شرط پزشک سابق کاخ سفید برای بایدن


شرط پزشک سابق کاخ سفید برای بایدن

پزشک پیشین کاخ سفید از بایدن خواست یا در آزمون شناختی شرکت کند یا از انتخابات ۲۰۲۴ کناره‌گیری کند.

نماینده جمهوری‌خواه مجلس آمریکا و پزشک اسبق کاخ سفید ، نامه‌ای را در میان هم‌حزبی‌هایش در مجلس توزیع کرده که در آن از جو بایدن خواسته تا از منظر اختلال مشاعر مورد بررسی قرار گیرد یا از رقابت‌های انتخابات سال ۲۰۲۴ کناره‌گیری کند. در این نامه آمده است تعداد گاف‌های بایدن به قدری زیاد شده که اگر در اینترنت جستجو کرد نزدیک به چهارده هزار مورد نشان داده می‌شود.

به گزارش نیویورک پست، رانی جکسون نماینده جمهوری خواه ایالت تگزاس چندین بار خواهان انجام آزمایش برای بررسی سلامت مشاعر رئیس جمهوری دموکرات شده و آخرین بار در ژوئیه (تیر/مرداد) ۲۰۲۲ نامه‌ای در این مورد تنظیم کرد که به امضای بیش از ۵۰ نماینده جمهوری‌خواه مجلس رسید. جدیدترین درخواست جکسون دیروز (سه‌شنبه) و پس از اعلام رسمی نامزدی جو بایدن ۸۰ ساله در رقابت‌های ۲۰۲۴ مطرح شد.

بر پایه این گزارش که دیروز (۵ اردیبهشت) منتشر شد، در این نامه به کهولت سن بایدن، گاف‌های وی و نتایج نظرسنجی‌هایی که نشان می‌دهند بسیاری از آمریکایی‌ها در مورد صلاحیت روانی رئیس جمهور تردید دارند، استناد شده است.

شرط پزشک سابق کاخ سفید برای بایدن

از سوی دیگر، مصاحبه اندک بایدن با رسانه‌های خبری سبب تقویت این گمانه شده که کاخ سفید مایل است تا وی را از محیط‌های چالش برانگیز دور نگاه دارد. به گفته مارک نالر، خبرنگار سابق سی‌بی‌اس در کاخ سفید، بایدن تا ۸ فوریه (۱۹ بهمن) ۳۳ مصاحبه در سمت ریاست جمهوری انجام داد. طبق گفته نالر، دونالد ترامپ در مدت زمان مشابه ۱۴۷ و باراک اوباما ۲۷۳ مصاحبه انجام داده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت