شناسایی 1000 قلم ابزار تقلب در کنکور سال گذشته


شناسایی 1000 قلم ابزار تقلب در کنکور سال گذشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ­سردار وحید مجید با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ با کانال‌ها، صفحات و اکانت‌های متعدد تحت عناوین مجرمانه فروش سوالات آزمون و کنکور مواجه شدیم، گفت: پلیس فتا فراجا اقدامات هماهنگ خود را با سازمان‌های ذیربط انجام...

شناسایی 1000 قلم ابزار تقلب در کنکور سال گذشتهبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ­سردار وحید مجید با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ با کانال‌ها، صفحات و اکانت‌های متعدد تحت عناوین مجرمانه فروش سوالات آزمون و کنکور مواجه شدیم، گفت: پلیس فتا فراجا اقدامات هماهنگ خود را با سازمان‌های ذیربط انجام داده است و تیم‌های رصدی را در این رابطه فعالیت کرده که کارگروه‌های متعددی در حوزه استان‌ها و شهرستان‌ها فعال شدند.

­رئیس­ پلیس فتا فراجا با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۲ هزار و ۷۴ مورد رصد عام در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام داشتیم، افزود:­ در ۷۰۷ مورد به بستر‌هایی رسیدیم که ادعا‌هایی را در مورد فروش سوالات کنکور مطرح کردند که البته این موارد هم پالایش شد و بر ۴۸۳ مورد تمرکز ویژه کردیم و در نهایت ۲۴۹ نفر که گرداننده ۴۸۳ بستر تقلب بودند شناسایی­ و به مراجع قضایی معرفی شدند.

­سردار مجید با بیان اینکه در طول سال اقدامات رصدی در ارتباط با فعالیت‌های مجرمان ­سایبری در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود، گفت: ما تنها به زمان‌های نزدیک به آزمون بسنده نمی‌کنیم بلکه در طول سال موضوع را پیگیری می‌کنیم و افرادی که در این زمینه فعال هستند شناسایی می‌کنیم. ­

­رئیس­ پلیس فتا فراجا گفت: راهکار‌هایی را در دو حوزه مشخص کانال‌ها و پیج‌ها و لینک‌هایی که ادعای فروش سوالات کنکور را دارند و افرادی که مدعی تقلب با ابزار‌هایی همچون میکروچیپ‌ها هستند و آن‌ها را به فروش می‌رسانند، داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ تتوهای خنده دار مجید واشقانی را در این تصویر ببینید!