طریقه درمان خانگی ضربان قلب بالا با چند توصیه علمی


در این مطلب قرار است شما را با درمان خانگی ضربان قلب بالا آشنا کنیم و اطلاعاتی در این زمینه به شما می دهم تا بتوانید در خانه مشکل ضربان قلب بالا را کاهش داده و آن را بهبود بخشید.

تپش قلب یکی از بد ترین مشکلاتی می باشد که می تواند برای هر فرد ایجاد شده و مشکلات خاص خود را ایجاد نماید. برای درمان این مشکل در خانه کافی است تا روش های خاص آن را بلد باشد در غیر این صورت نمی توانید این کار را به راحتی انجام دهید و مشکلاتی برای شما نیز ایجاد خواهد شد. در ادامه شما را با درمان خانگی ضربان قلب بالا آشنا کنیم و اطلاعاتی بسیار خوب در این مورد به شما می دهیم.

طریقه درمان خانگی ضربان قلب بالا با چند توصیه علمی

آشنایی با درمان خانگی ضربان قلب بالا

داشتن تپش قلب نامنظم می تواند نشانه ای از انواع بیماری های قلب باشد از این رو باید جدی گرفته شود ولی اگر می خواهید این مشکل را در خانه درمان کنید کافی است تا روش ها ساده ای را برای این کار بلد باشید در غیر این صورت ممکن است تپش قلب بالا مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. قلب شما در هر دقیقه ۶۰ الی ۱۰۰ بار می تپد با این حال اگر ضربان قلب شما در دقیقه بالا تر از ان میزان شود امکان دارد دچار ضربان قلب بالا شده باشید. در واقع شما در این زمان احساس می کنید که قلبتان سریع تر می زند و گاها آنقدر شدید خواهد شد که گویا می خواهد از سینه شما خارج شود.

در نظر داشته باشید که ان شکل می تواند گاها به از استرس، صرف بیش از حد کافئین، نیکوتین، الکل و … باشد از این رو اگر از این مواد استفاده می کنید بهتر است برای درمان ضربان قلب بالای خود سعی کنید استفاده از این مواد را کنار بگذارید. اگر مشکل قلبی خاصی ندارید بهتر است این مورد را زیاد جدی بگیرید و سعی کنید با استفاده از یک سری از روش ها و مواد خانگی این مشکل را به حداقل برسانید. در ادامه شما را با درمان خانگی ضربان قلب بالا آشنا می کنیم تا بتوانید این مشکل را برای خود به حداقل برسانید.

کمک گرفتن از آب سرد

برای ان که بتوانید این مشکل را درمان کنید نیاز است تا آب سرد بنوشید. در واقع محققان بر این باور می باشند که اگر افراد قبل از انجام تمرین های ورزشی خود آب سرد بنوشند می توانند ضربان قلب پایین تری را در حین ورزش داشته باشند. در واقع این کار شما منجر می شود تا مری به قلب فشار های زیادی وارد کرده و در نهایت قلب شما به ریتم طبیعی خود باز خواهد گشت. البته اگر نمی خواهید آب سرد بنوشید می توانید دوش آب سرد بگیرید.

طریقه درمان خانگی ضربان قلب بالا با چند توصیه علمی

خوردن موز

موز یکی از میوه های بسیار خوب در ان زمینه می باشد و می تواند به شما کمک کرده تا ضربان قلب خود را به حالت طبیعی باز گردانید. در واقع پتاسی موجود در موز به قلب کمک می کند تا عملکرد بهتری داشته باشد و برای این که بتوانید یک قلب سالم داشته باشد باد روزانه یک عدد از این میوه را استفاده نمایید.

ورزش کردن

از دیگر درمان هایی که برای تپش قلب استفاده می شود ورزش کردن می باشد. در واقع ورزش کردن می تواند به قلب شما کمک کرده تا بتواند قوی تر شده و در نهایت شما را از بسیاری از بیمار های سخت قلبی دور خواهد کرد. انجام دادن هر مدل فعالیت بدنی می تواند به قلب شما کمک کرده تا بتواند سالم تر بماند از این رو سعی کنید تنبلی را کنار گذاشته و حداقل سی دقیقه در روز پیاده روی داشته باشید. یادتان باشد که بیش از حد ورزش کردن نیز خوب نخواهد بود و می تواند منجر به ایجاد یک سری از ضربان های قلب غیر عادی در افراد شود.

ملاس

ملاس یکی از موادی باشد که سرشار از سدیم، پتاسیم، آهن و کلسیم می باشد و باد بدانید که این مواد برای بدن بسیار ضروری خواهد بود و می تواند به داشتن یک ضربان قلب سالم و بدون مشکل کمک کند. یکی از روش های خوردن ملاس این است که آن را با یک فنجان آب ترکیب کرده و بنوشید و روش دیگر این است مقداری سرکه سیب نیز به این ترکیب بیفزایید و بعد آن را میل کنید.

طریقه درمان خانگی ضربان قلب بالا با چند توصیه علمی

منیزیم

همانطور که می دانید منیزیم یک از مواد بسیار خوب در بدن می باشد و مسئولیت عملکرد بهتر قلب و همچنین گردش خون طبیعی را بر عهده دارد. برای ان که بتوانید سلامت قلبی خود را تامین کنید نیاز است تا از این ماده معدنی نیز کمک بگیرید. برای استفاده از این کار بهتر است سعی کنید از غذا های غنی از منیزیم استفاده کرده تا سلامت خود را تامین کرده و از بروز بیماری های جدی نیز پیشگیری کنید.

استفاده از ویتامین B3

کمبود این ویتامین در بدن می تواند منجر به ایجاد بیماری های شدید قلبی شود از این رو سعی کنید خوراکی هایی که دارای این ویتامین می باشند را بیش تر از قبل استفاده کنید. خوردن غذا هایی که دارای این ویتامین می باشند یکی از روش های درمان خانگی ضربان قلب بالا به حساب می آید و در این زمینه بسیار موثر خواهد بود. از مهم ترن غذا هایی که دارای این مدل از ویتامین ها می باشند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ماهی سالمون صورتی
  • پاستا
  • قهوه دم شده
  • کره بادام زمنی
  • گوشت گاو بدون چربی
  • تن ماهی سفید
  • گوشت سفید
  • باقلا

استفاده از الکترولیت ها

الکترولیت ها یک سری از یون های مهم در بدن انسان می باشند که مسئول انتقال پیام در سر تا سر بدن می باشند و به سلامت قلبی شما کمک خواهند کرد. اگر م خواهید به درمان خانگی ضربان قلب کمک کنید بهتر است این مورد را فراموش نکنید. در واقع الکترولیت ها شامل سدیم، پتاسیم، منیزیم و .. می باشد که می تواند تپش قلب شما را کنترل نماید.

طریقه درمان خانگی ضربان قلب بالا با چند توصیه علمی

دارچین

یکی از ادویه های مهم دارچین می باشد و در خانه ایرانی ها به وفور یافت خواهد شد. در واقع این ادویه دارای موادی همانند سینامالدئید و اسید سینامیک می باشد و برای درمان ضربان قلب بالا بسیار موثر می باشد. دارچین همچنین دارای مواد دیگری نیز می باشد که می تواند از تجمع کلسترول بد در بدن پیشگیری کرده و قلب و همچنین عروق خونی را بهبود خواهد بخشید. شما به صورت روزانه می توانید مقداری دارچین و عسل را ترکیب کرده و میل نمایید تا از خاصیت این ماده برخوردار شوید.

سرفه کردن

در واقع زمانی که شما سرفه می کند الگوی ضربان قلب شما شکسته خواهد شد و اگر دارای تپش قلب غیر عادی هستید بهتر است این راه را امتحان کند تا قلب شما ریتم اصلی خود را به کار بگیرد و دوباره به حالت عادی باز گردد. این روش پیشگیرانه نمی باشد و شما می توانید در زمان بالا رفتن ضربان قلب خود نیز از آن استفاده نمایید.

آب خوردن

هیدراته نگه داشتن بدن برای سلامت قلب و عروق بسیار اهمیت دارد از این رو باید سعی کند در تاستان نیز بدن خود را هیدراته نگه دارید زیرا در غیر این صورت به مشکلات شدید قلبی دچار خواهید شد و بدن شما آسیب های شدیدی می بیند.

طریقه درمان خانگی ضربان قلب بالا با چند توصیه علمی

خوردن روغن ماهی

استفاده از روغن ماهی به بدن کمک می کند تا میزان کلسترول بد را در خون به شدت پایین آورده و در نهایت تپش قلب غیر عاد را از بن خواهد برد. استفاده از این روغن دوبار در ماه کافی می باشد و بهتر است بسیار زیاد از آن استفاده نکنید.

ویتامین C

ویتامین سی یکی از آنتی اکسیدان های بسیار خوب برای بدن می باشد و شما می توانید با استفاده از آن از کمبود آهن در بدن نیز خودداری نمایید. برای یک فرد بزرگسال در روز ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین سی مورد نیاز می باشد و همچنین باید بدانید که کمبود این ویتامین در بدن می تواند منجر به افزایش بیماری های شدید قلبی شود. خوراکی های سرشار از این ویتامین عبارت اند از :

  • کیوی
  • مرکبات
  • سبزی های دارای برگ های پهن
  • بروکلی
  • توت ها
  • پاپایا
  • گوجه فرنگی
  • نخود فرنگی
  • فلفل دلمه ای

ویتامین B12

ضربان های قلب نامنظم بش تر به دلیل کمبود این ویتامین در بدن رخ می دهد. در واقع این ویتامین جزئی از ویتامین های بسیار ضروری در بدن می باشد و اساسا برای تولد انرژی بسیار مفید می باشد. باید بداند که دن با کمبود این ویتامین قادر به ساخت گلبول های قرمز نخواهد بود و کمبود این گلبول ها در بدن می تواند مشکلات شدید خونی و قلبی را ایجاد نماید. از مواد غذایی که می توانند سرشار از این ویتامین باشند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ماهی سالمون
  • ماهی قزل آلا
  • تخم مرغ
  • شیر
  • جگر گاو
  • صدف
  • غلات صبحانه

طریقه درمان خانگی ضربان قلب بالا با چند توصیه علمی

چای بابونه

شما به راحتی می توانید بابونه را از عطاری ها تهیه کند و باید بداند که این گیاه می تواند فواد بسیار زیادی برای بدن و درمان خانگی ضربان قلب بالا داشته باشد. با استفاده از دمنوش و یا چای این گیاه می توانید ضربان قلب خود را تنظیم نمایید.

سنبل الطیب

ریشه این گیاه می تواند برای درمان ضربان قلب بالای شما بسیار موثر باشد از این رو بهتر است زمانی که دچار ضربان قلب بالا می شوید استفاده از این گیاه را از یاد نبرید. داشتن ضربان قلب بالا می تواند شرایط را برای فرد استرس زا تر نماید با این حال باید بدانید که این گیاه می تواند اعصاب شما را آرام تر ساخته و در نهایت ضربان قلب شما بعد از مدتی به حالت طبیعی باز خواهد گشت. یادتان باشد که زنان باردار و افرادی که دارای تپش قلب شدید می باشند بهتر است از این گیاه استفاده نکنند.

نعناع فلفلی

این گیاه نیز دارا خاصیت خنک کنندگی دارد و می تواند قلب را به آرامش بیش تری برساند. همچنین این ماه می تواند منجر به تقویت شدن ماهیچه های قلبی شده و در جریان خون را بهبود بخشد. اگر باردار هستید و یا دارای ریفلاکس معده می باشید بهتر است از خوردن این ماده صرف نظر کرده و روش های دیگر را برای بهبودی خود انتخاب نمایید.

طریقه درمان خانگی ضربان قلب بالا با چند توصیه علمی

اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی از گیاهانی می باشد که می تواند منجر به آرام تر شدن اعصاب شما شود از این رو می تواند به کاهش ضربان قلب شما نیز کمک کرده و در نهایت تپش قلب را به حداقل خواهد رساند. البته در این زمینه شما می توانید از چای و دمنوش اسطوخودوس نیز استفاده کنید تا به درمان خانگی ضربان قلب بالا بپردازد.

فلفل کاین

این گیاه به خاطر خاصیت ضد عفونی کنندگی که دارد بسیار مهم می باشد و می تواند منجر به پاک شدن جریان خون و عروق شده و در نهایت باید بدانید که این گیاه آسیب زا نمی باشد و همچنین می تواند با حملات قلبی مبارزه کرده و جریان خون را متعادل خواهد ساخت.

لبدیسی

لبدیسی یک دیگر از مکمل ها می باشد که برای سلامت انسان ها موثر می باشد و یکی از اعضای خانواده نعناع ها می باشد. این گیاه برای قلب بسیار مفید می باشد و می تواند ضربان قلب غیر عادی را درمان کرده و برای کاهش فشار خون نیز بسیار مفید خواهد بود. از این گیاه زنان باردار و شر ده نباید استفاده نمایند و همچنین افرادی که دارای یک سری از بیماری ها همانند هیپوفونکسیون هیپوفیز، آدنوم هیپوفیز، کم کای تیروئید و یا هیپوگنادیسم می باشند نباید ان را مصرف نماند.

آب علف جو

آب علف جو دارای فواید بسیار زیادی برای بدن می باشد از این رو باید بداند که این ماده در زره خوراکی های پر خاصیت قرار خواهد گرفت. این گاه سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها، آمینو اسید ها، آنزیم ها و پروتئین ها می باشد و در گردش خون نیز بسیار موثر می باشد و می تواند از لخته شدن خون و مرگ فرد بر اثر لخته ها خونی پیشگیری نماید. در واقع استفاده مداوم از این ماده می تواند منجر به سالم ماندن بدن شود و مشکلات قلبی را در فرد کاهش دهد.

طریقه درمان خانگی ضربان قلب بالا با چند توصیه علمی

نکات مهم

یک سری از نکاتی هستند که اگر آن ها را رعایت کنید کم تر دچار مشکل ضربان قلب بالا خواهید شد و این نکات را در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد.

  • فعالیت هایی که باعث تپش قلب می شود را انجام ندهید.
  • رژیم غذای سالم داشته باشید.
  • برنامه ورزشی خوب را پیگیری کنید.
  • می توانید از یوگا نیز در این زمینه کمک بگیرید.
  • بیش تر از سبزیجات استفاده نماید.
  • به اندازه کافی استراحت کنید.
  • ورزش های هوازی را از دست ندهید و هفته ای سه بار آن ها را انجام دهید.
  • سیگار کشیدن را به حداقل برسانید.
  • استفاده از کافئین و الکل را قطع کنید.
  • به هیچ عنوان از محرک های غیر قانونی استفاده نکنید زیرا این دارو ها می توانند شکلات زیاد برای فرد ایجاد کنند.
  • استفاده از نوشیدن های الکلی را کنار بگذارید.
  • در هنگام مواجهه با لحظات استرس زا سعی کنید آرام بوده و در نهایت برای آرام تر شدن خود تلاش کنید و برای آرام تر شدن خود راهی را بیابید و بعدا با موضوع کنار بیایید.

طریقه درمان خانگی ضربان قلب بالا با چند توصیه علمی

حال که با درمان خانگی ضربان قلب بالا آشنا شدید در ادامه می توانید با درمان خانگی فشار خون بالا و درمان خانگی پرش پلک نیز آشنا شود و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده استفاده کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / خواستگاری واقعی مرد متاهل از مریم مومن ! / من زاپاس هیچ زنی نمیشم !