آریزو 8، خودرویی که به زودی وارد ایران می شود چه مشخصاتی دارد؟


آریزو 8، خودرویی که به زودی وارد ایران می شود چه مشخصاتی دارد؟

در جریان سفر خبرنگاران حوزه خودرو به چین، شرایط تست و رانندگی با آریزو 8 توسط شرکت مدیران خودرو فراهم شد.

«خبرماشین» - در جریان سفر خبرنگاران حوزه خودرو به چین، شرایط تست و رانندگی با آریزو 8 توسط شرکت مدیران خودرو فراهم شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ مدل جدید چری آریزو 8 را می توان یکی از زیباترین سدان های مدرن چینی در نظر گرفت. این خودرو از طراحی بیرونی زیبایی سود می برد که جلو پنجره بزرگ، تزئینات کرومی، خطوط تیز و اسپرت و بدنه ای با طراحی آیرودینامیک از ویژگی های بارز آن هستند.

آریزو 8، خودرویی که به زودی وارد ایران می شود چه مشخصاتی دارد؟

چراغ های جلو طراحی زیبایی داشته و در بالاترین قسمت آنها LEDهای روشنایی در روز قرار داشته و چراغ های اصلی درست در زیر آن قرار گرفته اند. چراغ ها توسط یک نوار به یکدیگر متصل شده اند و لوگوی چری در میان آن قرار گرفته است.

سپر و جلوپنجره Xشکل و همچنین نمای عقب و چراغ های پیوندی اش را پیش از این در خودروی تیگو ۸ پرو فیس لیفت مشاهده کرده بودیم. طراحی عقب جذاب چری آریزو 8 با 4 لوله اگزوز، یک اسپویلر روی درب صندق عقب و چراغ هایی با گرافیک زیبا جلب توجه می کند.

آریزو 8، خودرویی که به زودی وارد ایران می شود چه مشخصاتی دارد؟

چری آریزو 8 یگ سدان سگمنت D محسوب شده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4780، 1843 و 1469 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2790 میلی متر است.

آریزو 8، خودرویی که به زودی وارد ایران می شود چه مشخصاتی دارد؟

در نمای داخلی، آریزو ۸ دقیقاً مشابه با تیگو ۸ دارای کلاستر و مانیتور یکپارچه است که سایز هر کدام از آن ها ۱۲.۳ اینچ است. سبک طراحی داشبورد هم دقیقاً دارای زبان و امضایی یکسان با تیگو ۸ پرو جدید است. نمایشگر مالتی مدیا چری آریزو 8 از اپل کار پلی و هواوی های کار پشتیبانی می کند. غربیلک فرمان سه شاخه آریزو 8 طراحی زیبایی داشته و حالتی D شکل دارد و انبوهی از کلیدهای کنترلی روی آن قرار دارند. چری آریزو 8 با سیستم صوتی سونی با 8 بلندگو به بازار عرضه می شود.

آریزو 8، خودرویی که به زودی وارد ایران می شود چه مشخصاتی دارد؟

مشخصات فنی چری آریزو 8

چری آریزو 8 با دو پیشرانه در دسترس خواهد بود. مدل های پایه به پیشرانه 1.6 لیتری توربو مجهز می شوند که توانایی تولید 194 اسب بخار نیرو و 290 نیوتن متر گشتاور را دارد. مدل های رده بالا و اسپرت نیز با یک قلب تپنده 2 لیتری توربو که توانایی تولید 250 اسب خار نیرو و 390 نیوتن متر گشتاور را دارد، عرضه خواهند شد. هر دو پیشرانه با یک جعبه دنده دو کلاچه هفت سرعته جفت خواهند شد.

از امکانات آریزو ۸ می توان ‌به مواردی نظیر دوربین نظارت بر خستگی و خواب آلودگی راننده روی ستون A، ترمز پارک برقی و اتوهلد، شارژر وایرلس تلفن همراه، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم برقی صندلی های جلو بر روی درها (مانند محصولات مرسدس بنز) به همراه حافظه، ده کیسه هوا، گرم‌کن و سردکن صندلی ها، سیستم پارک خودکار، سیستم کنترل پایداری، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط، هدآپ دیسپلی و… اشاره کرد.

پس از نشستن پشت فرمان و تنظیم صندلی و آینه ها، دید خوب و تسلط کافی راننده بر روی ابعاد خودرو، جالب توجه است. عایق بندی کابین هم به خوبی انجام شده بود و صدای نفوذی به کابین آریزو بسیار کم و قابل قبول بود.

پس از استارت زدن اقدام به حرکت می کنیم، تعویض دنده ها به نرمی انجام می شود. استفاده از موتور توربوشارژ باعث شده تا شتاب خودرو بسیار مناسب بوده و لذا از رانندگی با این شتاب لذت می برید.

خودرو برای شتاب گیری از حالت سکون، تاخیر آزار دهنده ای نداشت، همچنین ترمزها نیز با وجود فشار زیادی که خبرنگاران در زمان بررسی بر روی آن‌ها اعمال می‌کردند، عملکرد قابل قبولی از خود نشان دادند. به لطف استفاده از سیستم" ایی اس پی" شاهد پایداری خوبی در پیچ ها هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب ها در اصفهان