استفاده از ماسک شب و فواید آن برای زیبایی و سلامت پوست


ماسک شب یکی از محصولات مراقبتی خوب برای پوست است که در طول خواب پوست را کاملا هیدراته و آبرسانی می کند. در این مطلب با فواید ماسک شب آشنا می شوید.

چند وقتی است که در بین محصولات مراقبتی پوست ماسک شب محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. از این رو تصمیم گرفتیم در این مطلب پیرامون ماسک شب صحبت کنیم و این که چه فوایدی برای پوست دارد. با ما همراه باشید.

ماسک شب چه فوایدی برای پوست دارد؟

امروزه افراد به سلامت و زیبایی پوست خود بسیار اهمیت می دهند و از هر فرصتی برای افزایش آگاهی خود جهت بهترین محصولات مراقبتی پوست بهره می گیرند. در این میان یکی از محصولات مراقبتی که مدتی است پرطرفدار شده است ماسک شب می باشد.

استفاده از ماسک شب و فواید آن برای زیبایی و سلامت پوست

ماسک شبانه یا ماسک خواب نوعی ماسک صورت است که دارای فرمولاسیون قوی و موثر و در عین حال بافت لطیف و سبک تر می باشد. از این رو برای استفاده در شب مناسب بوده تا در طول مدت خواب از پوست محافظت کند. این ماسک ها بر اساس ترکیباتی که در فرمولاسیون آن ها وجود دارد می توانند هنگام خواب شبانه پوست را آبرسانی و هیدراته نمایند.

در ضمن سبب تسکین و التیام پوست شوند. گفتنی است شب ها زمان بازسازی طبیعی و ترمیم پوست بوده در حقیقت پوست در طول خواب روند طبیعی بازسازی را طی می کند. از این رو ماسک شبانه مغذی می تواند این روند را سرعت و بهبود بخشد. ماسک خواب به عنوان آخرین مرحله روتین پوستی بوده و باید صبح روز بعد از روی صورت شستشو داده شود.

استفاده از ماسک شب و فواید آن برای زیبایی و سلامت پوست

لازم به ذکر است ماسک و کرم های شب از لحاظ مواد تشکیل دهنده و قدرت جذب با یکدیگر فرق دارند. ماسک های شبانگاه خیلی سبکتر هستند و قابلیت باقی ماندن طولانی مدت را روی پوست دارند. به این ترتیب همانطور که از اسم ماسک هم پیداست برای استفاده شبانه کاربرد دارد.

این محصول همچون دیگر ماسک هایی که تاکنون عرضه شده ترکیبات متفاوتی دارد و با توجه به نوع پوست و انتظاری که از بهترین ماسک صورت دارید، حرف اول را می زند.

فواید ماسک شبانه

همانطور که اشاره شد تایم شب بهترین فرصت برای بازسازی پوست است. از این رو استفاده از محصولات و ماسک های غنی تر، سبب نفوذ و اثربخشی بیشتر می شوند. ماسک های شبانه معمولا دارای ترکیبات فعالی از جمله آنتی اکسیدان، ویتامین، موادمعدنی، سالیسیک اسید، گلیکولیک اسید، ترکیبات جوانساز، سم زدا و ضد پیری می باشند.

استفاده از ماسک شب و فواید آن برای زیبایی و سلامت پوست

به این ترتیب با نفوذ عمیق تر به بهبود انواع مشکلات پوستی کمک می کنند. این ماسک ها سبب شده صبح روز بعد پوست شما شاداب و درخشان تر به نظر برسد. در ادامه با فواید بیشتر این نوع ماسک ها آشنا می شوید.

۱. آبرسانی عمقی پوست

در بین همه ماسک های صورتی که در بازار وجود دارد یک تشابه اصلی دیده می شود و آن قابلیت آبرسانی پوست است. ماسک شبانه نیز از این قابلیت بی بهره نیست. با توجه به این که این نوع ماسک در طول شبانگاه روی پوست قرار می گیرد، به همراه آبرسانی، ترکیبات مفید آن فرصت کافی جهت نفوذ موثر به داخل پوست را پیدا می کنند.

ویژگی ماسک مذکور این است که نسبت به کرم های شبانه غلظت کمتری داشته و استفاده از آن هنگام خواب بالش را چرب و کثیف نمی کند. به این ترتیب ماسک های شبانه یکی از بهترین محصولات برای آبرسانی به پوست هستند. این ماسک ها سریعا جذب پوست شده و از آنجا که مدت بیشتری روی پوست قرار می گیرند، به بهترین شکل رطوبت آن را تامین می کنند.

استفاده از ماسک شب و فواید آن برای زیبایی و سلامت پوست

از این رو با آبرسانی مداوم پوست یک لایه رطوبتی روی آن به وجود می آورد که از خشکی و زبری پوست هم جلوگیری می کند. بنابراین می توان گفت ماسک های شبانه برای افرادی که با افزایش سن رطوبت پوست آن ها کاهش پیدا کرده و خشک شده، بسیار موثر است. زیرا پوسته پوسته شدن و خشکی پوست را برطرف و سبب نرمی و مرطوب شدن آن می شود.

۲. تسکین دهنده و شفاف تر شدن پوست

ماسک خواب یا شبانه علاوه بر تقویت پوست می تواند موجب آرامش بخشی آن شده به ویژه که یک روز پر مشغله را طی کرده باشید. این ماسک، التهاب، استرس و کدری پوست را رفع و در طول شب موجب تسکین آن می شود. در حقیقت ماسک شبانه پوست را به خوبی مرطوب نموده و با ویتامین و آنتی اکسیدان ها و … آن را تغذیه می نماید.

پوستی که خوب آبرسانی و تغذیه شود آرامش بیشتری داشته و وضعیت طبیعی پیدا می کند. از این رو استفاده از ماسک خواب موجب تسکین و شفافیت بیشتر پوست شده و تنش های آن را برطرف می سازد.

استفاده از ماسک شب و فواید آن برای زیبایی و سلامت پوست

۳. سم زدایی و لایه برداری پوست

همانطور که پیشتر ذکر شد این محصولات حاوی ترکیباتی هستند که می توانند پوست را با ملایمت لایه برداری نموده به این ترتیب انواع سموم و آلودگی هایی که در طی روز روی آن جمع شده را برطرف می کنند.

۴. جوانسازی و بهبود مشکلات پوست

ماسک های شبانه با داشتن ترکیبات مغذی، ضد پیری و آنتی اکسیدان ها سبب بازسازی و ترمیم پوست می شوند. این محصولات همچون یک سد دفاعی از پوست در برابر آسیب ها محافظت و آن را تقویت می کنند. همچنین در پیشگیری و درمان چین و چروک ها، لکه های تیره، آکنه و جوش، منافذ باز پوست و …. موثر هستند.

ماسک خواب سبب طراوت و جوانی پوست شده و ظاهر آن را صاف، شاداب و مستحکم نشان می دهد.

استفاده از ماسک شب و فواید آن برای زیبایی و سلامت پوست

چگونه از ماسک شبانه استفاده کنیم؟

پیش از هر کاری اول باید صورت را کاملا تمیز نموده و لایه برداری کنید. بعد اگر سرم یا لوسیون خاصی برای تقویت و سلامت پوست در نظر دارید را استفاده و در نهایت ماسک شبانه را روی صورت استفاده تا همه ترکیبات در بخشی بین ماسک و پوست قرار گرفته و تا صبح کاملا جذب گردند.

در حقیقت ویژگی اصلی ماسک شبانه آن است که همچون یک سد دفاعی تا صبح روی پوست قرار گرفته و ترکیبات مغذی را به پوست ارسال می کند. دقت کنید بهترین ماسک صورت شبانه به همراه استمرار در مصرف آن تاثیر خود را نشان می دهد. پیشنهاد می شود هفته ای دو تا سه بار از ماسک شبانه استفاده شود.

و در فصول سرد که هوا خشک تر است، مصرف آن بیشتر توصیه می شود. استفاده از ماسک ها یکی از ساده ترین مراحل روتین پوستی می باشد که تمام افراد با هر نوع پوستی می توانند از آن بهره بگیرند. ولی این ماسک بایستی با توجه به نوع پوست و مشکلات آن تهیه گردد تا بهترین نتیجه را داشته باشد.

استفاده از ماسک شب و فواید آن برای زیبایی و سلامت پوست

تعداد بارهای استفاده از ماسک شبانه به عوامل مختلفی از جمله نیازهای پوست، ترکیبات ماسک و … بستگی دارد. و همانطور که اشاره شد برای استفاده از آن ابتدا پوست را کاملا تمیز کرده و بشویید. بعد محصولات مراقبتی مانند سرم، کرم و .. را به پوست زده و صبر کنید تا جذب شوند.

در مرحله نهایی میزان مناسبی از ماسک خواب را روی پوست بزنید و چند دقیقه ای ماساژ دهید. روز بعد پس از بیدار شدن از خواب صورت را شستشو دهید. گفتنی است اگر قصد روشن نمودن رنگ پوست را دارید باید ماسک روشن کننده و ضد لک را انتخا کنید.

همچنین ماسک هایی که در ظروف شیشه ای فروخته می شوند در معرض هوا سریع خشک می شوند. از این رو بهتر است محصولی را انتخاب که در محفظه ضد نفوذ هوا قرار دارد.

آیا ماسک های شبانه عوارضی دارند؟

حال که با فواید ماسک های شبانه آشنا شدید ممکن است این سوال ایجاد شود که آیا این محصول عوارضی هم دارد؟ در پاسخ باید گفت با توجه به کارایی این نوع ماسک ها که برای آبرسانی و تقویت پوست عرضه می شوند استفاده از آن ها برای اغلب پوست ها عوارضی به همراه ندارد.

استفاده از ماسک شب و فواید آن برای زیبایی و سلامت پوست

ولی اگر پوست شما خیلی چرب است باید در انتخاب ماسک خواب با وسواس بیشتری عمل کنید. در حقیقت این محصول همه ترکیبات را بین لایه ای از پوست و ماسک در طول خواب قرار داده و احتمال بروز عوارض پوستی ناشی از چربی بیش از حد را به همراه دارد.

از این رو اگر صورت شما پوسته پوسته شده یا خشک است یا در نواحی سرد و خشک زندگی می کنید ماسک شبانه بهترین گزینه است. ولی اگر پوست خیلی چربی دارید به جای ماسک شبانه از ماسک مخصوص پوست چرب استفاده کنید. ضمنا پیشنهاد می شود در کنار استفاده از ماسک های شبانه، لوسیون های حاوی رتینول نیز تهیه کنید.

زیرا ماسک شب آبرسانی پوست را فراهم نموده و استفاده از محصولات حاوی آنتی اکسیدان هم در کنار آن اثر بخشی بیشتری خواهد داشت. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با بهترین زمان استفاده از ماسک صورت و ماسک کاربردی برای رفع خستگی صورت روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان