کاربرد بیوتی بلندر چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟


بیوتی بلندر یکی از ابزارهای معروف و پر کاربرد در آرایش و میکاپ محسوب می شود. استفاده از این ابزار به رعایت برخی نکات نیاز دارد تا نتیجه مطلوب حاصل شود. در این مطلب به کاربرد بیوتی بلندر و روش استفاده آن می پردازیم.

بیوتی بلندر یکی از ابزارهای نو آورانه در صنعت زیبایی هستند که با کاربرد وسیع خود دنیای میکاپ را دگرگون نموده اند. این اسفنج های رنگی هر چند ساده به نظر می رسدند ولی با ارزش ترین محصول زیبایی محسوب می شوند. در ادامه پیرامون کاربرد بیوتی بلندر و روش استفاده آن صحبت می کنیم.

کاربرد بیوتی بلندر و روش استفاده آن

بیوتی بلندر یکی از ابزارهای پر کاربرد در زمینه آرایش و میکاپ به شمار می رود. برای زدن انواع کرم پودر، کانسیلر، سایه، پنکک و … می توان از این اسفنج آرایشی استفاده کرد. بیوتی بلندر از مطرح ترین وسایل آرایشی محسوب می شود که استفاده از آن نیازمند رعایت یک سری نکات بوده تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

کاربرد بیوتی بلندر چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

ضمنا ممکن است بیوتی بلندر ابزار ساده ای به نظر برسد ولی یکی از ارزشمند ترین وسایل زیبایی است که باید در کیف آرایشی خود قرار دهید. ذر ادامه مطلب به روش استفاده و کاربرد بیوتی بلندر می پردازیم.

روش استفاده از بیوتی بلندر

برای آنکه بیوتی بلندر عمر بیشتری داشته باشد باید روش استفاده آن را بدانید. قبل از استفاده ابتدا بیوتی بلندر را خیس کنید. در حین استفاده از آن همواره دقت کنید که مرطوب باشد تا آرایش شما به طور یکنواخت پخش شده و میکاپ بدون نقص و طبیعی ایجاد شود. استفاده از اسفنج آرایشی نم دار سبب شده کرم پودر در یک نقطه جمع نشده و یکنواخت پخش شود.
کاربرد بیوتی بلندر چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

دقت کنید که نباید پد را روی صورت بمالید بلکه به نقاط مختلف ضربه بزنید. ضربه زدن پد کمک کرده تا آرایش یکنواخت تر پخش شده و ظاهر بهتری ایجاد شود. نکته دیگر در استفاده از بیوتی بلندر این است که امکان مصرف مواد آرایشی را کاهش داده زیرا با پخش کرم روی صورت با مواد کمتری پوشش دهی مطلوبی ایجاد می شود.

همچنین می توان به کمک بیوتی بلندر رژگونه را روی صورت به طور کاملا طبیعی پخش کرد و آرایش طبیعی تری ایجاد کرد. با استفاده از لکه گذاری کرم پودر و ضربه زدن توسط بیوتی بلندر آرایش صاف تر و یکنواخت تری خواهید داشت. زدن رژ گونه با بیوتی بلندر خاص آن نیز از روش های طبیعی شدن آرایش می باشد.

کاربرد بیوتی بلندر چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

به خاطر داشته باشید بعد از این که بیوتی بلندر را در آب کاملا غوطه ور نمودید، آنرا در دستان خود فشار داده تا آب اضافی بلندر خارج شود و اسفنج حالت نم دار و مرطوب پیدا کند. دقت کنید میزان رطوبت باقی مانده خیلی اهمیت دارد. اگر آب زیادی در اسفنج باقی بماند میکاپ را کاملا به هم می ریزد. از این رو بعد از خیس کردن بلندر چند بار آن را فشرده تا همه آب اضافی اش خارج شود.

اگر برای شما جای سوال است که چرا بیوتی بلندر را باید خیس کنید باید بدانید که اسفنج قدرت جذب زیادی دارد. از این رو بلندر خشک خیلی جاذب بوده می تواند محصولات آرایشی مایع را در ساختارش جذب نماید. به این ترتیب نمدار شدن بیوتی بلندر قدرت جذب را کاهش و کارایی آن را بهبود می بخشد.

کاربرد بیوتی بلندر چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

بنابراین مرطوب بودن بلندر قبل از استفاده هم از هدر رفت مواد آرایشی جلوگیری می کند و هم قدرت ترکیب و محو اسفنج را افزایش می دهد. در صورتی که پوست خشک و حساسی دارید و بعد از زدن کرم پودر حالت پوسته پوسته و خشک پیدا می کند تکنیک زیر کمک کننده است:

بعد از مرطوب نمودن بیوتی بلندر، کمی اسپری آب رسان روی سطح آن بپاشید. بعد برای پخش کرم پودر و دیگر مواد آرایشی استفاده کنید. این کار طراوت بسیاری به پوست بخشیده و آرایش یکنواختی را ایجاد می کند. دقت کنید کشیدن بلندر روی پوست جلوه آرایش را کاملا خراب می کند.

کاربرد بیوتی بلندر چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

برای استفاده درست از بیوتی بلندر توصیه می شود به شکل ضربه ای و آرام از آن استفاده نمایید. اسفنج را با حرکات ضربه ای کوچک روی پوست چرخانده و محصولات آرایشی مدنظر را به این روش پخش نموده تا ظاهری یکدست و بی نقص داشته باشید.

بیوتی بلندر اصل

بیوتی بلندر اصل دو بخش اصلی دارد. یک بخش تخم مرغی در انتها و یک بخش نوک تیز در ابتدا. این بلندر استفاده زیادی دارد. از قسمت تخم مرغی برای زدن انواع پرایمر، کرم پودر و … استفاده می شود و از قسمت نوک تیز برای استفاده کانتور بینی یا صورت چاق، هایلایتر و … استفاده می شود.

کاربرد بیوتی بلندر چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

این وسیله کاربردی علاوه بر این که استفاده از محصولات آرایشی مانند کرم پودر، کانسیلر، کانتور و … را خیلی راحت کرده می تواند در مدت کوتاهی آرایش بی نقص و طبیعی را به شما هدیه دهد.

کاربرد اسفنج آرایشی

قابل ذکر است بیوتی بلندرها انواع مختلفی دارند و در طرح و رنگ های مختلفی عرضه می شوند. شایان ذکر است این تنوع طرح و رنگ فقط برای زیبایی محصول نیست. بلکه بیوتی بلندر با توجه به شکل و اندازه خود کاربرد متفاوتی دارد. و برای استفاده در تکنیک های گوناگون آرایش ساخته شده اند.

به این ترتیب اگر اولین بار است که می خواهید بیوتی بلندر خریداری نمایید، در بین طیف گسترده این محصول با توجه به نیاز خود دست به انتخاب بزنید.

کاربرد بیوتی بلندر چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

یکی از کاربرد های مهم بیوتی بلندر یا اسفنج آرایشی مراقبت از پوست است. یعنی به جای استفاده از لوازم آرایشی برای مراقبت پوست می توان از این وسیله کمک گرفت. به طور مثال توسط آن می توانید انواع سرم و کرم ضد چروک را روی پوست صورت زده و از داشتن پوست سالم لذت ببرید.

به رنگ بیوتی بلندرها دقت نمایید. این ابزار با رنگ مشکی و تیره به شما در استفاده از کرم پودر تیره، برنزه کردن، هایلایتر و کانتور کمک موثری می کند. این نوع بیوتی بلندر به طور حرفه ای با اسم پرو شناخته می شوند.

کاربرد بیوتی بلندر چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

در مورد کاربرد میکرو بلندر باید اشاره کرد که نسخه کوچکتری از بیوتی بلندر بوده و برای نقاطی که دسترسی به آن ها دشوار است، طراحی شده اند.

کاربرد بیوتی بلندر چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

از این نوع بیوتی بلندر می توان برای زدن هایلایتر، سایه چشم در گوشه های چشم بهره برد. همچنین برای تهیه سایه جهت آرایش چشم اسموکی نیز کارایی زیادی دارد. انواع بیوتی بلندر با رنگ های روشن برای استفاده از محصولاتی همچون کانسیلر و پودر فیکس کاربرد دارد.

بلندر با رنگ سفید یا کرم برای استفاده از محصولات مراقبت پوستی نظیر تونر، سرم پوست و … کارایی دارند. در ادامه به بررسی کاربرد بیوتی بلندر با شکل های مختلف می پردازیم.

۱. بیوتی بلندر اشکی همه کاره

بیوتی بلندر اشکی محصولی همه کاره است. این اسفنج یک سمت آن نوک تیز بوده و سمت دیگر پهن و گرد است. انتهای پهن آن برای استفاده در نواحی بزرگ صورت موقع استفاده از کرم پودر، رژگونه و برنزه کننده مناسب است. سمت نوک تیز هم برای استفاده از لوازم آرایشی در فضایی از صورت که دسترسی دشواری دارد، مناسب می باشد.

کاربرد بیوتی بلندر چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

نوک تیز بیوتی بلندر برای پخش مواد آرایشی در گوشه داخلی چشم، اطراف بینی، زیر چشم و … کارایی دارد. همچنین استفاده از نوک تیز بیوتی بلندر اشکی در ناحیه تی صورت کمک کرده توناژ کم پودر را مدیریت نمایید. همچنین این بیوتی بلندر برای محو و فید کردن محصولات و پاک سازی میزان اضافه کرم پودر کارایی دارد.

۲. بیوتی بلندر اشکی کوچک

اگر از کانسیلر زیاد استفاده می کنید به خوبی می دانید که دسترسی سریع به بعضی فضاهای کوچک صورت چقدر دشوار است. بلندر کوچک اشکی شکل برای رفع این نیاز طراحی شده اند. شکل کوچک و نوک ظریف آن ها برای دسترسی به قسمت هایی از صورت مانند زیر چشم، اطراف بینی و گوشه های لب عالی می باشند.

کاربرد بیوتی بلندر چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

۳. بیوتی بلندر اشکی با لبه صاف

بعضی از انواع بیوتی بلندر اشکی طوری طراحی شده که از سمت نوک تیز سطح صافی دارند. سطح صاف برای فشرده سازی و ترکیب کانتور و کانسیلر مناسب است. همچنین اگر از کانسیلرهای پودری یا استیکی در لایه های آرایش خود استفاده می کنید بهتر است از این بلندر برای ترکیب و محو آن ها استفاده نمایید.

این نوع بیوتی بلندر بدون ایجاد فشار به پوست حساس زیر چشم ها، کانسیلر را روی پوست پخش نموده و از بروز چین و چروک پوستی در این ناحیه جلوگیری می کند. هنگامی که نوبت به ترکیب کانتور و برنزه کننده می رسد، بیوتی بلندرهای لبه صاف می توانند نقش مهمی را برای زاویه سازی صورت ایفا کنند. توسط این بلندر می توان استخوان های گونه، فک، چانه و گردن را زاویه سازی نمود و زیبایی متمایزی به چهره بخشید.

کاربرد بیوتی بلندر چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

۴. بیوتی بلندر گلابی شکل یا ساعت شنی

این بیوتی بلندر طراحی منحصر به فردی شبیه ساعت شنی دارد. و به شما امکان کنترل بیشتر جهت ترکیب لایه های آرایشی را می دهد. همچنین می توان محصول مایع، پودری و استیکی را با آن ترکیب نمود. بیوتی بلندر گلابی شکل می تواند خیلی کاربردی باشد به ویژه موقعی که در آخرین مرحله آرایش قصد دارید از هایلایتر، رژگونه و پودر فیکس کننده استفاده نمایید.

کاربرد بیوتی بلندر چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

روش تمیز کردن بیوتی بلندرها

در حالی که شوینده های مختلفی به طور خاص برای تمیز کردن بلندرها و اسفنج آرایشی در بازار وجود دارد، استفاده از شوینده ملایم مانند شامپو بچه با آب ولرم برای این کار اهمیت دارد. همچنین می توان از صابون و سایر شوینده های ملایم دیگر در این زمینه استفاده کرد.

ضمنا به خاطر داشته باشید که به هیچ وجه مواد شوینده قوی حاوی محلول استون، سفید کننده، الکل و مواد شیمایی سمی را برای شستن بیوتی بلندر استفاده نکنید. این شوینده ها بافت و ساختار اسفنج را از بین برده و طول عمر بلندر را کاهش می دهند. همچنین روی پوست تاثیر منفی داشته و سبب خشکی، التهاب و حساسیت پوست می شوند.

کاربرد بیوتی بلندر چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

برای تمیز کردن بیوتی بلندر اول ظرف تمیزی را انتخاب و آن را با آب ولرم پر کنید. بعد شوینده مناسبی را انتخاب و به میزان کافی در آب بریزید و همزده تا کف نماید. در ادامه بلندرها را درون ظرف قرار داده و صبر کنید ۴۵ دقیقه در محلول شوینده باقی بماند. سپس دستکش به دست کنید و بیوتی بلندرها را چند مرتبه در ظرف حاوی شوینده با دست فشار داده تا آب جذب شده آن ها کاملا خارج گردد.

بعد مقداری شوینده را کف دست قرار داده و بلندر را به آرامی در آن بچرخانید تا کف کند. این کار همه آلودگی های برجای مانده در بلندر را از بین می برد. بعد اسفنج را زیر آب ولرم خوب شستشو دهید و مرتبا فشار داده تا همه آلودگی ها و مواد آرایشی و کف تمیز شده و چیزی باقی نمایند.

کاربرد بیوتی بلندر چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

در نهایت بلندر را روی حوله تمیزی قرار داده و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود. پیشنهاد می شود بلندر را در کیف یا کیس مخصوص جداگانه قرار داده تا تایم بیشتری تمیز مانده و آلودگی های محیط را به خود جذب نکند. برای محافظت از پوست و محصولات آرایشی خود توصیه می شود هر هفته یک تا دو مرتبه بیوتی بلندرها را مورد شستشو قرار داده و هر سه ماه بیوتی بلندر جدید خریداری نمایید.

به این ترتیب با توجه به این که مدام بیوتی بلندر را خیس نموده و با آن محصولات آرایشی مختلف را روی پوست می زنید، این ابزار می تواند سریعا به محلی برای تجمع آلودگی و رشد میکروارگانیزم ها تبدیل شود. از این رو نگهداری درست آن ها حائز اهمیت است. بیوتی بلندر آلوده می تواند زمینه ساز مشکلات پوستی همچون جوش، آکنه، لک پوستی و التهاب کردد.

کاربرد بیوتی بلندر چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

همچنین می توانند محصولات آرایشی مورد استفاده را نیز آلوده و سلامت شما را تهدید کنند. از این رو با تمیز کردن درست و مداوم بیوتی بلندر ریسک بروز مشکلات پوستی و آلودگی را کاهش داده و طول عمر بلندر را افزایش دهید.

به جای بیوتی بلندر از چه ابزار دیگری می توان استفاده کرد؟

برای برخی افراد خرید بیوتی بلندر اصل و مارک دشوار می باشد. از این رو بهترین روش برای این افراد استفاده از اسفنج های آرایشی و بیوتی بلندرهای جایگزین می باشد. در این راستا می توانید از اسفنج سیلیکونی برای جایگزینی بیوتی بلندر استفاده نمایید.

قابل ذکر است روی اسفنج سیلیکونی هیچ ماده آرایشی باقی نمی ماند و این موضوع باعث شده برای افرادی که نسبت به هدر رفت و آلودگی اسفنج حساسیت دارند، انتخاب خیلی مناسبی باشد. زیرا هم مواد آرایشی زیادی استفاده نمی شود و هم همه لوازم آرایشی از روی پد سیلیکونی تمیز می شود که سبب حفظ بهداشت نیز می گردد.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک