رشد 50 درصدی روند صدور پروانه در سال 1401


رشد 50 درصدی روند صدور پروانه در سال 1401

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ "رسول براتی" گفت: رشد ۵۰ درصدی روند صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده طی سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۰ در وهله نخست رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشت لذا تمامی پرونده‌های موجود در کمیته نمای...

رشد ۵۰ درصدی روند صدور پروانه در سال ۱۴۰۱به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ "رسول براتی" گفت: رشد ۵۰ درصدی روند صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده طی سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۰ در وهله نخست رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشت لذا تمامی پرونده‌های موجود در کمیته نمای منطقه در سال گذشته بررسی و نهایی شدند.

وی افزود: نوسازی حدود ۳۰۰ بلوک شهرک دانشگاه تهران به عنوان قدیمی‌ترین شهرک مسکونی منطقه با همکاری مشترک سازمان اوقاف، شهرداری منطقه ۲۱، سازمان نوسازی شهر تهران و سازنده بخش خصوصی در سال گذشته در قالب جلسه هم‌اندیشی مطرح شد و امسال تفاهم نامه مشترک به امضاء طرفین رسید.

براتی گفت: بازدید از واحد‌های تولیدی و صنعتی با هدف بررسی روند توسعه سوله‌ها، انبار‌ها و ساختمان‌های آنان و درنهایت رونق تولید ملی بنابر درخواست‌های صاحبان صنایع و کارخانجات در سال گذشته انجام شد و با مساعدت‌های شهردار منطقه ۲۱ و معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران موانع موجود بر سر راه اخذ پروانه ساخت و کمیسیون ماده هفت برطرف شد.

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۲۱ تاکید کرد: سال گذشته همچنین از مالکان پلاک‌های ذخیره نوسازی با مساحت بیش از یک هکتار دعوت به همکاری و مشارکت در ساخت شد که از آن جمله می‌توان طرح ۱۰ هزار واحدی شهید تندگویان اشاره کرد. در ساخت این طرح، سرانه‌های خدماتی هفت‌گانه به صورت فرامنطقه‌ای محقق خواهد شد.

براتی در ادامه گفت: معاونت شهرسازی و معماری منطقه ۲۱ با همکاری سایر معاونت‌های دخیل در امر توسعه سرانه‌های هفتگانه خدماتی نسبت به اجرای طرحهای متعددی در محلات اقدام کرد که از آن جمله می‌توان به ساخت حسینیه شهرک استقلال با هدف توسعه سرانه مذهبی و رساندن آن به حد استاندارد اشاره کرد. کلنگ زنی بوستان ویژه بانوان و طرح شهید تندگویان، بهسازی معابر مجاور صنایع و کارخانجات با هدف مسئولیت‌های اجتماعی شرکتی و نهایی شدن اجرای بارانداز فروشگاه رفاه و حل موضوعات ترافیکی آن نیز از جمله ارزشمندترین اقدامات بوده است.

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۲۱ همچنین گفت: قطعه زمینی خالی در مجاورت مسکن ویژه تهرانسر وجود داشت که مالکان آن کمیته امداد امام خمینی و وزارت راه و شهرسازی بودند. با پیگیری به عمل آمده تفاهم نامه مشترکی فی‌مابین مدیریت شهری، سازمان ملی زمین و مسکن و کمیته امداد با حضور شهردار تهران به امضا رسید تا زمین یاد شده به عنوان الگوی ساخت محله برای اولین بار در منطقه ۲۱ عملیاتی شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مدیرکل منابع طبیعی: کمبود آب باعث آفت‌زدگی درختان چیتگر شده/ آبرسانی به پارک دردستور کا...