بحران تامین هزینه‌ زندگی در انگلیس؛ سالخوردگان مجبور به ادامه کار هستند


به گزارش شفاف، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی آنلاین "رست لس" (Rest Less)، تعداد افراد بالای ۷۰ سال که همچنان مشغول کار هستند سال گذشته در مقایسه با یک دهه قبل ۶۱ درصد افزایش داشته است. این داده در آستانه روز جهانی...

بحران تامین هزینه‌ زندگی در انگلیس؛ سالخوردگان مجبور به ادامه کار هستند

به گزارش شفاف، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی آنلاین "رست لس" (Rest Less)، تعداد افراد بالای ۷۰ سال که همچنان مشغول کار هستند سال گذشته در مقایسه با یک دهه قبل ۶۱ درصد افزایش داشته است.

این داده در آستانه روز جهانی کارگر منتشر شد و نشان داد که بیش از ۴۴۶ هزار و ۶۰۰ فرد بالای ۷۰ سال، سال گذشته بازنشسته نشدند. این در حالی است که این آمار در سال ۲۰۱۲ میلادی ۲۷۷ هزار و ۹۲۶ تن بود.

استوارت لوئیز، مدیر اجرایی مرکز "رست لس" گفت: ما امروز بسیاری از کارگران مسن را می‌بینیم که در بحبوحه بحران هزینه‌های معیشت با پس انداز ناکافی بازنشستگی، برای تامین هزینه‌های زندگی خود با مشکل مواجه هستند و به همین خاطر باید برای بقای مالی کار کنند.

هزینه زندگی در انگلیس طی دو سال گذشته به شدت افزایش یافته است. نرخ سالانه تورم در اکتبر سال گذشته به ۱۱.۱ درصد رسید که بالاترین حد در ۴۱ سال گذشته است. البته این درصد در ماه‌های متعاقب کمی کاهش یافت. براساس آمار رسمی، این رقم در مارس سال جاری میلادی ۱۰.۱ درصد بود که هفتمین ماه متوالی از تورم دو رقمی را نشان داد.

در حال حاضر سن بازنشستگی در انگلیس برای زنان و مردان ۶۶ سال است اما تا سال ۲۰۴۶ میلادی به تدریج به ۶۸ سال خواهد رسید.

در حال حاضر بالاترین سن بازنشستگی در اتحادیه اروپا مربوط به نروژ و ایسلند با ۶۷ سال سن است و پایین‌ترین سن بازنشستگی در این بلوک نیز مربوط به یونان، ایتالیا، لوکزامبورگ و اسلوونی با ۶۲ سال سن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!