چطور ماندگاری شینیون مو را بالا ببریم؟


شینیون مو یکی از پیچیده ترین و جذاب ترین تکنیک های آرایشی می باشد که برای ماندگاری آن نیاز به استفاده از راهکارها و ابزارهایی است. در این مطلب با ابزارهای ماندگاری شینیون مو اشاره می شود.

افزایش ماندگاری شینیون مو یکی از پایه های اصلی این حرفه محسوب می شود. برای این کار به مهارت، ابزار مناسب و مواد اولیه مرغوب نیاز است. در ادامه قصد داریم شما را با ابزارها و راهکارهای افزایش ماندگاری شینیون مو آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

راهکارها و ابزارهای افزایش ماندگاری شینیون مو

شینیون مو از مهمترین و البته پیچیده ترین تکنیک های آرایشی می باشد که برخی بانوان به علت سخت گیری هایی که دارند روش های مختلف شینیون مو را به کار می گیرند. اکثر افرادی که کار شینیون مو را انجام می دهند به دنبال روشی برای افزایش ماندگاری آن هستند. از این رو در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با راهکارها و ابزارهای کمک کننده در جهت افزایش ماندگاری شینیون مو آشنا نماییم.

چطور ماندگاری شینیون مو را بالا ببریم؟

افزایش ماندگاری شینیون مو از پایه های اصلی این کار محسوب می شود. یک شینیون حرفه ای و بادوام به نحوی که مشتری از نتیجه کار و تایم ماندگاری آن نهایت رضایت را داشته باشد به ابزار حرفه ای و بروز، مهارت آرایشگر، مواد اولیه مرغوب و تکنیک های کاربردی نیاز دارد.

نگرانی بیشتر خانم ها در مراجعه به آرایشگاه جهت انجام انواع شینیون و آرایش های دیگر یافتن یک آرایشگر حرفه ای برای این امر می باشد. در این راستا ممکن است سوالاتی ایجاد شود که تکنیک های افزایش ماندگاری شینیون کدام هستند؟ لوازم مورد استفاده در شینیون مو تا چه اندازه بر دوام آن موثر هستند؟ چطور یک شینیون مو با دوام داشته باشیم؟ و …

چطور ماندگاری شینیون مو را بالا ببریم؟

شینیون مو

شینیون مو کلمه آشنایی برای تمام خانم های علاقمند به زیبایی می باشد و روزانه بارها در محاورات خانم ها ممکن است شنیده شود. ولی شینیون مو چیست و چگونه آن را انجام می دهند؟ باید بدانید که شینیون مو کلمه ای فرانسوی است که به ادبیات آرایشگری وارد شده است.

این کلمه در زبان فرانسوی به معنی جمع کردن موها در پشت سر به شکل های مختلف می باشد. در این روش موهای سر در قابل شکل های هندسی مختلف با تکنیک ها و شیوه های مختلفی توسط ابزار و مواد آرایشی متفاوت در پشت و بالای سر جمع می شود به نحوی که زیبایی داشته و موها پر پشت به نظر برسد.

چطور ماندگاری شینیون مو را بالا ببریم؟

در شینیون موها در فرمی که روی چهره شما بنشیند یا به همان فرمی که مشتری دوست دارد در پشت و بالای سر جمع شده و از ابزاری مثل سنجاق، گیره، تافت مو، چسب مو، و … استفاده تا حالت موها ثابت شود. قابل ذکر است که شینیون دارای انواع مختلفی است و در ادامه بیشتر توضیح داده می شود.

به چه دلیل شینیون مو باید دوام زیاد داشته باشد؟

موضوع چالش برانگیزی که همیشه شینیون کارها با آن روبر هستند افزایش دوام شینیون مو می باشد. شینیون برای بانوانی که موهای بلندی دارند مناسب ترین شیوه برای جمع کردن موها محسوب می شود. در این روش همانطور که اشاره شد موها پشت سر جمع و به روش های مختلفی بسته می شود.

این ترفند آرایشی سبب زیباتر شدن صورت و موهای بانوان می گردد. به این ترتیب دوام زیاد شینیون برای خانم های با موهای بلند بسیار اهمیت دارد و اگر کیفیت شینیون موها خوب نباشد موجب هدر رفتن وقت، هزینه و آرایش آن ها می شود.

چطور ماندگاری شینیون مو را بالا ببریم؟

یک شینیون ماندگار چه ویژگی هایی دارد؟

از ویژگی های شینیون مو بادوام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نداشتن حالت وزی
  • بدون تافت و چسب زیاد دارای ماندگاری زیاد باشد.
  • عدم ویو مو
  • به کارگیری تکنیک های مناسب و اصولی برای موها
  • مورد پسند بودن مشتری

آشنایی با انواع شینیون مو

در این بخش با انواع شینیون مو آشنا می شوید که عبارتند از:

شینیون خطی: این نوع شینیون مو به شینیون خطی نیز معروف است. در این مدل استفاده از ظرافت و زیبایی در جمع کردن و فرم بخشیدن موها یکی از ویژگی های مورد توجه این سبک از شینیون است.

چطور ماندگاری شینیون مو را بالا ببریم؟

شینیون اروپایی: در این مدل موها به سادگی پشت سر بسته می شود. معمولا از انواع پروتز، ابزار و موی اضافی برای شینیون مو در این روش استفاده نمی شود و همه سعی شینیون کار مبتنی بر سادگی و زیبایی آن است.

شینیون باز: مدل موی مناسب برای مهمانی ها و عروسی ها می باشد. بیشتر خانم های جوان و دختر خانم ها این مدل را می پسندند.

چطور ماندگاری شینیون مو را بالا ببریم؟

شینیون کاغذی: این مدل شینیون حالت ورقه ای داشته و خیلی ظریف است.

شینیون مواج: در شینیون مواج با استفاده از انگشت های دست به شکل تکه تکه به موها توسط اسپری فیکس کننده حالت می دهند. اگر موهای فرد نرم و نازک باشد از اسپری سبک و اگر موها لخت و سنگین باشد از اسپری سخت کمک گرفته می شود.

اگر برای شما جای سوال است که تفاوت شینیون خطی و شینیون کاغذی چیست؟ در پاسخ باید گفت در شینیون خطی از اسپری های فیکس کننده یا کرم مو جهت حالت دهی به مو به صورت شیار یا خط استفاده می شود. در حالی که در شینیون کاغذی از انگشتان دست، شانه دانه درشت، سنجاق مویی و سایر ابزارها برای حالت دهی به موها به شکل خط استفاده می شود.

چطور ماندگاری شینیون مو را بالا ببریم؟

تکنیک های افزایش دوام شینیون مو

قابل ذکر است این تکنیک ها با توجه به نوع شینیون که ممکن است خطی، شینیون عروس و … باشد متفاوت است. استفاده از هر راهکار و تکنیک به طور اصولی و درست سبب افزایش دوام شینیون مو می شود. از جمله این تکنیک ها عبارت است از:

۱. آماده سازی مو قبل از شروع کار

مهمترین گام برای این که شینیون بادوامی ایجاد شود آماده سازی موها قبل از شروع شینیون می باشد. موها باید متناسب با نوع شینیون برای این کار آماده شوند. اگر موها صاف است باید از کرم های حجم دهنده برای دوام آن استفاده شود و اگر موها وز یا فر است بایستی از کرم های نرم کننده مو استفاده تا موها حالت صاف پیدا کنند.

چطور ماندگاری شینیون مو را بالا ببریم؟

۲. استفاده از مواد متناسب با جنس موها

جنس موهای افراد با یکدیگر متفاوت است. از این رو فرمول واحدی نمی توان برای استفاده از نوع ماده نگهدارنده مو برای شینیون به کار برد. برخی مواد اولیه هستند که متناسب با جنس موها به دوام آن ها کمک می کنند و در ماندگاری موها تاثیر بیشتری دارند. به طور مثال اسپری دو فاز برای موهای فر و وز و اسپری شامپو خشک برای موهای چرب و روغن موی گلیس برای موهای با ریشه های ضعیف کاربرد دارند.

۳. استفاده از مواد اولیه مرغوب و ابزار باکیفیت

از مهمترین مواد مورد استفاده برای شینیون مو تافت و چسب مو است. کیفیت این دو تاثیر زیادی بر افزایش دوام شینیون مو خواهد داشت. مرغوبیت تافت و چسب مو می تواند تا حدودی خیال شما را از بابت دوام شینیون ها راحت کند.

چطور ماندگاری شینیون مو را بالا ببریم؟

۴. استفاده از مواد نگهدارنده مو سریعا پس از شینیون

برای این که شینیون موها دوام بالایی داشته باشد باید سریعا پس از شینیون موها از مواد نگهدارنده باکیفیت استفاده شود. تاخیر در این کار به منظور تثبیت موها توسط چسب و تافت مو موجب شده دوام شینیون موها کاسته شود.

۵. به کار گیری اتوی مو و بابلیس

رایج ترین ابزار برای شینیون مو اتوی مو و بابلیس می باشند. استفاده از این وسایل سبب افزایش دوام شینیون موها می شود. اما باید دقت داشت که استفاده نادرست ممکن است به ریشه موها آسیب زده و ماندگاری شینیون را کاملا کاهش دهد.

چطور ماندگاری شینیون مو را بالا ببریم؟

۶. به کار گیری موهای اضافه و پروتز مو

برای افرادی که موهای کوتاه تری دارند به کمک تکنیک هایی می توان شینیون مو را انجام داد. یکی از این تکنیک ها استفاده از موهای مصنوعی و روش های پروتز مو می باشد. همچنین در مواردی می توان برای افزایش دوام شینیون از پودرهای حجم دهنده مو کمک گرفت.

چطور ماندگاری شینیون مو را بالا ببریم؟

استفاده از این تکنیک ها به مهارت و تخصص زیادی نیاز دارد. در غیر این صورت نتیجه نهایی شینیون مو خوب از کار در نمی آید.

۷. براشینگ صحیح مو

براشینگ یعنی حالت دادن به موها به کمک برس و حرارت. یکی از راهکارهای مهم و ساده ای که می توان برای ماندگاری شینیون استفاده کرد انجام براشینگ صحیح مو قبل و حین شینیون می باشد. برایشینگ صحیح از اصول یک شینیون خوب می باشد و اگر به درستی صورت نگیرد دوام شینیون کاهش می یابد.

۸. سنجاق مویی و سنجاق پنس

یکی دیگر از عواملی که به ماندگاری شینیون کمک می کند استفاده از سنجاق مویی و سنجاق پنس می باشد. این ابزارهای کوچک نقش موثری در دوام شینیون ایفا کرده و نباید از آن ها غافل شد. البته باید دقت کنید که نبایست تعداد این ابزار زیاد شود چرا که زیبایی شینیون را از بین می برد.

چطور ماندگاری شینیون مو را بالا ببریم؟

۹. خشک کردن موها به طور کامل

پس از شستن موها حتما آن ها را باید به طور کامل خشک نمود با سشوار کل سر و موی فرد را خشک کرد. بافت کاملا خشک مو امکان دوام بیشتری برای شینیون ایجاد می کند.

۱۰. پوش درست موها

پوش مو از تکنیک های مهم برای افزایش حجم مو به کمک برس است. از این رو عامل مهم دیگری که می تواند به افزایش دوام شینیون موها کمک کند پوش درست مو است. این ترفند سبب آماده سازی اولیه مو برای شینیون شده و کیفیت و دوام شینیون را بالا می برد.

چطور ماندگاری شینیون مو را بالا ببریم؟

در هوای شرجی و مرطوب برای این که شینیون موها بیشتر دوام داشته باشد استفاده از اسپری موی قوی، پودر پوش، مناسب است. پودر پوش در کف سر نظیر یک عایق عمل کرده و از تعریق سر جلوگیری می کند. به این ترتیب موها وز نخواهد شد.

شینیون مناسب صورت گرد و کشیده

برای صورت های گرد و تپل شینیون مو از بالای سر یا نیمه بالایی درست می شود تا کمک کرده گردی صورت شکسته بشود. ترجیحا از آویزهای صاف یا فر خیلی باز استفاده نمایید و موهای جلو را کشیده تر شکل دهید تا کمی صورت کشیده تر به نظر برسد.

برای صورت های کشیده شینیون را در قسمت پایین سر و روی گردن انجام می دهند. در این نوع شینیون از آویزهای فر استفاده تا صورت گردتر نشان داده شود. برای جلوی موها نیز آن را پف دار دست می کنند.

چطور ماندگاری شینیون مو را بالا ببریم؟

مهمترین مواد افزایش دهنده دوام شینیون مو

بی شک بالا بردن دوام شینیون موها به کیفیت ابزار و مواد اولیه استفاده شده برای شینیون بستگی دارد. این که چه مقدار از این مواد استفاده شود، تکنیک به کار گیری آن ها چگونه باشد به مهارت آرایشگری بستگی دارد که موها را شینیون می کند.

یک آرایشگر ماهر و مجرب با روش ها و ابزار لازم برای شینیون موهای بلند، موهای کوتاه، فر، صاف و لخت، کم پشت و کم تراکم، نازک و ضخیم به خوبی آشنا می باشد. بی شک شینیون موهای فر و بلند به مواد مختلفی نسبت به شینیون موهای صاف و کوتاه نیاز دارد.

چطور ماندگاری شینیون مو را بالا ببریم؟

مواد اولیه مختلفی در فرایند شینیون روی موی سر اسپری می شوند. برخی از این مواد در ابتدای شینیون و برخی حین کار و بعضی در اتمام شینیون برای افزایش دوام و تثبیت آن مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه با مهمترین مواد مورد استفاده برای افزایش ماندگاری شینیون مو آشنا می شوید.

  • تافت مو

تافت مو و چسب مو همانطور که پیشتر اشاره شد از مواد اولیه مهم در شینیون موها می باشند که تاثیر زیادی بر دوام و تثبیت آن دارند. اگر بالا بردن دوام شینیون برای شما اهمیت دارد استفاده از بهترین تافت مو و چسب موی موجود در بازار کمک کننده بوده و نقش حیاتی در تثبیت فرم شینیون مو دارد.

در بازار انواع تافت مو وجود دارد. قدرت نگهداری و تثبیت تافت موها با عدد بین ۱-۶ ارائه می شود. تافت شماره ۶ بالاترین قدرت چسبندگی و تثبیت مو را دارد. برای یافتن بهترین نوع تافت مو با افراد خبره این حوزه مشورت نماید. لزوما تافت برند خارجی یا تافت مو با شماره بالا و قدرت چسبندگی زیاد گزینه در دسترس نمی باشد.

چطور ماندگاری شینیون مو را بالا ببریم؟

شماره بالاتر برای موهای وز، فر، ضخیم و پرشت و بلند مناسب تر بوده و موهای نازک و لخت یا کوتاه و کم پشت به تافت موهای قوی تر نیاز ندارند. در ضمن موهای ضخیم، فر و پرپشت به میزان بیشتری تافت برای تثبیت فرم مو نیاز دارند.

  • اسپری تثبیت کننده

پس از انجام شینیون برای دوام آن از تثبیت کننده مو استفاده می کنند. تثبیت کننده شینیون و حالت دهنده مو به شکل اسپری و ژل موجود هستند. اسپری تثبیت کننده برای شینیون هایی که قصد دارید مدت زمان طولانی ثابت بمانند و به هم نریزند استفاده می شوند. این نوع اسپری براق بوده و شینیون با آن فرم مات پیدا نمی کند. اسپری های قوی تر تقریبا سبب مات به نظر رسیدن موها می شوند.

چطور ماندگاری شینیون مو را بالا ببریم؟

  • اسپری مو دو فاز

اسپری مو دو فاز نیز یک اسپری بسیار قوی بوده و برای موهای بیش از حد فر و وز مناسب است.استفاده از این اسپری روی موهای مرطوب قبل از شروع شینیون سبب افزایش دوام آن خواهد شد. در ضمن اگر موها ملایم باشند به هیچ وجه نیاز نیست از این نوع اسپری روی شینیون استفاده شود زیرا این کار سبب سنگین و چسبناک شدن موها می شود.

  • اسپری شامپو خشک

اسپری شامپو خشک نیز برای موهای چرب کارایی دارد. استفاده از این اسپری چربی موهای سر را متعادل و سختی شینیون موهای چرب را از بین می برد همچنین به افزایش ماندگاری شینیون کمک زیادی می کند.

چطور ماندگاری شینیون مو را بالا ببریم؟

  • سرم کریستال و شاین مو

مواد دیگری که برای شینیون مو مورد استفاده واقع می شوند سرم کریستال و شاین مو می باشند که تاثیر بسیاری بر درخشندگی و رفع کدری مو دارند. این دو محصول در طول شینیون بارها روی مو اسپری شده و موجب درخشندگی، براق شدن و رایحه دلپذیر موها می شوند. ضمنا نقش زیادی در حالت دهی مو داشته و دوام شینیون را افزایش می دهند.

  • روغن موی گلیس

این روغن مو نوعی روغن ترمیم کننده بود و اگر پیش از شینیون روی موها ماساژ داده شود سبب افزایش ماندگاری شینیون به طور موثری می شود. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای مشاهده انواع مدل شینیون موهای صاف و شینیون برای موهای بلند روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط