آشنایی با پلاپینگ مو و روش انجام پلاپینگ مو در خانه


اگرچه پلاپینگ مو یک روش نوظهور در شبکه های اجتماعی محسوب می شود ولی سال های سال به عنوان راز آرایشگری شناخته می شود. اگر مایلید تا این روش زیباسازی مو را فرا بگیرید با  این مطلب همراه ما باشید.

پلاپینگ مو سال های سال است که به عنوان راز آرایشگری شناخته می شود و حتی برخی آرایشگران بیشتر از ۱۵ سال است که از این روش با نام های دیگری استفاده می کنند. این روش خانگی و ساده کمک می کند موهای موج دار و فر زیبایی داشته باشید.

آشنایی با پلاپینگ مو

هر چند پلاپینگ مو در شبکه های اجتماعی امری نوظهور محسوب می شود ولی سال های سال است که به عنوان راز آرایشگری شناخته شده حتی برخی آرایشگرها بیشتر از ۱۵ سال است که از این روش با اسامی دیگری استفاده می کنند. منظور از پلاپینگ، روش پیچیدن موهای مرطوب با یک دستمال یا تیشرت نخی است که به آن فرهای زیبایی می دهد.

آشنایی با پلاپینگ مو و روش انجام پلاپینگ مو در خانه

به عبارتی پلاپینگ سبب شده موها در یک موقعیت و حالت خاصی خشک بشوند بدون آن که سنگین احساس شده یا آب اضافه موها سبب صاف شدن الگوی موجی موها گردد. این روش خانگی و ساده بدون آسیب به مو سبب موج دار و فر کردن موها می شود بدون آن که به حرارت نیاز باشد و در عین حال به خشک شدن مو هم کمک می کند.

افرادی که طرفدار موهای فر و موجدار بدون آسیب هستند می توانند از این روش استفاده کنند. همچنین پلاپینگ با حوله میکروفایبر یا روبالشی نیز قابل انجام بوده تا میزان اصطکاک کوتیکول های مو را بکاهد. فرهای مو توسط پارچه ای صاف و لطیف احاطه می شوند و اسکرانچ شده به طوری که فرها همچنان الگوی طبیعی مو را حفظ می کنند.

آشنایی با پلاپینگ مو و روش انجام پلاپینگ مو در خانه

پلاپینگ مو

همانطور که پیشتر اشاره شد این روش برای موجدار و فر دار شدن موها بدون نیاز به هیچ ابزار حرارتی است. موها دقیقا شبیه بیگودی و رولرهای مو که در قدیم استفاده می شد، درون پارچه یا دستمالی پیچیده می شوند. این روش نمای طبیعی تری به موها داده و ضمنا این امکان را فراهم آورده که الگوی طبیعی موها حفظ شود.

روش انجام پلاپینگ

برای شروع ابتدا موها را خوب شسته و کاندیشن نمایید.

بعد یک دستمال، پارچه یا حوله را برداشته تا موها را در آن بپیچید.

از کمر خم شده به طوری که موها روبروی شما قرار بگیرند بعد سر را کج به طوری که انتهای موهای شما وسط پارچه مورد نظر قرار گیرد. سپس از قسمت بالایی پارچه را تا روی موها و پشت گردن بیاورید.

هنگامی که موها را خوب با دستمال جمع نمودید، گوشه های آن را پشت سر برده و گره بزنید تا سفت شود.

آشنایی با پلاپینگ مو و روش انجام پلاپینگ مو در خانه

حالا سر را به سمت بالا برگردانید. احتمالا مدتی زمان می برد که در این زمینه مهارت پیدا کنید.

مدت زمان پلاپ مو به شما بستگی دارد. اگر اهمیت نمی دهید که موهای شما کمی نمدار باشد، ۱۵-۲۰ دقیقه صبر کنید. می توانید این کار را با سری پخش کننده سشوار تمام کنید یا اجازه دهید موهای پیچیده شده در پارچه مدت بیشتری باقی مانده تا خشک بشوند.

می توانید از هر شوینده و کاندیشنر فاقد سیلیکون، سبک و حلال در آب برای موها استفاده تا به راحتی گره موها را باز نموده و روی آن ها کنترل کافی داشته باشید. باید تست کنید که چه محصولی بهترین نتیجه را به همراه می آورد. شاید نیاز باشد با تغییر فصل، محصولات موی خود را تعویض کنید.

آشنایی با پلاپینگ مو و روش انجام پلاپینگ مو در خانه

چند تکنیک کاربردی

این که چه مدت پلاپ مو انجام شود به میزان تراکم و نفوذ پذیری موها بستگی دارد. اگر موهای پرپشتی دارید مسلما تایم بیشتری برای خشک شدن کامل نیاز است و اگر موها میزان نفوذ پذیری زیادی دارند با سرعت بیشتری خشک می شوند. در ادامه چند تکنیک در این راستا ارائه می شود.

  • موها را حدود ۱۰ دقیقه پلاپ بعد با سری دیفیوزر سشوار یا در هوای آزاد تا حد دلخواه خشک کنید.
  • موها را تا هنگامی که کاملا خشک شود پلاپ نمایید.
  • می توانید یک شب تا صبح موها را پلاپ نموده و صبح با موهای نمدار یا کاملا خشک بیدار شوید.

در صورت تمایل برای آشنایی با انواع مدل بستن موی فر و حالت دادن موی فرفری روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!