رفع بوی نفتالین با چند راهکار موثر و تکنیک های طلایی


نفتالین کاربردهای زیادی داشته و برخی از افراد برای جلوگیری از بید زدن لباس ها و وسایل خانه آن را مورد مصرف قرار داده ولی موضوعی که در این زمینه اهمیت داشته بوی نامطبوع ناشی از آن در زمان استفاده می باشد که آزار دهنده بوده و افراد را مجبور به استفاده از روش های رفع بوی نفتالین می کند تا از شر این بوی ناخوشایند خلاص شوند.

یکی از انواع موادی که برای از بین بردن و جلوگیری از نفوذ حشرات در بین رختخواب و لباس ها مورد استفاده قرار گرفته می شود نفتالین بوده که در واقع یک نوع قرص شیمیایی سفید رنگ می باشد و از بوی عجیبی برخوردار بوده که همین امر باعث ناراحتی افراد در زمان استفاده از این قرص شده و همواره به دنبال راهکارهایی برای حذف این بو هستند. از این رو تصمیم داریم در این مطلب برای آگاهی شما عزیزان به معرفی راهکارهای رفع بوی نفتالین بپردازیم.

رفع بوی نفتالین با چند راهکار موثر و تکنیک های طلایی

راه های موثر رفع بوی نفتالین

به طور کلی می توان گفت افرادی که هنوز هم از نفتالین استفاده می کنند معمولا از بوی زننده و ناخوشایند این ماده شیمایی شاکی بوده و به نوعی دغدغه برای آن ها تبدیل شده چرا که دست زدن به آن هم حتی می تواند موجب به وجود آمدن بو بر روی بدن و دست گردد، در نتیجه آشنایی با ترفندهای رفع بوی نفتالین می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده و تاثیرگذار باشد.

بنابراین با توجه به بوی نامطبوع نفتالین اگر در کمد لباس های خود از این ماده استفاده می کنید و به دنبال راهکارهایی برای برطرف کردن بو از البسه و دیگر وسایل هستید در ادامه چندین روش کاربردی و موثر را برایتان شرح داده ایم که می توانید با کمک آن ها و با استفاده از مواد طبیعی و خانگی بوی زننده نفتالین را از دست ها و لباستان از بین برده و به راحتی این مشکل به وجود آمده را برطرف نمایید.

رفع بوی نفتالین با چند راهکار موثر و تکنیک های طلایی

از بین بردن بوی نفتالین از لباس

برطرف کردن بوی نفتالین از دست کار راحتی بوده چرا که با چندین بار شستشو بو کاملا حذف می شود ولی حذف این بو از لباس نیازمند یک سری ترفندها می باشد که در ادامه موارد موثری از آن را معرفی و شرح داده ایم.

قرار دادن لباس ها در برابر آفتاب

مناسب ترین و بهترین عملی که می توانید در این زمینه انجام دهید این است که لباس ها و رخت خواب ها را در هوای آزاد زیر نور آفتاب و در مقابل جریان هوا پهن نمایید. این عمل قوی ترین بوها را نیز برطرف می کند و موجب حذف بوی نفتالین می گردد.

بکار بردن چوب دارچین یا چوب سدر

هر دو گیاه موردنظر دارای بوی معطر بوده و قادر هستند بو را جذب نمایند. تنها لازم است که مقداری چوب دارچین یا چوب سدر آماده نموده و آن را میان رخت و لباس های درون کمد بگذارید. این چوب ها با گذشت زمان موجب از بین رفتن بوی نفتالین می شوند. البته در صورتی که از آن گروه افرادی می باشید که هر نوع بوی اضافه حتی عطر دارچین و سدر را نیز بر روی لباس تحمل نمی کنید در نتیجه بکار بردن این شیوه پیشنهاد نمی شود.

رفع بوی نفتالین با چند راهکار موثر و تکنیک های طلایی

بکارگیری بوگیرهای اسانسی

امروزه انواع و اقسام خوشبو کننده اتومبیل به شکل اسانسی در بازار عرضه می شود. این اسانس های مایع به طور معمول درون ظرف شیشه ای قرار داده شده و یک در چوبی دارند که می تواند بخار اسانس را جذب خود نموده و در محیط انتشار نماید. تهیه و گذاشتن این بوگیرها داخل کمد لباس در از بین بردن بوی نفتالین کمک شایانی می کند.

بکار بردن قرص زغال اکتیو

کمی قرص زغال اکتیو از داروخانه خریداری نمایید. سپس چند عدد را به صورت پودر در آورید و درون یک کاسه قرار دهید. کاسه زغال را در گوشه ای از کمد لباس بگذارید که بوی نفتالین در آن محل بیشتر احساس می گردد. زغال اکتیو می تواند هر نوع بوی آزار دهنده را جذب کرده و خنثی نماید.

استفاده نمودن از پاکت قهوه

برای این کار یک ظرف یا پاکت در باز از قهوه قوی آسیاب شده را تهیه نموده و آن را درون کمد قرار دهید. بوی تند قهوه در بیشتر مواقع می تواند بر هر بویی غالب شود و اثر آن را بگیرد. بوی نفتالین نیز از این موضوع مستثنی نمی باشد. به منظور رفع بوی نفتالین می توانید از قهوه بهره مند شوید تا بوی خوشایند آن جانشین بوی نفتالین گردد.

بکار بردن جوش شیرین

بدین منظور مقداری جوش شیرین را در نقاطی که قبلا نفتالین را در آن جا قرار داده بودید بریزید. جوش شیرین نوعی پاک کننده و خنثی کننده قوی بوده که در مدت زمان کمی قادر می باشد بوی نفتالین را برطرف نماید. دقت داشته باشید که بعد از این که احساس کردید بوی نفتالین به طور کامل از بین رفته باقی مانده جوش شیرین را با کمک جاروبرقی از کمد پاکسازی کنید.

رفع بوی نفتالین با چند راهکار موثر و تکنیک های طلایی

راه های حذف بوی نفتالین از دست

همانطور که گفته شد تماس داشتن دست با وسایلی که آغشته به بوی نفتالین بوده سبب بو گرفتن دست ها می گردد. بدین منظور برای از بین بردن بوی نفتالین از دست نیازمند چندین راهکار موثر و فوری می باشید که در ادامه به شرح آن ها پرداخته ایم.

رفع بوی نفتالین با چند راهکار موثر و تکنیک های طلایی

شستن دست با اسید خوراکی

از جمله راهکارهای موثر در این زمینه شستن دست با اسید خوراکی همچون آبلیمو و سرکه سفید می باشد. مواد اسیدی می توانند ذره های میکروسکوپی نفتالین را حل نموده و حذف نمایند. در صورتی که موارد نام برده در اختیار نبود می توانید از آب پرتقال نیز استفاده نمایید. بعد از شستن می توانید به دست های خود مقداری تونر پوست مالیده تا میزان پی اچ دست به روال عادی برگردد.

بکار بردن پوست نارنگی و پرتقال

پوست پرتقال و نارنگی مقداری خاصیت صابونی یا بازی دارند و معمولا مقداری چرب می باشند. این چربی موجب شده بوی قوی و پایداری داشته باشند. مقداری پوست پرتقال یا نارنگی را کاملا به کف دست های خود بکشید و صبر کنید حدود چند دقیقه باقی بماند و بعد دست هایتان را بشویید.

رفع بوی نفتالین با چند راهکار موثر و تکنیک های طلایی

استفاده نمودن از آب گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دارای میزان زیادی ویتامین ث می باشد، از این رو یک اسید خوراکی محسوب می شود. مقداری آب گوجه فرنگی تهیه نموده و دست ها را برای چند دقیقه درون آن بگذارید. اسید موجود در گوجه بوی نفتالین را برطرف می سازد. البته شاید دست ها بوی گوجه فرنگی بگیرند. پس از شستن دست با گوجه بکار بردن تونر پوستی و بعد مرطوب کننده را از یاد نبرید.

شستن دست با خمیر دندان

خمیر دندان به گونه ای فرموله شده که بتواند بوهای ناخوشایند دهان و میکروب های درون دهان را نابود سازد. این فرمولاسیون قدرتمند به منظور رفع بوی نفتالین نیز تاثیرگذار می باشد. کمی خمیر دندان به کف دست های خود زده و برای چند دقیقه به درستی آن ها را بشویید تا بوی نامطبوع نفتالین از بین برود.

رفع بوی نفتالین با چند راهکار موثر و تکنیک های طلایی

ضمن سپاس و قدردانی از همراهی شما عزیزان تا پایان این مطلب، در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی لینک های داده شده از مطالبی همچون روش های رفع بوی غذا از خانه و رفع بوی شیر از فرش بازدید نموده و ترفندها و نکات مفیدی را فرا بگیرید.

منبع : آرگا

برچسب :

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب