آیین اختتامیه دومین «عهدواره چله مهدویت» استان تهران برگزار شد


آیین اختتامیه دومین «عهدواره چله مهدویت» استان تهران در شبستان آستان مقدس شیخ صدوق(ره) شهرری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، آیین اختتامیه دومین «عهدواره چله مهدویت» استان تهران با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، سیدعلی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و جمعی دیگر از مسؤولان استانی، شامگاه سه‌شنبه نوزدهم اردیبهشت ماه 1402 همزمان با روز بزرگداشت شیخ کلینی، در شبستان آستان مقدس شیخ صدوق(ره) شهرری برگزار شد.

در بخشی از این مراسم محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی گفت: بارگاه مقدس شیخ صدوق مأمن عشاق و محبان اهل بیت(ع) است خدا را شاکریم که دومین عهدواره مهدویت در این مکان نورانی برگزار شد.

اسماعیلی با بیان اینکه استان تهران و شهرری از کانون‌های تاریخی اهل‌بیت(ع) بوده است، عنوان کرد: ستارگان بی‌نظیری در این شهر نورانی زحمات فراوان کشیدند که میراث گرانقدر اهل بیت(ع) به ما برسد.

منتظران باید مصلح شوند تا زمینه دولت کریمه و جهانی فراهم شود

وی با بیان اینکه تهران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام منور به حضور چهره‌های بزرگی همچون حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و شیخ صدوق و بسیاری از ستارگان مکتب ولایت و امامت است، اظهار کرد: در دولت سیزدهم با کمیسیون فرهنگی مجلس همکاری و هماهنگی بسیار خوبی داریم، امیدواریم که پس از برگزاری دو دوره عهدواره چله مهدویت این سنت حسنه ادامه پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما در کنار انتظار فرج امام زمان(عج) دست در دست نایب ایشان برای هدایت این نظام اسلامی تلاش می کنیم، ابراز کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب مفهوم پیش رونده از مهدویت را مطرح کردند، منتظران باید مصلح شوند تا زمینه دولت کریمه و جهانی را فراهم کنند.

 آیین اختتامیه دومین «عهدواره چله مهدویت» استان تهران برگزار شد

اسماعیلی با بیان اینکه امام راحل زمانی که انقلاب را آغاز کردند چشم به دوره طلایی ظهور داشتند، عنوان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب هم در مقدمه گام دوم مقدمه ای برای تمدن اسلامی با پسوند ظهور عنوان کردند که میدواریم سربازان خوبی برای تحقق این آرمان ها باشیم.

ارسال پنج هزار و ۳۶۵ اثر به دبیرخانه دومین عهدواره چله مهدویت

بنابراین گزارش در بخش دیگری از مراسم دکتر محمد خراسانی زاده مدیرکل ارشاد استان تهران در آیین اختتامیه دومین عهدواره چله مهدویت گفت: ما در خانواده بزرگ ارشاد تهران پرچم مهدویت و عهدواره را بی واسطه بلند کرده و دنبال سربازی نایب امام عصر (عج) هستیم. میلیون‌ها هنرمند در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد که می‌توان در حوزه مهدویت از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد.

خراسانی زاده با بیان اینکه در خصوص دومین عهدواره چله مهدویت ۱۶ دبیرخانه ایجاد و از شعر، عکس و خوشنویسی تا موسیقی در حوزه مهدویت کار شده است، عنوان کرد: عهدواره دوم دقیقا از پایان عهدواره اول آغاز و دبیرخانه‌ها فعال شدند و فراخوان این چله شروع شد.‌ ۹۸ رویداد در شهرستان‌های تهران در این عهدواره تا نیمه شعبان رقم زده شد و تا پایان ماه رمضان و عید سعید فطر آثار جمع آوری شد.

 آیین اختتامیه دومین «عهدواره چله مهدویت» استان تهران برگزار شد

مدیرکل ارشاد استان تهران با بیان اینکه ۵۰ داور آثار را داوری کردند، اظهار کرد: سال گذشته ۱۶۰۰ اثر و امسال پنج هزار و ۳۶۵ اثر به همراه رشد در کمیت و کیفیت به دبیرخانه دومین عهدواره چله مهدویت ارسال شده است.

منتظران با اصلاح خود باید در راستای رشد و ارشاد جامعه گام بردارند

همچنین در بخش دیگری از مراسم حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی امام جمعه موقت تهران نیز طی سخنانی اظهار کرد: در ایامی که به نام شیخ کلینی پیوند خورده باید به لطف و رحمت الهی رابطه‌ شایسته‌ای با امام زمان(عج) برقرار کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در دعای عهد مضامین مهمی وجود دارد، ابراز کرد: بر اساس مضامین دعای عهد شیعیان باید از یاران امام زمان(عج) باشند و از امامت و ولایت دفاع کنند.

ابوترابی با بیان اینکه شیخ کلینی شخصیت بسیار بزرگی بودند که بیش از ۳۰۰ کتاب داشتند، تصریح کرد: ایشان در زمینه مهدویت بسیار تلاش کردند. انتظار فرج باید دغدغه جدی ما باشد. منتظران باید در مسیر اصلاح خود باشند و برای رشد و ارشاد جامعه قدم بردارند.

 آیین اختتامیه دومین «عهدواره چله مهدویت» استان تهران برگزار شد

اعطای نشان افتخار مسجد جمکران به وزیر ارشاد و رو نمایی از نشان آستان شیخ صدوق

بنابراین گزارش از جمله برنامه‌ّای مراسم اختتامیه دومین عهدواره چله مهدویت اجرای سرود، تواشیح خوانی، نمایشنامه‌خوانی، مداحی، شعرخوانی، سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد و تقدیر از خانواده مرحوم آیت الله محمدی ری‌شهری بود.

در بخش دیگری از مراسم که با حضور شرکت‌کننده‌های این عهدواره برگزار شد، نفرات برتر عهدواره چله مهدویت با اهدای لوح تندیس و هدایای نقدی مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.

گفتنی است در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران نشان افتخار مسجد جمکران را دریافت کرده و به افتخار خادمی این مسجد مقدس نائل شدند، همچنین از نشان آستان شیخ صدوق نیز رونمایی شد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق