فرش قرمز برای تروریست ها با ادعای دفاع از حقوق بشر


فرش قرمز برای تروریست ها با ادعای دفاع از حقوق بشر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پارلمان اروپا اخیرا میزبان نشستی ضد ایرانی با اعضای گروهک تروریستی منافقین بود.این نشست با عنوان ادعایی «چشم‌انداز تغییر و سیاست اتحادیه اروپا» برگزار شد.در این نشست ضد ایرانی تعدادی از مقام‎های اروپایی و ده‌ها تن...

فرش قرمز برای تروریست ها با ادعای دفاع از حقوق بشربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پارلمان اروپا اخیرا میزبان نشستی ضد ایرانی با اعضای گروهک تروریستی منافقین بود.

این نشست با عنوان ادعایی «چشم‌انداز تغییر و سیاست اتحادیه اروپا» برگزار شد.

در این نشست ضد ایرانی تعدادی از مقام‎های اروپایی و ده‌ها تن از نمایندگان پارلمان اروپا از جناح‌های مختلف سیاسی حضور داشتند.

تعدادی از این نمایندگان پارلمان اروپا و از جمله رئیس و تعدادی از اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا حضور داشته و سخنرانی کردند.

کنعانی: حقوق بشر چه نسبتی با حمایت از تروریست‌ها دارد؟!
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی توییتری با اشاره به حضور سرکرده گروهک تروریستی منافقین در پارلمان اروپا، نوشت: برخلاف شعار‌های حقوق بشری پارلمان اروپا، جای تاسف است که برخی اعضای آن با چشم بستن بر کارنامه سیاه قاتلان بیش از ۱۷ هزار نفر از کودکان، زنان، مردان، دولتمردان و نمایندگان ملت ایران در مجلس، میزبان سرکرده فرقه‌ای تروریستی شده‌اند.

کنعانی، نوشت: حقوق بشر چه نسبتی با حمایت از تروریست‌ها دارد؟!

اروپا و موضوع حقوق بشر
پارلمان اروپا و کشور‌های عضو آن همواره خود را سردمدار دفاع از حقوق بشر می‌دانند و با متوسل شدن به همین مفهوم کشور‌هایی را که در برابر آن‌ها و منافعشان ایستاده‌اند، هدف انواع فشار‌های گسترده قرار می‌دهند.

با این وجود، اقدامات آن‌ها در قبال این موضوع هیچ سنخیتی با ادعا‌های مطرح شده از سوی آن‌ها ندارد و دوگانگی در ادعا و عمل آن‌ها مشهود است.

نگاهی به اقدامات غرب در زمینه حقوق بشر در زمینه‌های مختلف آن استاندارد‌های دوگانه آن‌ها را بیشتر آشکار می‌کند.

عملکرد اروپا در قبال گروه‌های مختلف جمعیتی نشان می‌دهد که کشور‌های اروپایی در زمینه موضوعاتی مانند حقوق زنان، اقلیت‌های نژادی و مذهبی، پناهجویان، کودکان و دیگر گروه‌ها با بحران گسترده‌ای مواجه هستند.

ادعای مبارزه با تروریسم
موضوع مبارزه با تروریسم ادعای دیگری است که کشور‌های اروپایی و آمریکا در دهه‌های اخیر مدعی بوده‌اند در این زمینه فعالیت و اقدام کرده‌اند، اما بررسی عملکرد آن‌ها نکات قابل تاملی را برملا می‌کند.

آمریکا در طول بیش از ۲ دهه اخیر کارزار به اصطلاح «مبارزه با تروریسم» را به راه انداخته، اما در عمل این کارزار آمریکا به ارتکاب جنایات بیشتر منجر شده و در موارد متعدد اسناد و مدارکی از حمایت مستقیم آمریکا از تروریست‌ها منتشر شده است.

حتی پیش از این مقام‎های آمریکا آشکارا اذعان کرده‌اند که داعش ساخته دست آنهاست.

علاوه بر این مدارک و اسناد افشا شده، از حمایت‌های مستقیم آمریکا از گروه‌های تروریستی در منطقه و ارسال سلاح به آن‌ها پرده برمی‌دارد.

کشور‌های اروپایی؛ پناهگاه امن عناصر تروریستی
کشور‌های اروپایی ادعا می‌کنند که در زمینه مبارزه با تروریسم فعال هستند، اما یک بررسی اجمالی نشان می‌دهد که برخی از آن‌ها مانند سوئد به پناهگاهی امن برای اعضای گروهک‌های تروریستی تبدیل شده‌اند.

گروهک تروریستی منافقین به عنوان گروهی که زمانی نام آن در فهرست تروریسم اروپا قرار داشته، اکنون از حمایت کامل این کشور‌ها برخوردار است؛ اعضای این گروهک نه‌تن‌ها به راحتی و آزادانه در این کشور‌ها تردد و اقامت دارند بلکه حمایت همه‌جانبه‌ای از آن‌ها صورت می‌گیرد.

این گروهک تروریستی در کشور‌هایی مانند فرانسه نیز اقدام به برگزاری نشست می‌کند و مقام‎های ارشد کشور‌هایی مانند آمریکا در نشست‌های این گروهک تروریستی حضور پیدا می‌کنند و از سخنرانان این نشست‌ها هستند.

سوئد به عنوان یکی دیگر از کشور‌های اروپایی که مدعی دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم است اکنون به عنوان محلی برای تروریست‌ها به شمار می‌رود.

این کشور بدون در نظر گرفتن کارنامه سیاه گروهک تروریستی منافقین که کشتار ۱۷ هزار ایرانی بیگناه را در کارنامه ننگین خود دارد، از این گروه حمایت می‌کند.

نمونه‌ای آشکار از این حمایت در پرونده محاکمه «حمید نوری»، شهروند ایرانی بازداشتی در سوئد، بیشتر آشکار شد.

اعضای یک گروه تروریستی در دادگاه سوئد اکنون به عنوان باصطلاح مدعی و شاکی در این پرونده حضور دارند.

سوئد حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و بخشی از جلسات دادگاه را در آلبانی برگزار کرد تا اعضای گروهک تروریستی منافقین بتوانند در این دادگاه حاضر شوند.

حمایت‌های این کشور از گروهک‌های تروریستی تنها محدود به منافقین نبوده و گروهک تروریستی حرکه النضال و پناه دادن به سرکرده آن به عنوان گروهی که اقدام به حمله تروریستی در ایران کرده بود، نمونه دیگری از این حمایت‌هاست.

نشست اخیر در پارلمان اروپا نیز مهر تایید دیگری بر این دوگانگی رویکرد غرب و اروپاست که از سویی ادعای دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم را دارد و از سوی دیگر بدون در نظر گرفتن پیشینه گروهک تروریستی منافقین، با آغوش باز از آن استقبال و حمایت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها