آشنایی با کاربرد هارد ژل و تفاوت آن با سافت ژل


اگر به کاشت ناخن علاقمند هستید بهتر است با مواد مورد استفاده در این باره بیشتر آشنا باشید. در این مطلب به کاربرد هارد ژل می پردازیم.  این نوع ژل در کاشت ناخن مورد استفاده قرار می گیرد.

هارد ژل یکی از موادی است که در امر کاشت ناخن مورد استفاده قرار می گیرد. ناخن کارها از ژل های مختلفی در این زمینه بهره می گیرند. اگر مایلید تا با کاربرد هارد ژل آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با کاربرد هارد ژل

اگر جزو خانم هایی هستید که به کاشت ناخن علاقمند هستید بهتر است با مواد مورد استفاده در کاشت ناخن نیز آشنا باشید. به طور کلی در این روش ژل های مختلفی استفاده می شود. که در آن دو گروه مختلف به اسم هارد ژل و سافت ژل قرار دارند. هارد ژل همانطور که از نام آن مشخص است به دسته ژل هایی اطلاق می شود که سخت بوده و چسبندگی بالایی دارد.

آشنایی با کاربرد هارد ژل و تفاوت آن با سافت ژل

می توان به کمک هارد ژل کاشت ناخن محکم و ماندگاری را داشت. در خانواده هارد ژل که برای بعضی ناخن کارها خیلی محبوب است، سالید ژل و پلی ژل به کار رفته است. این دو ماده برای کاشت ناخن با قالب و ژلیکس ناخن خیلی مناسب می باشد. به هارد ژل جم ژل ناخن نیز گفته می شود. این نوع ژل جزو ژل های اصلی کاشت ناخن محسوب می شود.

به این ترتیب در ساختار هارد ژل از مولکول های قوی تری استفاده شده که به سادگی شکسته نمی شود و دوام بیشتری نسبت به دیگر ژل ها دارد. از این رو هارد ژل بیشتر برای کاشت ناخن های بلند کاربرد دارد. همچنین ساختار هارد ژل به اکریلیک خیلی شبیه است ولی دارای انعطاف پذیری بالا و شکنندگی کمتر می باشد.

آشنایی با کاربرد هارد ژل و تفاوت آن با سافت ژل

هارد ژل و سافت ژل چه تفاوتی دارند؟

در حقیقت هارد ژل و سافت ژل از خانواده ژل ها برای کاشت ناخن هستند که در صورت مقایسه آن ها باید گفت هارد ژل ها نسبت به سافت ژل ها چسبندگی و قدرت بالاتری دارند. سافت ژل نسبت به هارد ژل حالت مایع تری دارد و این امر سبب شده در کاشت با قالب و ژلیکس ناخن، مواد به بیرون از قالب و تیپ سرازیر گردد.

از این رو استفاده از هارد ژل موقعی که می خواهید به عنوان یک چسب در کاشت ژلیکس استفاده کنید، اهمیت دارد. مهمترین تفاوت هارد ژل و سافت ژل به نحوه ریمو آن ها باز می گردد. در حقیقت برای ریمو هارد ژل که عموما چسبندگی بالایی دارد بایستی از سوهان برقی استفاده کرد.

آشنایی با کاربرد هارد ژل و تفاوت آن با سافت ژل

اما برای ریمو سافت ژل می توان با استون و ریمورهای شیمیایی این کار را انجام داد. هارد ژل نسبت به کاشت پودر هم مقاومت زیادی دارند و این موضوع سبب شده افراد زیادی بخواهند از این روش برای کاشت ناخن بهره بگیرند. در صورت تمایل برای تهیه این محصول باید بدانید که در کنار مزایای آن دارای معایبی هم می باشد.

همانطور که ذکر شد هارد ژل در ساختارش پلی ژل و سالید ژل دارد و به علت این که مولکول های قوی در ساختار آن به کار رفته است به سوهان کشی بیشتری نیاز است. از سویی برای ریمو ناخن حتما با سوهان کشی باید لایه کاشت را از روی ناخن برداشت.

به این ترتیب ممکن است برای افرادی که به سوهان کشی تسلط ندارد گزینه مناسبی نباشد. اما چون هارد ژل کاشت راحت تری دارد افراد زیادی آن را انتخاب می کنند.

آشنایی با کاربرد هارد ژل و تفاوت آن با سافت ژل

هارد ژل کاسه ای

اگر به عنوان ناخن کار حرفه ای فعالیت دارید می توانید سراغ ژل های کاسه ای بروید. استفاده از این محصول سبب شده بتوانید در مدت بیشتری از یک کاسه هارد ژل بهره بگیرد. البته هارد ژل ها در تیوپ هم تولید می شوند. می توانید بسته به نیاز خود یکی از انواع آن را برای کاشت ناخن انتخاب نمایید.

توصیه می شود اگر در منزل کاشت ناخن دارید از هارد ژل تیوپی استفاده کنید. هارد ژل کاسه ای نسبت به هارد ژل تیوپی مواد بیشتری داشته و این امر می تواند موجب شده ناخن کارهای حرفه ای از این مدل بیشتر برای کاشت ناخن بهره بگیرند. ضمنا قابل ذکر است هارد ژل نسبت به کاشت پودر انعطاف پذیری بالاتری دارد و مقاوم تر می باشد.

آشنایی با کاربرد هارد ژل و تفاوت آن با سافت ژل

می توان گفت کاشت ژل نسبت به کاشت پودر یا اکریلیک محاسن بسیاری دارد و می توان به راحتی با یک هارد ژل در سریعترین زمان کار را انجام داد. اگر قصد دارید ماندگاری کاشت ناخن بیشتر باشد توصیه می شود از هارد ژل استفاده کنید چرا که هم چسبندگی و هم ماندگاری بالایی دارد.

در این مطلب با کاربرد هارد ژل آشنا شدید. از همراهی شما سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با کاربرد پرایمر ناخن و کاربرد چسب گلیتر روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی