شستن پوست چرب فقط با این اصول و قواعد!


پوست های چرب یکی از مستعد ترین پوست ها برای بروز آکنه ها می باشند از این رو باید اصولی در مورد نحوه شستن پوست چرب یاد داشته باشید تا بتوانید از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری نمایید.

شستن پوست چرب دارای اصول خاصی می باشد از این رو بهتر است با آن آشنا باشید تا بتوانید از بروز مشکلات شدید پوستی در بدن خود پیشگیری کنید. در واقع باید بدانید که شناخت پوست خود می تواند در مراقبت و نگهداری از ان بسیار خوب باشد و به شما کمک نماید از این رو در ادامه نحوه شستن پوستی که دارای چربی بالایی می باشد را برایتان بررسی می کنیم.

شستن پوست چرب فقط با این اصول و قواعد!

نحوه شستن پوست چرب

اگر پوست شما چرب می باشد مستعد آکنه و جوش است از این رو بالید نحوه مراقبت کردن از ان را یاد داشته باشید در غیر این صورت نمی توانید به خوبی از پوست خود مراقبت نمایید. در ادامه مراحل شستن پوست با چربی بالا را برایتان بررسی می کنیم.

ملایم بودن

در حین شستن صورت خود باید ملایمت بالا تری را از خود نشان دهید زیرا این پوست ها بسیار حساس می باشند و باید سعی کنید پوست خود را بدون تغییر در ترکیب های شیمیایی آن نگهدارید. رئیس یکی از موسسه هایی زیبایی با نام لیدیا واتی در این مورد گفته است که :

از مساعد کردن شرایط برای رشد و نمو باکتری ها اجتناب کنید. برای این کار، روزانه صورت خود را با یک شوینده و پاک کننده ملایم بشویید. از محصولاتی که مخصوص پوست های حساس اند استفاده کنید. از شوینده های الکلی پرهیز کنید، زیرا این شوینده ها پوست را خشک می‌کنند و رطوبت طبیعی آن را از بین می‌برند.

استفاده نکردن از لیف

در حین تمیز کردن پوست چرب خود نباید از لیف استفاده کنید. در واقع لیف ها باعث تحریک تر شدن پوست شما می شوند و بهتر است برای رهایی از جوش های خود سعی نکنید که این کار را انجام دهید در غیر این صورت شرایط پوست خود را بد تر خواهید کرد.

سعی کنید به جای لیف زدن پوست خود را مرطوب نگه دارید و آبرسانی به آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید زیرا این کار از تخریب بافت های پوستی شما پیشگیری خواهد کرد.

شستن پوست چرب فقط با این اصول و قواعد!

استفاده از شوینده خاص

یادتان باشد که اگر دارای پوست چرب می باشید بهتر است یک شوینده خوب دارای سالیسیلیک اسید برای شستن پوست خود بخرید. در واقع این شوینده ها می توانند به تمیز تر شدن پوست کمک کرده و در نهایت باکتری ها و آلودگی هایی که می توانند منجر به ایجاد مشکلات پوستی شوند را از بین خواهند برد. اگر نمی توانید از این محصولات استفاده نمایید می توانید از روغن درخت چای استفاده کنید.

پاکسازی کردن

مرحله دیگر برای شستن پوست چرب استفاده از لایه برداری می باشد. این کار باعث می شود تا حدودی چربی های پوست کاهش یافته و در نهایت منافذ پوستی شما باز تر خواهد شد و نقص های پوستی را از بین می برد.

بعد از این روش یادتان باشد که حتما از مرطوب کننده های فاقد چربی استفاده کنید تا پوست شما رطوبت لازم را به دست بیاورد در غیر این صورت پوستتان خشک خواهد شد و مشکلات دیگری برایتان ایجاد می شود.

شستن پوست چرب فقط با این اصول و قواعد!

نکات مهم

یک سری از نکاتی در این زمینه مهم می باشند که بهتر است ان ها را بدانید و این نکات عبارت اند از :

  • بیش از دو بار در روز پست خود را نشویید.
  • بهتر است برای شستن پوست های چرب از آب ولرم بدون شوینده استفاده کنید.
  • به جای استفاده از لیف از انگشت های خود کمک بگیرید.
  • حوله شخصی داشته باشید و هر هفته آن را بشویید.
  • سعی کنید حوله خود را در محیط های مرطوب مانند حمام و توالت نگهداری نکنید.

حال که به نحوه شستن پوست چرب آشنا شدید بهتر است ماسک شب و کاربرد اسپری آب را نیز مشاهده کنید و آگاهی های خود را در این زمینه ها نیز افزایش دهید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا