مک‌لارن به شدت در حال استخدام افراد برتر تیم های دیگر است


فرمول یک ایران – تیم فرمول یک مک‌لارن، ماریانو آلپرین که در استون مارتین مهندس ارشد ایرودینامیک بود را به همراه چند تن دیگر در راستای افزایش توان علمی و فنی تیم خود به خدمت گرفت. در پی تغییر ساختاری در بخش فنی مکلارن که از هفته گذشته شروع شد، جیمز...

فرمول یک ایران – تیم فرمول یک مک‌لارن، ماریانو آلپرین که در استون مارتین مهندس ارشد ایرودینامیک بود را به همراه چند تن دیگر در راستای افزایش توان علمی و فنی تیم خود به خدمت گرفت.

در پی تغییر ساختاری در بخش فنی مکلارن که از هفته گذشته شروع شد، جیمز کی اخراج، دیوید سانچز از فراری به این تیم پیوسته و حال افراد دیگر نیز در حال پیوستن به این تیم بریتانیایی هستند.

در طی بررسی های صورت گرفته در داخل این تیم، یکی از نتیجه های به دست آمده این بود که دپارتمان ایرودینامیک آن به شدت نیاز به تغییر و بازسازی دارد.

طبق اخبار منتشر شده، نزدیک به 15 نفر برای هدف جدید مکلارن جذب تیم شده‌اند. این افراد همگی از تیم های فراری، ردبول و استون مارتین هستند.

یکی از چهره‌های کلیدی، آلپرین مدیر بخش عملکرد، تجزیه و تحلیل ایرودینامیک استون مارتین است که در ساخت خودروی قدرتمند سیلورستونی در سال 2023 نقش بسزایی داشته است.

آلپرین تجربه زیادی در فرمول یک دارد، پیش از پیوستن به تیم BAR، در تیم های AGS و میناردی کار کرده است و پس از آن در سال 2006 تا 2007 نیز مدیر ایرودینامیک هوندا بوده است.

پس از هوندا، او از سال 2008 تا 2019 مدیر توسعه ایرودینامیک سائوبر شد و بعد از آن، به عنوان مدیر تکنولوژی ایرودینامیک به استون مارتین رفت.

تونل باد و شبیه ساز جدید مکلارن در اواخر امسال به طور کامل عملیاتی می شود و مک لارن معتقد است که اگر بخواهد از این فرصت طلایی استفاده کند، نیاز به تغییرات گسترده دارد.

زک براون، مدیرعامل این تیم به صراحت اعلام کرد که احساس می‌کند ساختار تیم در سال‌های اخیر کمبود داشته است، به همین دلیل است که اکنون در حال ایجاد تغییرات قابل توجهی است:

چند وقتی است که برای من واضح شده، پیشرفت فنی ما با سرعت کافی برای به واقعیت پیوستن جاه طلبی ما و رسیدن به تیم های برتر حرکت نکرده است.

خوشحالم که پس از تکمیل یک بررسی کامل با آندریا، اکنون می‌توانیم ساختار مورد نیاز را برای رسیدن به این هدف ایجاد کنیم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شایع‌ترین علت پیوند کبد در ایران