مبلمان اداری شامل چه مواردی می شود؟
مبلمان اداری، از مهمترین آیتمها در زیبایی دکوراسیون یک شرکت محسوب میشوند که بازده و راندمان کاری بهتری را نصیب سازمان خواهند کرد.دلیل این است که مدل، رنگ و چیدمان صندلیها و مبلمان نخستین عاملی هستند که توجه شما را در بدو ورود به اداره و سازمان...
مبلمان اداری، از مهمترین آیتمها در زیبایی دکوراسیون یک شرکت محسوب میشوند که بازده و راندمان کاری بهتری را نصیب سازمان خواهند کرد.
دلیل این است که مدل، رنگ و چیدمان صندلیها و مبلمان نخستین عاملی هستند که توجه شما را در بدو ورود به اداره و سازمان بهخود جلب میکنند.
بنابراین مهم است که محیط کاری دارای دکوراسیون خیره کنندهای باشد و مشاهده آن، حس خوبی را به بیننده القا کند.
در واقع وجود آنها میتواند نقش مهمی در ایجاد فضایی آرامشبخش، بستر موفقیت و پیشرفت کارکنان را ایفا کند.
از این رو در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با بهترین چیدمانهای مبلمان اداره آشنا کنیم. همچنین به این نکته مهم بپردازیم که در محیطهای رسمی باید علاوهبر زیبایی به راحتی مبلمان نیز توجه کافی داشت.
مبلمان اداری چیست
قطعا در همه محیطهای کاری، تجهیزاتی دیده میشود که دکوراسیون خاصی را به فضا بخشیدهاند.
مبلمان اداری، از جمله این تجهیزات بوده که شامل مواردی نظیر پارتیشنبندی، کتابخانه، انواع صندلیها، میزها و فایلینگها میشوند.
این مبلمان که تاثیر چشمگیری بر روند کاری افراد حاضر در محیط دارند از متریالهای مختلفی ساخته شدهاند. بهگونهای که باید استحکام و زیبایی لازم را برای استفاده دارا باشند.
سبکهای مختلف دکوراسیون اداری
دکوراسیون اداری، معمولا به ۲ سبک کلاسیک و مدرن طبقهبندی میشود. البته حالت سومی نیز وجود دارد که ترکیبی از این ۲ مورد است.
با اینکه همچنان سبک کلاسیک در دکوراسیون شرکتها و سازمانها مشاهده میشود، اما امروزه ترجیح افراد، استفاده از مبلمان مدرن در دفاتر کاری است.
در حقیقت میز و صندلی کارمندی و میز و صندلی مدیریت، اگر بهسبک مدرن انتخاب شوند، تعداد افراد بیشتری در فضای محدودتر، میتوانند به اشتغال بپردازند.
در ادامه مطلب، به توضیح مفصلتری از انواع مبلمانهای اداری پرداختهایم.
دکوراسیون مدرن
در حال حاضر، اکثر شرکتهای نوپا، از مبلمان مدرن در چیدمان محیط کاری بهره میبرند.
به این معنی که عناصر موجود در محل کار، تلفیق و ترکیبی از متریالهای شیشه و انواع فلزهاست.
این عناصر بهکار رفته در طراحی دکوراسیون، میتوانند شامل میزهای متعدد مانند میز مدیریت، میز کارمندی، میز کامپیوتر، میز جلومبلی و همچنین دیوارههایی که در پارتیشن اداری بهکار میروند، باشند.
سبک مدرن نیز در عین سادگی میتواند ساختاری شیک و جذاب به فضای درونی شرکتها و ادارهها بدهد.
دکوراسیون کلاسیک
مبلمان کلاسیک با ارگونومی بدن تناسب چندان بالایی ندارد اما ظاهر باشکوه و مجلل این تجهیزات، همچنان زمینهساز وجود آنها در برخی مکانهاست.
مبلمان کلاسیک از متریال چوب ساخته میشوند و بههمین دلیل، تنوع رنگ و طرح موجود در چوبها، ظاهری زیبا و جذابیت بصری بسیاری را بههمراه دارد.
انواع مبلمان اداری
تجهیزات اداری براساس حوزه کاری و نیاز کارمندان، قطعات مختلفی را شامل میشوند که با رایجترین آنها آشنا میشوید:
پارتیشن اداری
جهت تقسیمبندی یک فضای وسیع به فضاهای کوچکتر، از پارتیشنبندی استفاده میشود تا هریک از کارمندان حریم مختص بهخود را داشته باشند.
میز اداری
میزهای اداری بسته به نیاز شخصی که از آن استفاده میکند در انواع گوناگونی وجود دارند.
بهعنوان مثال میز مدیریت، میز کارمندی، میز کنفرانس و میز پذیرایی موجود در یک شرکت، شکل و ساختار متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند.
صندلی اداری
صندلیهای اداری نیز همچون میزها، بسته به کاربرد، در مدلهای مختلفی ساخته میشوند.
اما ویژگی مشترک همه آنها، طراحی متناسب با شرایط بدنی و فراهمآوردن حس راحتی برای کاربران است.
کتابخانه و فایلینگها
این بخش از شرکتها و سازمانها، مختص ذخیرهسازی انبوهی از اسناد،مدارک، فایلها، کاغذها و پوشهها بوده که شامل تعدادی کشو یا قفسه میشوند.
دیوارپوش
دیوارپوش یا دیوارکوب نقش یک عایق حرارتی، صوتی و برودتی را ایفا کرده و تاثیر زیادی در جذابیت محیطی دارند.
اهمیت مبلمان اداری
مبلمان اداری، مجموعهای از اشیاء متحرک بوده که در بخشهای مختلفی از اداره، بهمنظور پشتیبانی از فعالیتهای انسانی استفاده میشوند.
این تجهیزات با ایجاد فضایی امن، در افزایش بهرهوری عملکرد کارکنان نقش مهمی ایفا میکنند.
چیدمان صحیح این تجهیزات، استقلال کارکنان را بهبود بخشیده و موجب تعامل موثر آنها خواهد شد.
البته منظور از تعاملات، تنها اشاره به ارتباط کارکنان با یکدیگر نیست و ارتباط افراد با خارج از شرکت را نیز شامل میشود.
بهطور مثال، انتخاب مناسب میز و صندلی کنفرانس در اتاق کار، به داشتن یک جلسه کاری موفقیتآمیز ختم میشود و تاثیر مثبتی بر ذهنیت مشتری خواهد گذاشت.
وسایل اداری اگر اجرایی مرتبط با دکوراسیون داشته باشند، اطلاعات بسیاری را از هویت شرکت نشانگر میشوند.
این سیستم نقش مفیدی در ایجاد ظاهر مجلل و شیک محیط کاری و متقابلا دیدگاه سهامداران، مشتریان و سایر بازدیدکنندگان دارد. بهطوری که این موضوع میتواند زمینهساز تبلیغ برند شما شود.
و در نهایت باید بگوییم، در صورتیکه مبلمان اداری، با شرایط ارگونومی انسان سازگار باشد، با اکسیژنرسانی بیشتر به مغز، سبب تقویت ذهنی و عملکردی کارمندان خواهد شد.
جمعبندی
مبلمان اداری با هدف تسهیل انجام امور کاری استفاده شده و اگر طراحی ایدهآلی داشته باشد، سبب بهبود روابط و عملکرد کارمندان و سلامت جسمی و روحی آنها میشود.
بنابراین میتوان گفت که کیفیت، مقاومت و میزان سازگاری با ساختار بدن انسان در خرید مبلمانهای اداری حرف اول را میزنند.
انتخاب صحیح وسایل اداری و چینش آنها، نیازمند آشنایی با یک برند معتبر و بهرهگیری از مهارت متخصصان آن است.
اگر میخواهید فضای کاری جدیدی فراهم کرده و در این راه خلاقانه عمل کنید، ما به شما تجربه لذت خرید از فروشگاه طراحان چیدمان ارک را پیشنهاد میدهیم.
این مجموعه با نمایندگی از ۱۴ برند معتبر، از برترین طراحان و تولیدکنندگان سیستمهای اداری شناخته شده و با تکیه بر سابقه خود، بهترین پیشنهادات را به شما ارائه میدهد.
همچنین متخصصان این تیم با رعایت اصول استاندارد در تولید و بهرهگیری از متریالهای باکیفیت، تدارکات لازم را برای تعمیر صندلی اداری و سایر وسایل اداره فراهم کردهاند.