نصرالله ناصح پور خواننده پیشکسوت موسیقی درگذشت


نصرالله ناصح پور خواننده پیشکسوت و عضو سابق هیات مدیره خانه موسیقی ایران از دنیا رفت.

نصرالله ناصح پور خواننده پیشکسوت موسیقی درگذشتبه نقل از روابط عمومی خانه موسیقی ایران، نصرالله ناصح پور خواننده پیشکسوت و عضو سابق هیات مدیره خانه موسیقی ایران، شب گذشته ۲۸ خرداد در سن ۸۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

مراسم تشییع این خواننده پیشکسوت روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه ساعت ۹:۳۰ صبح از مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار می شود و پیکر این هنرمند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد.

این هنرمند چندی پیش به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده بود.

نصرالله ناصح‌پور در سال ۱۳۱۹ در اردبیل، به دنیا آمد و از همان دوران کودکی، در خانواده‌ای موسیقی شناس پرورش یافت. نصرالله ناصح پور، با عزیمت به تهران، بیشتر اوقات خود را مصروف فراگیری موسیقی سنتی ایران کرد و پس از آشنایی با استاد محمود کریمی، به هنرستان آزاد موسیقی ملی راه یافت و مشغول تحصیل شد.

پس از تشکیل کلاس‌های مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، از راهنمایی‌ها و آموزش و توصیه‌های ارزنده استاد نورعلی برومند بهره‌مند شد.

وی از جلسات شناخت موسیقی و کلام و تلفیق شعر وموسیقی نیز، بهره های فراوان جست و سپس برای فراگیری ردیف عالی موسیقی سنتی و آموزش تصنیف و ضرب آهنگ مربوط به آن، به محضر استاد عبدالله دوامی راه پیدا کرد.

سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان درگذشت این هنرمند را به خانواده وی و جامعه موسیقی تسلیت می گوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403