کارگاه هم اندیشی نظام حمایت از اطفال و نوجوانان برگزار شد


کارگاه هم اندیشی نظام حمایت از اطفال و نوجوانان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دومین کارگاه هم اندیشی نظام حمایت از اطفال و نوجوانان (اطفال و نوجوانان غیر ایرانی؛ چالش‌ها و راهکارها) برگزار شد.جلسات کارگروه‌ها در این همایش با موضوعاتی مانند حق بر آموزش، حق بر حیات سلامت، حق بر حمایت در برابر...

کارگاه هم اندیشی نظام حمایت از اطفال و نوجوانان برگزار شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دومین کارگاه هم اندیشی نظام حمایت از اطفال و نوجوانان (اطفال و نوجوانان غیر ایرانی؛ چالش‌ها و راهکارها) برگزار شد.

جلسات کارگروه‌ها در این همایش با موضوعاتی مانند حق بر آموزش، حق بر حیات سلامت، حق بر حمایت در برابر خشونت، سوء استفاده و آسیب، حق ورود و اقامت، حقوق مربوط به اخراج و اعاده، حق حمایت در برابر قاچاق، حق بر هویت، حق بر اشتغال و کار، حق بر آزادی رفت و آمد و حق بر مالکیت و اموال، برگزار شد.

در طول این کارگاه هم‌اندیشی دو روزه تعدادی از اتباع افغانستانی نیز حضور داشته و به بیان تجربیات زیسته خود پرداختند.

امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری نیز در مراسم اختتامیه این همایش ضمن قدردانی از سازمان‌ها و نهاد‌های برگزار کننده این کارگاه، گفت: سمن‌ها به صورت اخلاقی در این زمینه فعالیت می‎کنند.

وی با بیان اینکه وزارت دادگستری به عنوان مرجع ملی هماهنگ کننده در این زمینه عمل می‎کند، اظهار کرد: اصل وظیفه مرجع ملی ارائه گزارش‌های مرتبط به سازمان ملل در زمینه حقوق کودک است، اما ارائه گزارش به تنهایی مشکلات را حل نمی‌کند و باید اقداماتی در جهت حل مشکلات انجام شود.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه کار‌های جدی در زمینه حقوق کودک انجام شده و زیرساخت‌هایی فراهم شده، اما هنوز تا نتیجه فاصله زیادی وجود دارد، بیان کرد: برگزاری این کارگاه‌ها برای حصول نتیجه‌ای موثر است.

رحیمی همچنین حوزه کودک را حوزه‎ای بسیار حساس توصیف کرد و گفت: در موضوع سرپرستی کودکان باید دقت زیادی صورت بگیرد، اما در کل این امر یک اقدام انسان دوستانه، اخلاقی و خداپسندانه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تزیین غذا برای مدرسه و جشنواره غذای سالم