“حلوای عربی”، یک دسر متفاوت با طعم و عطری کم نظیر


“حلوای عربی”، یک دسر متفاوت با طعم و عطری کم نظیر

حلوای عربی یکی از انواع حلواهای خوشمزه کشورهای عرب است که معمولا به همراه چای سرو می شود و طعمی عالی دارد. به گزارش وقت صبح، حلوای عربی یک حلوای خوشمزه و خوش رنگ است که می توانید با درست کردن آن یک دسر خوشمزه برای پذیرایی از مهما هایتان...

حلوای عربی یکی از انواع حلواهای خوشمزه کشورهای عرب است که معمولا به همراه چای سرو می شود و طعمی عالی دارد.

به گزارش وقت صبح، حلوای عربی یک حلوای خوشمزه و خوش رنگ است که می توانید با درست کردن آن یک دسر خوشمزه برای پذیرایی از مهما هایتان داشته باشد.

مواد لازم :

شکر ۲ لیوان

آب ۱ لیوان

گلاب ¼ لیوان

پودر هل ۱ قاشق چایخوری

شیر خشک نصف لیوان

روغن مایع نصف لیوان

روغن جامد یا کره نصف لیوان

نشاسته ذرت نصف لیوان

آرد شیرینی پزی ۱٫۵ لیوان

زعفران دم کرده به مقدار کافی

طرز تهیه :

شکر و آب را به همراه پودر هل، گلاب و زعفران دم کرده درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم شربت بجوشد.

در ادامه روغن مایع را به همراه روغن جامد درون یک تابه مناسب می ریزیم و تابه را روی حرارت ملایم قرار داده، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

حالا آرد قنادی را به همراه نشاسته ذرت و شیر خشک درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به تدریج به تابه اضافه کرده و حرارت را رو به متوسط قرار می دهیم. در ادامه آرد را به خوبی تفت می دهیم.

زمانی که آرد درون تابه به رنگ قهوه ای در آمد شربت داغ را کم کم به تابه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا شربت جذب حلوا شود. در ادامه حلوا را به صورت پیوسته روی حرارت هم می زنیم تا به غلظت مناسب برسد.

پس از اینکه حلوا درون تابه جمع شد و بافت خمیری پیدا کرد، تابه را از روی حرارت برداشته و حلوا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت حلوا را به دلخواه با کنجد یا پرک بادام خرد شده تزیین می کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع حلوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا