از بین بردن بوی رنگ در خانه با ترفندهای سریع و کاربردی


آشنایی با انواع روش ها و ترفندهای از بین بردن بوی رنگ و بکارگیری آن ها پس از پایان نقاشی ساختمان عملی مفید و کاربردی بوده که افراد باید نسبت به آن اطلاع داشته باشند چرا که با توجه به تاثیر طولانی مدت و ماندگاری بو امکان دارد مشکلاتی را به همراه داشته و یا حتی بخاطر شیمیایی بودن سلامتی افراد را به خطر بیندازد.

از جمله مشکلاتی که در زمان نوسازی و رنگ آمیزی ساختمان به وجود آمده و امکان دارد برای ساکنین خانه آزار دهنده و طاقت فرسا باشد استشمام بوی رنگ و ماندگاری آن در فضای موجود است که با توجه به حساس بودن برخی از افراد نسبت به این بو نیاز است که با راهکارها و ترفندهایی که در حذف بو تاثیرگذار بوده آشنا باشید و از آن ها استفاده نمایید. از این رو قصد داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان به بررسی انواع راه های از بین بردن بوی رنگ بپردازیم.

از بین بردن بوی رنگ در خانه با ترفندهای سریع و کاربردی

روش های از بین بردن بوی رنگ

با توجه به این که بوی رنگ بعد از اتمام نقاشی ساختمان در بخش های مختلف موجب ایجاد علائم مشکل سازی همچون سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، حساسیت و تنگی نفس در اشخاص می گردد در نتیجه بهتر است هر چه زودتر عملیات لازم برای از بین بردن بوی رنگ انجام گیرد و از راهکارهایی که در این زمینه وجود داشته کمک گرفت.

به طور کلی می توان گفت همواره یکی از اعمال اساسی که کم هزینه بوده و خیلی سریع با استفاده از آن می توان باعث ایحاد تغییر در یک مکان یا فضای خانه شد رنگ آمیزی بوده که به طور معمول با دردسرهایی از قبیل بوی ترکیباتی مثل رنگ روغنی، نیم پلی استر، سیلر، تینر و کیلر همراه می باشد.

از بین بردن بوی رنگ در خانه با ترفندهای سریع و کاربردی

بنابراین می توان گفت رنگ زدن و نقاشی ساختمان در حالی که به ظاهر خانه نمایی جدید و زیبا می دهد ولی مشکلاتی را به دنبال دارد و براساس نوع و جنس رنگی که برای رنگ آمیزی استفاده شده میزان شدت و ماندگاری بو متفاوت می باشد. شما به راحتی می توانید با ترکیباتی که در منزل دارید به شکل طبیعی برای رفع این بو اقدام نمایید.

از جمله پیشنهادات کارشناسان در زمینه حذف بوی رنگ در خانه این است که در صورتی که در فصل تابستان به رنگ آمیزی خانه پرداخته اید می توانید با باز گذاشتن پنجره ها در هدایت هر چه زودتر بوی رنگ به بیرون از خانه کمک نموده و موثر باشید ولی در صورتی که در فصل زمستان اقدام به این کار کرده اید نیاز به راه حل هایی برای حل این مشکل دارید که در ادامه به شرح چند ترفند کاربردی پرداخته ایم.

از بین بردن بوی رنگ در خانه با ترفندهای سریع و کاربردی

استفاده از زغال

بهترین راهکار برای از بین بردن بوی رنگ در خانه استفاده نمودن از زغال چوب است. در این شیوه تنها لازم است یک سطل مملو از زغال چوب را در بخش های مختلف خانه بگذارید. زغال چوب موجب جذب شدن بوی رنگ می گردد و کمک کرده تا زودتر از بوی ناخوشایند و سردرد های ناشی از استشمام بو خلاص شوید.

از بین بردن بوی رنگ در خانه با ترفندهای سریع و کاربردی

بکار بردن پیاز

یکی از شیوه های راحت و دردسترس استفاده از پیاز می باشد. بدین منظور باید کمی پیاز را به صورت حلقه در آورده و درون یک ظرف آب بگذارید. در این شیوه بهتر است از پیاز سفید استفاده نمایید چرا که توانایی جذب بو به وسیله پیاز سفید خیلی زیادتر از پیاز بنفش می باشد. برحسب فضای اتاق از دو الی چهار عدد پیاز تقریبا بزرگ استفاده نمایید. بهتر است از چند ظرف محتوی آب سرد و پیاز در قسمت های مختلف خانه استفاده کنید.

استفاده از دانه قهوه

در این شیوه می توانید دانه های آسیاب نشده قهوه را درون ظرف های جدا از هم ریخته و در بخش های مختلف خانه بگذارید. می توانید به جای بکار بردن دانه قهوه آسیاب نشده از پودر قهوه نیز استفاده نمایید. قهوه از انواع ترکیباتی بوده که توانایی جذب بوی زیادی را دارد.

از بین بردن بوی رنگ در خانه با ترفندهای سریع و کاربردی

بکار بردن آمونیاک

به منظور بهره مندی از آمونیاک برای حذف بوی رنگ تنها لازم است داخل یک ظرف یا سطل برحسب متراژ فضایی که رنگ آمیزی شده است کمی آب سرد ریخته و بعد براساس مقدار آب سرد یک الی چند قاشق آمونیاک بیفزایید و آن را در مکان موردنظر بگذارید. بهتر است پس از سپری شدن ۲۴ ساعت ظرف حاوی آمونیاک و آب را از مکان موردنظر خارج کرده و با تهویه مناسب هوای خانه را متعادل نمایید.

روشن نمودن شمع

در این شیوه می توانید از شمع های خوشبو استفاده نمایید. در صورتی که شمع معطر در دسترس ندارید می توانید ابتدا شمع ساده را به روغن آغشته کرده و سپس شمع را روشن نمایید. در صورتی که روغن های معطر در اختیار ندارید می توانید از شمع های ساده استفاده کرده چرا که روشن نمودن شمع و در حقیقت شعله آتش به گونه ای می تواند در حذف بوی رنگ کمک کننده و موثر باشد.

از بین بردن بوی رنگ در خانه با ترفندهای سریع و کاربردی

استفاده از ترکیب آب سرد و جوش شیرین

جوش شیرین دارای ویژگی بو زدایی می باشد. از این ترکیب می توان حتی برای رفع بوی لباس های کهنه، بوی نامطبوع فرش و حتی بوی محیط اتاق به ویژه بوی رنگ نیز بهره مند شد. تنها لازم است جوش شیرین را درون آب سرد حل نموده و در ظرف های جداگانه ریخته و هر ظرف را در نقطه ای از خانه بگذارید.

بکار بردن آب

پیشنهاد می شود که در بخش های مختلف خانه ظرف حاوی آب سرد بگذارید. آب هم می تواند ترکیبات شیمیایی و سمی را نابود کند و هم می تواند بوهای ناخوشایند را رفع نماید.

استفاده از روغن نعناع و وانیل

ترکیبات موردنیاز برای بهره مندی از این شیوه چند عدد توپ پینگ پنگ، کمی پنبه و روغن نعناع همراه با وانیل می باشد. در آغاز کار پنبه ها را دور تا دور توپ چسب بزنید. سپس پنبه های چسبانده شده به توپ را به روغن نعناع و وانیل آغشته نمایید. در صورتی که از پودر وانیل استفاده می کنید پیش از آغشته کردن پنبه ها به روغن نعناع، پودر وانیل را با روغن نعناع مخلوط نمایید. در صورتی که توپ پینگ پنگ و پنبه در اختیار ندارید مقداری روغن نعناع و پودر وانیل یا عصاره وانیل را با هم مخلوط کرده و درون یک کاسه حاوی آب سرد بریزید. مخلوط روغن نعناع، آب و وانیل را درون چند ظرف مختلف ریخته و در نقاط گوناگون خانه بگذارید.

از بین بردن بوی رنگ در خانه با ترفندهای سریع و کاربردی

بکار بردن سرکه

از دیگر راهکارهای موثر برای از بین بردن بوی رنگ در خانه استفاده نمودن از سرکه سفید یا معمولی می باشد. در این شیوه نیز نیاز به آب سرد می باشد. سرکه را با آب سرد ترکیب کرده و درون ظرف های مختلف در نقاط گوناگون اتاق بگذارید. امکان دارد در آغاز بوی سرکه مقداری ناخوشایند باشد ولی پس از سپری شدن چند ساعت بوی سرکه همراه با بوی ناخوشایند رنگ از بین رفته و به این گونه از بوی رنگ خلاص می شوید.

از بین بردن بوی رنگ در خانه با ترفندهای سریع و کاربردی

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان تا پایان این مطلب، در صورت تمایل می توانید بر روی لینک های داده شده کلیک کرده و از مطالبی همچون روش های از بین بردن بوی نم خانه و رفع بوی غذا از خانه بازدید کرده و ترفندهای بیشتری را فرا گیرید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022