نمونه پتینه اتاق خواب


ایجاد یک تغییر اساسی در دکوراسیون داخلی منزل می‌تواند حس تازگی و آرامش را به محیط اطراف منتقل کند. رنگ آمیزی ساده دیوارها و سقف، استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های مختلف از جمله روش‌هایی هستند که می‌توان در راستای ایجاد تغییرات...

ایجاد یک تغییر اساسی در دکوراسیون داخلی منزل می‌تواند حس تازگی و آرامش را به محیط اطراف منتقل کند. رنگ آمیزی ساده دیوارها و سقف، استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های مختلف از جمله روش‌هایی هستند که می‌توان در راستای ایجاد تغییرات فضای داخلی منزل انجام داد. اما یکی از روش‌های جدید و پرطرفدار که این روزها نظر بسیاری را به خود جلب کرده است، پتینه کاری است.

نمونه پتینه اتاق خواب

پتینه کاری را می‌توان یک جایگزین عالی برای رنگ آمیزی ساختمان با تکنیک‌های ساده دانست. تنوع در رنگ‌هایی‌که مورد استفاده قرار می‌گیرند و طرح‌هایی که قابل اجرا هستند زیبایی چشم نوازی را برای خانه به ارمغان آورده و محیط را منحصر به فرد می‌کند.

البته این زیبایی زمانی دیده می‌شود که علاوه بر متخصص و متبحر بودن اجرا کننده، مکان مناسب برای اجرای این تکنیک انتخاب شود و طرح متناسب با آن پیاده‌سازی شود. در واقع نمی‌توان تمامی دیوارها را پتینه کرد! این کار فضا را ملال آور و خسته‌کننده می‌کند و لازم است مناسب‌ترین فضاها انتخاب شوند.

یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای اجرای این تکنیک اتاق خواب است. استفاده از پتینه در اتاق خواب تغییری کم نظیر را در دکوراسیون خانه ایجاد کرده و فضا را خاص می‌کند. اگر که تمایل دارید از تکنیک زیبای پتینه در اتاق خواب بهره ببرید تا انتهای این مقاله با مجموعه نقاشی ساختمان محمدی همراه باشید. در ادامه قصد داریم به معرفی چند نمونه از پتینه اتاق خواب بپردازیم.

پتینه کاری چیست؟

پتینه کاری از تکنیک‌های نقاشی به شمار می‌رود. در این تکنیک به کمک رنگ‌های ویژه و ترفندهای خاص بر روی فلزات، چوب و یا سنگ حالت زنگ زدگی، فرسودگی و کهنگی ایجاد می‌شود.پتینه کار پروژه های لوکس و همچنین پتینه کاری در طراحی داخلی ساختمان نیز توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند. در طراحی داخلی ساختمان با استفاده از خمیر مخصوص پتینه می‌توان علاوه بر تغییر رنگ دیوار، سقف و حتی درب های ساختمان تغییراتی را در بافت ظاهری آن‌ها به وجود آورد.

این هنر در ساختمان را می‌توان به عنوان یک هنر بسیار گسترده از تکنیک‌ها و طرح‌های مختلف معرفی کرد. گفته شده در مقایسه با رنگ آمیزی سطوح، استفاده از پتینه باعث می‌شود تا علاوه بر تبدیل یک دیوار بی روح به دیواری چشم نواز، فضای اطراف آن زیباتر جلوه کند. به همین دلیل بسیاری برای ایجاد یک تغییر چشم گیر در دکوراسیون داخلی منزل خود به ویژه دیوارهای اتاق خواب به جای رنگ آمیزی ساده و یا استفاده از کاغذ دیواری، این تکنینک نقاشی را انتخاب می‌کنند.

ویژگی های پتینه کاری

پس از آشنا شدن با پتینه کاری نوبت به بررسی ویژگی‌های این هنر پرطرفدار می‌رسد. به نظر شما این تکنیک چه ویژگی‌هایی دارد که باعث محبوبیت آن شده است؟

  • ماندگاری و پایداری بالا

ماندگاری و پایداری بالا پتینه باعث شده تا در طول زمان تغییر رنگ سطوح به کندی انجام شود و در واقع سطح پتینه کاری شده همانند روز اول سالم باقی بماند.

  • هزینه بالا

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، زیبایی پتینه به نسبت رنگ آمیزی ساختمان قابل قیاس نیست و خیلی بهتر است. اما پتینه کاری در مقایسه با رنگ آمیزی از قیمت بالایی برخوردار است. از این رو افراد ترجیح می‌دهند برای بخشی از دیوار و یا قسمتی از خانه از پتینه استفاده کنند. البته که به کارگیری پتینه در این مقدار زیباتر است.

  • کدر نشدن سطح

سطوحی که با رنگ‌های روشن و یا با استفاده از تکنیک‌های ساده رنگ آمیزی می‌شوند به مرور زمان کدر و کثیف می‌شوند. در صورتی که این مسئله برای سطوحی که پتینه بر روی آن به کار رفته است، صادق نیست.

  • ترمیم و لکه گیری آسان

ترمیم و لکه گیری پتینه به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌گیرد. از این رو در صورت زخمی شدن و یا خرابی محل کار شده می‌توان به خوبی ترمیم کرد.

  • قابلیت اجرا بر تمامی سطوح

قابلیت اجرا بر روی تمامی سطوح از دیگر ویژگی‌های پتینه کاری است. سطوح فلزی، دیوارها، ستون‌ها، سقف، سنگ، چوب از جمله سطوحی هستند که افراد متخصص در این حوزه می‌توانند پتینه را به خوبی بر روی آن‌ها اجرا کند.

اگر که به دنبال پتینه کار در کرج هستید، گروه نقاشی محمدی به شما پیشنهاد می‌شود. این مجموعه دارای افرادی متخصص و متبحر در این زمینه است که بدون نگرانی می‌توان کار را به آن‌ها سپرد.

  • قابلیت پوشش بالا

ممکن است بر روی دیوار یا بر روی سطوح دیگر ترک، موج و ناهمواری وجود داشته باشد. این در حالی است که پتینه شرایطی را فراهم می‌کند تا تمامی این ایرادات به خوبی پوشش داده شود.

پتینه کاری چه مزایایی دارد؟

اگر بخواهیم در مورد مزایای پتینه کاری صحبت کنیم، باید بگوییم در واقع تمامی ویژگی‌هایی که در قسمت قبلی به آن اشاره کردیم را می‌توان به عنوان مزایا در نظر گرفت. ماندگاری بالا، قابلیت ترمیم و شستشو، پوشانندگی خوردگی‌ها و عیوب سطح کار و قابل اجرا بر روی تمامی سطوح از مزایای استفاده از تکنیک پتینه به شمار می رود.

البته ناگفته نماند بیشتر مدل‌هایی که در پتینه کاری اجرا می‌شوند، طرح‌دار بوده و از بافت‌هایی برخوردارند. از این رو توصیه می‌شود پتینه را تنها در مکان‌ها و فضاهای خاص و مناسب که نما و جلوه زیبایی دارد به صورت کاملا اصولی استفاده کرد، زیرا برای کل فضا همانگونه که ذکر شد، نمای جذابی را به دنبال نخواهد داشت.

معرفی نمونه پتینه اتاق خواب

اتاق خواب یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای به شمار می‌آید. از این رو طراحی و تغییر دکوراسیون آن می‌بایست به گونه‌ای باشد که حس آرامش را به فرد منتقل کند. با ورود پتینه کاری به حوزه نقاشی ساختمان، تنوع در طرح و مدل برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب‌ها بیشتر به چشم می‌خورد. در واقع با به کارگیری تکنیک‌هایی به منظور اجرای پتینه، مدل‌های مختلفی را می‌توان بر روی دیوارهای اتاق خواب پیاده کرد.

نمونه پتینه اتاق خواب

پتینه سقفی

پتینه طرح سنگ مرمر، چوب، بتن، کاهگل، چرم، موتیف، ابر و بادی، گل، سنگ نما و ورق طلا از جمله مدل‌های پتینه کاری به شمار می‌آیند. هر کدام از این مدل‌ها را پتینه کارهای با تجربه با توجه به سبک دکوراسیون، سلیقه و نظر کارفرما می‌توانند در محیط مورد نظر به خوبی و با دقت بالایی اجرا کنند ( مجموعه نقاشی محمدی که دارای گروه پتینه کار در تهران و کرج هستند می‌توانند بهترین طرح را متناسب با فضا برای شما پیاده کند).

نمونه پتینه اتاق خواب

پتینه سنگی

البته مهم‌ترین نکته در انتخاب مدل پتینه برای اتاق خواب این است که طرحی که برای این فضا استفاده می‌شود باید کاملا با طرحی که در بخش‌های دیگر نظیر سالن پذیرایی و راه پله ها اجرا می‌شود، متفاوت بوده و کانترست خوبی داشته باشد.

نکته: پیشنهاد می‌شود مدل ها و رنگ های سرد که حس آرامش را در فرد ایجاد می‌کنند، برای اتاق خواب انتخاب کنید.

ü طرح ابر و بادی

طرح ابر و بادی بر روی دیوارهای اتاق خواب را می‌توان از بهترین طرح ها برای این فضا معرفی نمود. اجرای این طرح، زیبایی، جلوۀ خاص و چشم نوازی را به محیط اطراف می‌بخشد. ناگفته نماند که علاوه بر اتاق خواب، طرح ابر و بادی را می‌توان در راهروها و دیوارهای سالن پذیرایی نیز پیاده کرد.

ü طرح خطی

از دیگر نمونه های پتینه برای اتاق خواب می‌توان به طرح خطی اشاره کرد. برای اجرای این نمونه دست پتینه کار باز است؛ به طوری که می‌تواند با خلاقیت و مطابق با نظر کارفرما طرح خطی را بر روی دیوار اجرا کند. ناگفته نماند این نمونه از پتینه برای اتاق خواب هایی که سبک دکوراسیون آن‌ها مدرن است، مناسب خواهد بود.

ü پتینه کاری به روش کلاسیک

برای اجرای این روش در ابتدا می بایست به این نکته دقت کرد که دکوراسیون خانه و اتاق خواب به چه سبکی چیده شده است. پس از آن می‌توان مطابق با سبک محیط مورد نظر، مدل پتینه را انتخاب نمود. اجرای روش کلاسیک شرایطی را برای اتاق خواب فراهم میکند که سبک کلاسیک و قدیمی محیط به خوبی حفظ شود و جلوه‌ای زیبایی به آن بدهد.

کلام آخر

به طور کلی پتینه کاری جزو آن دسته از کارهایی است که با استفاده از آن می‌توان طرح ها و مدل های مختلفی را بر روی دیوارها و سطوح دیگر اجرا نمود. با استفاده از پتینه، پتینه کار متخصص می‌تواند حالت زنگ زدگی، کهنگی و رنگ خوردگی را بر روی تمامی سطوح از جمله فلز، سنگ، چوب و غیره به خوبی پیاده کند. ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد این هنر سبب شده تا در مقایسه با رنگ آمیزی ساختمان با روش‌های دیگر، محبوبیت بسیاری پیدا کند.

در این مقاله تلاش کردیم با ارائه مطالبی در خصوص پتینه کاری به معرفی چند نمونه از نمونه پتینه اتاق خواب بپردازیم. امیدواریم برایتان مفید واقع شود.

منبع : آرگا

برچسب :

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این کنسروهای خوراکی خطرناک را بشناسید