درمان سنگینی پلک با روش های سنتی و طبیعی


در این مطلب شما را با درمان سنگینی پلک آشنا می کنیم و شما می توانید اطلاعاتی بسیار خوب در این موارد دست آورید. برای دریافت اطلاعات مفید در مورد این مدل از درمان های خانگی تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سنگین شدن پلک ها می تواند مشکلاتی برای شما به وجود بیاورد و می تواند در هر سنی رخ دهد از این رو بهتر است با روش های درمان سنگینی پلک در خانه آشنا باشید تا در صورت بروز چنین مشکلی بتوانید سریعا آن را رفع کرده و مشکلاتی که ممکن است بعدا به وجود بیاید را به راحتی حل نمایید.

درمان سنگینی پلک با روش های سنتی و طبیعی

درمان سنگینی پلک در خانه با روش های سنتی

احساس سنگین شدن در پلک ها می تواند مشکلات بی شماری را برای فرد ایجاد نماید از این رو در ادامه شما را با علت های اصلی این مشکل و همچنین رو های درمانی اش آشنا خواهیم کرد تا بتوانید این مشکل را در خانه و با کم ترین هزینه از بین ببرید.

علل سنگینی در پلک ها

خسته شدن و ناتوانی در باز نگه داشتن چشم ها می تواند دلیلی برای سنگین شدن چشم ها باشد و اگر دارای این مشکل هستید و در هر ساعتی از روز ممکن است این مشکل به سراغ شما بیاید باید یک سری از عوامل را بررسی کنید تا بتوانید علل اصلی این موضوع را بیابید. در ادامه شما را با علت های ایجاد کننده این مشکل آشنا خواهیم کرد.

ژنتیک

افتادگی پلک در خانواده می تواند به صورت ارثی انتقال پیدا کند از این رو اگر در خانه شما فردی دارای این مشکل می باشد امکان این که این مشکل برایتان ایجاد شود بسیار زیاد می باشد.

سن

همانطور که می دانید زمانی که سن شما افزایش پیدا می کند انعطاف پذیری در پوستتان به حداقل می رسد از این رو ممکن است سنگینی بیش تری را در ناحیه پلک های خود احساس نمایید. همچنین باید بدانید که در معرض نور خورشید قرار گرفتن می تواند دلیلی باشد که پلک ها سنگین تر شده و خاصیت کشسانی و افتادگی بیش تری را به خود بگیرند لذا استفاده از عینک های آفتابی می تواند تا حدودی برای شما مناسب باشد.

خستگی زیاد

خستگی منجر به درگیر شدن ماهیچه ها نیز می شوند و باید بدانید که ماهیچه ها نمی توانند به راحتی پلک ها را بالا نگه دارند و خستگی دارای مشکلات بسیار وسیعی خواهد بود. اگر این مشکل بعد از مدتی استراحت رفع شود به احتمالی زیاد افتادگی و سنگینی در پلک ها بر اساس خستگی شدید باشد.

درمان سنگینی پلک با روش های سنتی و طبیعی

آلرژی

برخی از آلرژی ها می توانند منجر به ایجاد ورم های شدید در پلک ها شوند و سنگینی شدید را برای شما ایجاد خواهد کرد از این رو اگر مشکل شما بر اساس آلرژی باشد ممکن است خارش و قرمزی را نیز در پلک های خود مشاهده نمایید.

خشک شدن چشم ها

باید بدانید که اگر کیفیت و یا کمیت اشک ها برای چشم های شما کافی نباشد احتمالا به خشک شدن چشم ها مبتلا هستید و خشک شدن چشم ها می تواند منجر به سنگین تر شدن آن ها شود. درمان این مشکل به سادگی و با استفاده از دارو های بدون نسخه نیز امکان پذیر می باشد ولی اگر می خواهید این مشکل را رفع کنید می توانید از روش جراحی استفاده نمایید.

افتادگی در پلک ها

زمانی که پلک های شما به سمت پایین افتاده تر باشد و این مورد بیش از حد طبیعی باشد بدین معنا است که شما به افتادگی در این ناحیه از صورت خود مبتلا هستید. باید بدانید که این مدل از افتادگی می تواند بر روی بینایی شما نیز تاثیراتی داشته باشد و همچنین ظاهر شما را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. البته گاها امکان دارد که این افتادگی به دلیل بیماری های ماهیچه ای باشد از این رو پزشک شما باید ابتدا مشکلات زمینه ای را حل نماید و بعدا از جراحی بلفاروپلاستی استفاده کند.

بلفاریتیس

در واقع بلفاریتیس یکی از بیماری های التهابی می باشد و در آن پلک شما احساس سنگینی شدیدی خواهد کرد. در واقع این بیماری دارای علائم دیگری همانند قرمزی در خط مژه ها نیز می باشد و درمان های ساده ای نیز دارد. اولین درمان استفاده از کمپرس سرد و اسکراب های پلکی می باشد. البته در برخی از شرایط امکان دارد پزشک برای درمان استفاده از قطره ها را نیز پیشنهاد دهد.

درمان سنگینی پلک با روش های سنتی و طبیعی

درمان های خانگی سنگین شدن پلک ها

درمان سنگینی پلک با استفاده از وسایل بسیار ساده ای در خانه مکان پذیر می باشد از این رو نیاز است اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید.

استفاده از ورزش های چشمی

برای این که بتوانید سنگین شدن پلک های خود را رفع کنید بهتر است از ورزش های چشمی غافل نشوید. این ورزش ها علاوه بر این که می توانند پف چشم هارا از بین ببرند می توانند از سنگین تر شدن آن بکاهند و در نهایت به کاهش فشار پلک ها کمک خواهند کرد.

یکی از ساده ترین این تمرین ها این است که دست خود را رو به روی چشم های خود قرار داده و انگشت اشاره تان را به سمت بینی تان بیاورید و در این میان چشم های شما باید روی این انگشت متمرکز بوده و نگاه شما تغییر پیدا نکند و بعد از نزدیکی به بینی دوباره دستان خود را به عقب ببرید و. این کار را ۲۵ بار در روز تکرار نمایید.

استفاده از اسید های چرب امگا سه

اسید های چرب امگا ۳ می توانند تاثیر بسیار خوبی بر روی خشکی چشم ها بگذارند و باید سعی کنید از آن ها در رژیم غذایی خود استفاده کنید تا بتوانید بلفاریتیس چشمی را به راحتی کاهش داده و حتی آن را درمان نمایید.

استفاده از عینک

زمانی که مشغول کار با سیستم و یا گوشی خود هستید می توانید از عینک استفاده نمایید. این عینک ها به صورت مخصوص طراحی می شوند و می توانند از خستگی چشم های شما بکاهند.

درمان سنگینی پلک با روش های سنتی و طبیعی

پلک زدن

پلک زدن برای سلامت چشم ها لازم و ضروری می باشد از این رو اگر احساس سنگینی در آن ها دارید می توانید با پلک زدن به صورت منظم ان را از بین برده و احساس خوبی داشته باشید. پلک زدن می تواند منجر به تولید اشک شده و چم های شما همیشه مرطوب خواهند ماند و کم تر از همیشه خسته خواهند شد و باید در نظر داشته باشید که پلک زدن را در حین کار با سیستم و یا گوشی از یاد نبرید.

استراحت دادن به چشم ها

برای درمان سنگینی چشم ها و تقویت کردن چشم ها می توانید برای مدتی به ان ها استراحت بدهید. برای این کار باید از قانون ۲۰-۲۰-۲۰ استفاده نمایید. این قانون بدین صورت می باشد که شما در هر ۲۰ دقیقه به مدت زمان ۲۰ ثانیه به چیزی که در فاصله ۲۰ فوتی یا همان شش متری می باشد نگاه کنید.

روغن درخت چای

برای بهبود خشکی چشم ها و پیشگیری از سنگین تر شدن ان می توانید از ترکیب روغن درخت چای و روغن نارگیل استفاده نمایید. این دو ترکیب می توانند با خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی که دارند برای چشم های شما بسیار مفید و موثر باشند.

درمان سنگینی پلک با روش های سنتی و طبیعی

استفاده از قاشق سرد

برای این که بتوانید سنگین شدن پلک ها را درمان کنید به شما پیشنهاد می دهیم تا از قاشق سرد استفاده کنید و برای این کار کافی است تا یک قاشق را در فریزر بگذارید و بعد از این که سد شدند آن ها را روی چشمان بسته تان قرار دهید تا سنگین شدن چشم های شما به مرور برطرف گردد.

استفاده از چای سیاه

چای سیاه نیز دارای یک ماده طبیعی می باشد و همچنین دارای فواید ضد التهابی و ضد باکتریایی می باشد و می تواند برای درمان مشکلات چشمی خصوصا بلفاریتیس بسیار موثر باشد. برای استفاده از این روش کافی است تا یک عدد چای کیسه ای سیاه را به مدت ۱۰ دقیقه درون مقداری آب جوش قرار داده و منتظر بمانید تا کمی خنک گردد. آب اضافی آن را بگیرید و روی چشم های خود قرار دهید و گذارید ۱۰ دقیقه بماند. در واقع چای سیاه با داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی برای چشم های شما و درمان سنگینی آن ها بسیار مفید می باشد.

استفاده از دستگاه رطوبت ساز

برای این که بتوانید از خشک شدن چشم ها پیشگیری نمایید می توانید از دستگاه رطوبت ساز در خانه تان کمک بگیرید. تنظیم کردن رطوبت هوای منزل می تواند راهی برای درمان باشد و از خستگی و سنگین شدن چشم ها پیشگیری خواهد کرد.

درمان سنگینی پلک با روش های سنتی و طبیعی

نکات مهم در درمان سنگینی پلک

یک سری از نکاتی هستند که شما می توانید با استفاده از آن ها و رعایت کردنشان سنگینی پلک های خود را به راحتی درمان نمایید.

  • سعی کنید به صورت مستقیم زیر نور خورشید قرار نگیرید.
  • برای قرار گرفتن زیر نور خورشید باید سعی کنید از کرم ضد آفتاب و عینک های آفتابی استفاده نمایید.
  • سعی کنید برای قرار گیری در زیر نور خورشید از کلاه های لبه دار غافل نشوید.
  • شب ها از موبایل و لپ تاب استفاده نکنید و تا حدالامکان میزان استفاده خود را کاهش دهید.
  • از مطالعه کردن در نور کم به شدت دوری کنید زیرا این کار در سنگین شدن پلک های شما تاثیر بسیار زیادی دارد.
  • سعی کنید به چشم های خود بیش تر برسید و آن ها را با رسیدگی بیش تر از گزند بیماری ها دور نمایید.

اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید درمان خانگی تاری دید و درمان خانگی مگس پران چشم را نیز مشاهده کنید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده کمک بگیرید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج