تقویت همکاری های پلیسی دو کشور برای برگزاری مراسم اربعین و اعزام زائران


تقویت همکاری های پلیسی دو کشور برای برگزاری مراسم اربعین و اعزام زائران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار رادان در دیدار با وزیر کشور عراق گفت: روابط بین پلیس ایران و عراق در همکاری های پلیسی به ویژه برگزاری مراسم اربعین و اعزام زائران می تواند بسیار تعیین کننده باشد. فرمانده انتظامی کل کشور گفت با...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار رادان در دیدار با وزیر کشور عراق گفت: روابط بین پلیس ایران و عراق در همکاری های پلیسی به ویژه برگزاری مراسم اربعین و اعزام زائران می تواند بسیار تعیین کننده باشد.

فرمانده انتظامی کل کشور گفت با قدردانی از دولت و ملت عراق به خاطر پذیرای مردم ایران در اربعین حسینی گفت :توسعه روابط بین ایران و عراق موجب افزایش حس امنیت خواهد شد و امیدواریم در اربعین امسال خدمات خوبی را به مردم ارایه دهیم.
وی افزود: برای تسهیل تردد زائران ،گذرنامه اربعین صادر شده است که این گذرنامه هم هزینه آن کم است و هم خیلی راحت تر به مردم ارایه می شود و طرف عراقی نیز آن را پذیرفته است.

سردار رادان گفت: یکی از مشکلات ما پیش سازهایی است که از طرف اقلیم کردستان به افغانستان فرستاده می شود که تاکنون سه و نیم تن از پیش سازها را کشف کردیم و اگر این پیش سازها به افغانستان برود جوان های کشورهای دیگر را آلوده می کند.

وی افزود: یکی از مشکلات پلیس عراق نداشتن کیت های تشخیص مواد است که ما حاضریم این کیت ها را در اختیار پلیس عراق قرار دهیم.

سردار رادان گفت: در برخی از موارد زائران مان به خاطر داشتن قرص های کدئین در عراق بازداشت می شوند زیرا پلیس عراق کیت تشخیص موادمخدر را ندارد و بایستی موادی که به دست می آید به بغداد ارسال شود و همین موضوع باعث می شود که زائر ایرانی تا یک ماه در عراق بماند.

سردار رادان درادامه گفت: متاسفانه سلاح های قاچاق از سمت عراق به ایران قاچاق می شود که بایستی این موضوع از سوی پلیس عراق کنترل شود.

سردار رادان گفت: زائران ایرانی معمولا برای ورود به عراق باید دو ایست کنند یک ایست در گیت ایران و دیگری در گذر عراقی که ما حاضریم تمامی اطلاعات را به گیت عراقی منتقل کنیم تا فقط در هنگام خروج گذر ایرانی کنترل کند و از گذر عراقی دیگر کنترل نباشد و در موقع برگشت فقط گذر عراقی کنترل کند و دیگر لازم نباشد در گذر ایران کنترلی صورت گیرد.

وی افزود: این آمادگی را داریم که تجربیات مان را در اختیار پلیس عراق بگذاریم و از وزیر کشور عراق می خواهم تا زمان باقی مانده به ایام اربعین جلسات بیشتری را تشکیل دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریز زیر چکمه های ارتش سرخ - جلد 2