راه های نگهداری از کامپوزیت دندان چیست؟


راه های نگهداری از کامپوزیت دندان چیست؟

یکی از روش های نوین جهت زیباتر نمودن دندان ها نیز نصب روکش های کامپوزیتی می باشد که در کلینیک های دندانپزشکی توسط دندانپزشک های ماهر و مجرب نیز انجام می گیرد.. بسیار مهم است که از روکش کامپوزیتی نیز به خوبی محافظت گردد تا بتوان از طول عمر...

یکی از روش های نوین جهت زیباتر نمودن دندان ها نیز نصب روکش های کامپوزیتی می باشد که در کلینیک های دندانپزشکی توسط دندانپزشک های ماهر و مجرب نیز انجام می گیرد..

بسیار مهم است که از روکش کامپوزیتی نیز به خوبی محافظت گردد تا بتوان از طول عمر مفید این روکش بهره کافی را برده و کامپوزیت ونیر نیز دچار اشکال و مشکل نگردد و به سلامت دندان های طبیعی آسیب نرساند.

باید توجه داشت که علاوه بر اینکه مهم است جهت نصب روکش کامپوزیتی به دندانپزشکی مجرب و ماهر نیز مراجعه نمود مهم است که به مراقبت های لازم پس از نصب نیز اهمیت لازم را داد تا فرایند نگهداری از کامپوزیت دندان به خوبی طی شود.

مثلا همانقدر که مهم است که به کامپوزیت دندان (لیست قیمت)و..توجه نماییم مهم است که بدانیم با رعایت چه نکاتی می توان میزان طول عمر این روکش را بیشتر حفظ نموده و از بروز پوسیدگی و..دندان های کامپوزیتی جلوگیری نمود.

راه های نگهداری از کامپوزیت دندان چیست؟

مراقبت های لازم پس از نصب روکش کامپوزیتی

باید توجه داشته باشیم که پس از نصب روکش کامپوزیتی مهم است که به رعایت نکاتی توجه کنیم تا علاوه بر ماندگاری بالای کامپوزیت نیز زیبایی این روکش برقرار مانده و کاهش نیابد بنابراین در ادامه نیز به بعضی از مهم ترین نکات اشاره می کنیم..

می توان این نکات را به صورت دقیق تر از دندانپزشک جویا گردید.

  • رعایت بهداشت دهان و دندان
  • در بازه های زمانی مشخص به دندانپزشک مراجعه گردد
  • از خوردن مواد غذایی و نوشیدن نوشیدنی های رنگی نیز پرهیز گردد
  • از مصرف مواد غذایی سفت و محکم اجتناب شود
  • از مصرف نوشیدنی های الکلی و استعمال دخانیات نیز اجتناب گردد
  • و..

1.رعایت بهداشت دهان و دندان

بسیار مهم است که پس از نصب روکش های کامپوزیتی نیز بیش از پیش به رعایت بهداشت دهان و دندان نیز توجه نمود چرا که اگر دندان ها را مسواک نزده و از نخ دندان نیز استفاده نکرد به مرور زمان دندان ها دچار پوسیدگی شده و بوی بدی می گیرند..

از آنجایی که روی دندان های طبیعی نیز روکش کامپوزیتی قرار دارد فضای کافی برای ورود هوا به دندان های طبیعی وجود ندارد و هر چه افراد از مسواک زدن پرهیز نمایند به مرور زمان سلامت دندان ها به خطر می افتد.

مهم است که هر روز چندین مرتبه به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن اهمیت داد تا عمر دندان های کامپوزیتی حفظ گشته و کمتر از طول عمر مفیدش نیز عمر نکند.

2.در بازه های زمانی مشخص به دندانپزشک مراجعه گردد

یکی از مسائل مهم پس از نصب روکش کامپوزیتی نیز این است که در بازه های زمانی مشخص پس از نصب حتما به دکتر دندانپزشک مراجعه نمود.

دکتر دندانپزشک باید سلامت دندان های کامپوزیتی را بررسی کند تا از بروز آسیب های احتمالی به دندان ها نیز جلوگیری گردد.لذا زمانی که افراد جهت معاینه و بررسی سلامت روکش های کامپوزیتی خود به دکتر دندانپزشک مراجعه می نمایند می توان میزان احتمال بروز پوسیدگی دندان را کاهش داد.

3.پرهیز از خوردن مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی

همانطور که اشاره نمودیم مهم است پس از نصب روکش کامپوزیتی به خوبی از آن محافظت نمود چرا که وقتی مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی مصرف می گردد، دندان ها دچار لک و رنگ می شوند و نیاز است که در اسرع وقت پس از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی حتما به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن پرداخت.

یکی از نکاتی که می توانیم به آن اشاره کنیم این است که می توان پس از مصرف مواد غذایی نیز آب نوشید تا میزان احتمال رنگی شدن و بروز لکه بر دندان ها کاهش یابد.

همچنین علاوه بر کاهش میزان بروز لک و رنگ بر دندان ها با نوشیدن آب نیز تا حد ممکن از باقی ماندن مواد غذایی بین دندان ها جلوگیری شده و احتمال ایجاد پلاک دندانی کاهش می یابد..

4.اجتناب از مصرف مواد غذایی سفت و محکم

به هنگام مصرف مواد غذایی نیز نیاز است که بسیار احتیاط نمود خصوصا مصرف مواد غذایی سفت چرا که ممکن است سبب گردند دندان ها دچار تراشیدگی شده و یا بشکند.

به همین سبب باید یادآور شویم خوب است که به هنگام مصرف مواد غذایی سفت فرضا آجیل و..حتما این مواد را به قطعات کوچک تر تقسیم و میل نمود..به جهت نگهداری از کامپوزیت دندان نیز باید حتما به این مسأله توجه داشته و از جویدن مواد غذایی و حتی اشیاء تیز و سفت و..پرهیز گردد..

با وجود اینکه کامپوزیت دندان را می توان مجددا ترمیم نمود با این حال خوب است که از هرگونه آسیب احتمالی جلوگیری کرد.

5.اجتناب از مصرف نوشیدنی های الکلی و استعمال دخانیات

مصرف نوشیدنی های الکلی و حتی استعمال دخانیات و قلیان و..سبب می گردد دندان های کامپوزیتی دچار لکه و حتی تغییر رنگ شوند.

حتی با وجود اینکه اگر روکش کامپوزیتی توسط دکتر دندانپزشک متخصص با بهترین و با کیفیت ترین مواد کامپوزیت انجام و نصب گردد نیز با این وجود نیاز است که به حفظ سلامت روکش دندان کامپوزیتی توجه داشت.

اگر افراد نوشیدنی های الکلی و..مصرف نمایند به مرور زمان عمر مفید کامپوزیت دندان کاهش یافته و حتی زیبایی روکش کامپوزیتی از بین می رود و نیاز است که جهت ترمیم آن اقدام نمود.

می توان با دکتر دندانپزشک در اینباره مشورت نمود و از راهنمایی های ایشان بهره مند گردید که تا حد ممکن از بروز آسیب های احتمالی مثل بروز لکه و رنگ و کاهش طول عمر کامپوزیت اجتناب ورزید..

راه های نگهداری از کامپوزیت دندان چیست؟

الزامات لازم پیش از نصب روکش کامپوزیتی

چگونه می توان به نگهداری از کامپوزیت دندان پرداخت؟

علاوه بر اهمیت میزان نگهداری و مراقبت های ضروری پس از نصب روکش کامپوزیتی، مهم است که پیش از نصب این روکش به نکاتی توجه داشته باشیم..

1.برطرف نمودن پوسیدگی دندان

گاهی اوقات مراجعینی که قصد نصب روکش کامپوزیتی را دارند دارای دندان پوسیده ای هستند که به آن اهمیت نمی دهند در حالی که اگر دندان ها دچار پوسیدگی باشند و با این وجود روکش کامپوزیتی را هم نصب نمود، این پوسیدگی به مرور زمان شدن یافته و دچار عفونت می شود و نیاز است که علاوه بر درمان عفونت و پوسیدگی به ترمیم کامپوزیت پرداخت.

به همین سبب نیاز است حتما به دندانپزشک متخصص مراجعه نمود تا وی با معاینه و بررسی دقیق دندان ها از بروز آسیب های احتمالی نیز جلوگیری نماید.

2.درمان دندان قروچه

برخی ممکن است عادت به دندان قروچه یا ساییدن دندان هایشان داشته باشند که نیاز است حتما پیش از نصب روکش کامپوزیتی و حتی لمینت دندان، این مشکل به خوبی حل و رفع گردد، چرا که ساییدن دندان های کامپوزیتی می تواند سبب تراشیده شدن روکش و از بین رفتن زیبایی و سفیدی دندان شدن و یا حتی سبب شکستگی روکش کامپوزیت گردد..

به همین سبب نیاز است ابتدا به درمان دندان قروچه و سپس به نصب روکش کامپوزیت جهت حفظ و نگهداری از کامپوزیت دندان در دراز مدت پرداخت.

3.درمان التهاب و تورم لثه

بسیار حائز اهمیت است که جهت نصب روکش کامپوزیت، لثه ها سالم بوده و ملتهب و متورم نباشند..چرا که اگر لثه ها دچار بیماری و التهاب و تورم باشند به روکش کامپوزیتی فشار آورده و سبب خونریزی لثه می گردند و لثه ها و دندان ها نیز دچار درد می گردند.

4.جرم گیری دندان

زمانی که شخص پیش از نصب روکش نیاز به جرم گیری داشته باشد این کار نیز انجام می گیرد چرا که اگر جرم بر روی دندان وجود داشته باشد به مرور سبب پوسیدگی دندان می شود.

5.مینای دندان ضعیف

از آنجایی که ممکن است در نصب روکش کامپوزیتی میزان کمی از مینای دندان بر حسب تشخیص دندانپزشک تراشیده شود، مهم است جهت حفظ روکش کامپوزیتی مینای دندان ضعیف نباشد

عموما اگر مینای دندان ضعیف باشد دندان های طبیعی زود به زود شکسته و حتی دچار تغییر رنگ می شوند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت دهان و دندان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!