کیا K5 مدل 2024 تنها با صد دلار افزایش قیمت، قیمت پایه 1 میلیارد و 294 میلیون تومان


کیا K5 مدل 2024 تنها با صد دلار افزایش قیمت، قیمت پایه 1 میلیارد و 294 میلیون تومان

مدل ۲۰۲۴ سدان سایز متوسط کیا K5 تنها با اختلاف قیمت ۱۰۰ دلار نسبت به مدل قبلی روانه بازار می‌شود. تریم LXS به عنوان مدل پایه دارای برچسب ۲۶۵۱۵ دلاری و تریم GT به عنوان گران‌ترین مدل دارای برچسب ۳۲۹۱۵ دلار است. از بین چهار تریم مختلف...

مدل ۲۰۲۴ سدان سایز متوسط کیا K5 تنها با اختلاف قیمت ۱۰۰ دلار نسبت به مدل قبلی روانه بازار می‌شود.

تریم LXS به عنوان مدل پایه دارای برچسب ۲۶۵۱۵ دلاری و تریم GT به عنوان گران‌ترین مدل دارای برچسب ۳۲۹۱۵ دلار است. از بین چهار تریم مختلف K5، تنها نسخه GT-Line FWD به سبب افزودن گرم‌کن به صندلی‌های جلو، حدود ۲۰۰ دلار افزایش قیمت داشته و به ۲۸۰۱۵ دلار رسیده است. بدون شک ۱۰۰ دلار، ارزش استفاده از صندلی‌های گرم شونده را دارد.

کیا K5 که قبلا با نام کیا اپتیما شناخته می‌شد، دارای چهار تریم و دو پیشرانه متفاوت است. پیشرانه اصلی، یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندره است که می‌تواند ۱۸۰ اسب بخار قدرت را از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو وارد کند. تنها تریم GT-Line با هزینه ۱۶۰۰ دلار از سیستم انتقال قدرت روی چهارچرخ (AWD) بهره می‌گیرد.

کیا K5 مدل 2024 تنها با صد دلار افزایش قیمت، قیمت پایه 1 میلیارد و 294 میلیون تومانبخشی از نمای مقابل Kia K5

عجیب اینکه گران‌ترین تریم، یعنی مدل GT تنها با سیستم تک دیفرانسیل (FWD) عرضه می‌شود، هرچند که کیا پیشرانه آن را به موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندره توربوشارژ با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۱ نیوتن متر گشتاور تغییر داده است. این موتور به واسطه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک دوال کلاچ، قوای محرکه را به سمت چرخ‌های جلو هدایت می‌کند.

تمام مدل‌های کیا K5 جدید دارای پکیج دستیار راننده هستند که شامل ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، سیستم کنترل فعال حرکت بین خطوط، سیستم ناظر بر نقاط کور و سیستم تشخیص حواس‌پرتی راننده می‌شود. امکانات استاندارد جهت آسایش سرنشینان در کابین مثل تودوزی‌های پارچه‌ای، نمایشگر لمسی ۸ اینچی اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اندروید اوتو و اپل کارپلی و همینطور استارت بدون کلید در تمام تریم‌ها لحاظ شده است.

همانند هیوندای سوناتا، بزرگ‌ترین مزیت K5‌ نسبت به رقبای خود، داشتن گارانتی ۵ ساله/ تقریبا ۱۰۰ هزار کیلومتر است.

همان‌طور که قبلا گفته شد، تریم GT-Line در نسخه تک دیفرانسیل با قیمت ۲۸۰۱۵ دلار و در نسخه دو دیفرانسیل با قیمت ۲۹۶۱۵ دلار در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. علاوه بر صندلی‌های مجهز به گرم‌کن، این تریم دارای تودوزی چرم مصنوعی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در ۱۰ جهت مختلف و همینطور شیشه آکوستیک جلو است.

کیا K5 مدل 2024 تنها با صد دلار افزایش قیمت، قیمت پایه 1 میلیارد و 294 میلیون تومانداخل کابین کیا K5

غربیلک فرمان نیز مجهز به گرم‌کن بوده و شامل دکمه‌های کنترلی تخت می‌شود. سیستم اطلاعات سرگرمی دارای نمایشگر لمسی ۱۰.۳ اینچی است، ولی علیرغم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم گوشی همراه، به کابل جهت اتصال گوشی نیاز دارد. رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی از دیگر مشخصات کیا K5 مدل ۲۰۲۴ به حساب می‌آید.

تریم EX علاوه بر گرم‌کن برای صندلی‌های جلو، به سیستم سردکننده و سانروف مجهز است و همینطور یک پکیج پرمیوم آپشنال با ارتقای امکاناتی همچون سیستم صوتی Bose (با ۱۲ بلندگو) برای آن در نظر گرفته شده و ۳۰۴۱۵ دلار قیمت دارد.

در نهایت تریم GT ضمن داشتن تمام ویژگی‌های به‌کاررفته در سه تریم دیگر، شامل موتور بزرگ‌تر و قوی‌تر، رینگ‌های مشکی ۱۹ اینچی صیقلی، دیسک ترمزهای بزرگ‌تر، اگزوز دوگانه و سایر ویژگی‌های مشابه با کیا استینگر است. با این حال از آنجا که K5 GT از سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل استفاده نمی‌کند، نمی‌توان آن را جانشین مناسبی برای استینگر تلقی کرد.


گالری تصاویر


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لحظه دستگیری عامل خودکشی زهره فکور صبور / این مرد از خانم بازیگر اخاذی غیر اخلاقی...