بالغ بر500 نفر نیروی اوکراینی در24 ساعت گذشته در منطقه عملیات ویژه نظامی تلف شدند


بالغ بر500 نفر نیروی اوکراینی در24 ساعت گذشته در منطقه عملیات ویژه نظامی تلف شدند

وزارت دفاع روسیه گزارشی از وضعیت عملیات ویژه نظامی از شبانه روز گذشته منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد : نیروهای مسلح فدراسیون روسیه به انجام عملیات نظامی ویژه ادامه می دهند. در جهت کوپیانسکی، حملات هوایی، آتش توپخانه و سیستم های شعله افکن سنگین گروه نیروهای "غربی" واحدهای دشمن را در مناطق شهرک های دوورچنو، کراخمالنو، برستوویه منطقه خارکف و نووسلوفسکوی جمهوری لوگانسک شکست دادند.
علاوه بر این، اقدامات دو گروه خرابکار و شناسایی اوکراینی در مناطق شهرک های سینکوکا و تیمکووکا در منطقه خارکف متوقف شد. در طول روز، 90 نظامی اوکراینی، یک تانک، یک خودرو و همچنین دو سامانه راکتی گراد در این مسیر منهدم شدند.
در جهت کراسنو-لیمانسکی، هوانوردی عملیاتی - تاکتیکی و ارتش، توپخانه گروه نیروهای "مرکز" واحدهای نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق شهرک های نوسکویه، چرونایا دیبرووا از جمهوری لوگانسک و گریگوروفکا شکست دادند.
بیش از 85 نظامی اوکراینی، دو وانت بار، پایه های توپخانه خودکششی (گووزدیکا) و (آکاتسیا) و همچنین هویتزرهای D-20 و D-30 در یک روز منهدم شدند. یک انبار مهمات تیپ 67 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی روستای سربریانکا در جمهوری دونتسک منهدم شد. در جبهه دونتسک، شدیدترین نبردها توسط گروه های تهاجمی یگان نیروهای ویژه احمد در بخش مرکزی مارینکا و همچنین توسط واحدهای سپاه 1 ارتش در منطقه آودیفکا جمهوری دونتسک انجام می شود.
حملات هوانوردی عملیاتی - تاکتیکی و ارتش، آتش توپخانه گروه نیروهای "جنوب" واحدهای دشمن را در مناطق شهرک های لاستوچکینو، خیمیک، توننکو و پوبدا جمهوری دونتسک هدف قرار دادند. طی روز گذشته چهار سورتی پرواز توسط هوانوردی در این مناطق انجام شد و توپخانه گروه 42 ماموریت آتش را انجام داد. در جریان نبرد در این راستا، بیش از 220 نظامی اوکراینی، یک تانک، یک خودروی رزمی پیاده نظام، هشت دستگاه خودرو، هویتزر Msta-B و D-30 و همچنین یک توپ خودکششی (گووزدیکا) در طول روز منهدم شد.
علاوه بر این، یک انبار مهمات تیپ 60 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی شهرک اوترادنویه در جمهوری دونتسک منهدم شد. در جبهه جنوب دونتسک و زاپوریژیا، حملات هوایی و آتش توپخانه گروه نیروهایواحد شرق به یگان های دشمن در مناطق شهرک های پاولوفکا جمهوری دونتسک، استپووو، چرونو، مالایا توکماچکا و کامنسکویه زاپوریژیا وارد شد. در این منطقه تلفات دشمن در طول روز به 145 سرباز اوکراینی، یک تانک، یک خودروی زرهی زرهی، 13 خودرو، یک دستگاه توپ خودکششی کراب ساخت لهستان، دو فروند هویتزر D-30، یک هویتزر Msta-B، و همچنین یک تاسیسات توپخانه خودکششی (گووزدیکا) منهدم شد.
در جبه خرسون، در اثر خسارت آتش سوزی در روز گذشته، تا 45 سرباز اوکراینی، دو دستگاه وانت و یک دستگاه توپخانه خودکششی آکاتسیا منهدم شد. همچنین یک انبار مهمات تیپ 126 دفاع سرزمینی در نزدیکی روستای واسیلیه در جمهوری دونتسک منهدم شد.
نیروی هوانوردی عملیاتی- تاکتیکی و ارتش، نیروهای موشکی و توپخانه گروه‌هایی از نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در طول روز 87 واحد توپخانه نیروهای مسلح اوکراین را در مواضع شلیک، نیروی انسانی و تجهیزات نظامی در 96 منطقه هدف قرار دادند. در منطقه روستای استارایا پاکروفکا منطقه خارکف، اردوگاه صحرایی یک تشکیلات ملی‌گرای اوکراینی مورد اصابت قرار گرفت و همچنین پایگاه فرماندهی و دیده بانی گردان تیپ 24 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین در منطقه شهرک تورتسک در جمهوری دونتسک منهدم شد.
یک فروند هواپیمای سوخو ۲۷ نیروی هوایی اوکراین با استفاده از پدافند هوایی در منطقه شهرک کوپتوو در جمهوری دونتسک سرنگون شد و همچنین یک هلیکوپتر Mi-8 اوکراینی در نزدیکی روستای رازدولوفکا در جمهوری دونتسک سرنگون شد.
در طول روز، دو موشک کروز طوفان سایه Storm shadow و هفت موشک پرتاب چندگانه HIMARS رهگیری و منهدم شدند. علاوه بر این، 16 پهپاد اوکراینی در مناطق شهرک های اولشانا در منطقه خارکف، کرمننایا، پیلیپوفکا در جمهوری لوگانسک، دمیتروفکا، کریلوفکا در جمهوری دونتسک، اسلادکایا بالکا، پرموژنه در منطقه زاپوریژیا منهدم شدند.
در مجموع، از آغاز عملیات ویژه نظامی، 432 هواپیما، 236 بالگرد، 4452 هواپیمای بدون سرنشین، 424 سامانه موشکی ضد هوایی، 9361 دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، 1110 سامانه راکتی پرتاب چندگانه، 4984 قبضه توپ و خمپاره صحرایی و همچنین 10624 واحد خودروی ویژه نظامی اوکراینی توسط ارتش روسیه نابود شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش