آیا فراری می تواند که از ردبول در این فصل سبقت بگیرد


فرمول یک ایران – فردریک واسر، مدیر تیم فرمول یک فراری معتقد است که پیدا کردن نقطه ی عملکردی مناسب خودرو، “گامی شایسته” به سمت جلو خواهد بود. روی کاغذ به نظر می رسد که اوضاع برای فراری شبیه به یک فاجعه است، با این حال، نکات مثبتی در مورد این تیم...

فرمول یک ایران – فردریک واسر، مدیر تیم فرمول یک فراری معتقد است که پیدا کردن نقطه ی عملکردی مناسب خودرو، “گامی شایسته” به سمت جلو خواهد بود.

روی کاغذ به نظر می رسد که اوضاع برای فراری شبیه به یک فاجعه است، با این حال، نکات مثبتی در مورد این تیم وجود دارد.

واقعیت این است که در دو مسابقه اول فصل، فراری دومین خودروی سریع را در مجموع داشته است و این چیزی نیست که نادیده گرفته شود.

فراری روی سرعت مستقیمی و بهبود عملکردش در مرحله تعیین خط خیلی خوب کار کرده است. واسر بیان کرد:

در مرحله اول مسابقه، خوب پیش رفتیم اما پس از آن به طور کامل کنترل کار را از دست دادیم.تا اینجای کار، من فکر می‌کنم که در مرحله تعیین خط سرعت خوب بود، زیرا ما یک گام رو به جلو برداشتیم و فاصله را نسبت به مرسدس و استون، حداقل با چارلز باز کردیم، ما سه یا چهار دهم از استون مارتین سریع‌تر بودیم.

اولین بخش مسابقه نیز بسیار خوب پیش رفت، چارلز بازگشت خوبی داشت، اما او روی تایر سافت بود. کارلوس نیز با اینکه روی تایر مدیوم بود اما در مقایسه با سایرین سرعت مناسبی داشت.

ولی پس از آن ما کاملا کنترل کار را از دست دادیم. اینجا جایی است که ما باید موضوع اصلی را درک کنیم و اگر مسئله ای برای بهینه تر شدن وجود داشته باشد، واضح است که مسئله عملکرد و مدیریت تایرها در اولویت بالایی برای حل شدن قرار دارد.

مسئله ما در روز مسابقه عربستان، بیشتر در مورد سرعت روی تایر هارد بود تا چیزهای دیگر.

چیزی که من اول از همه روی پیت وال حس کرده ام این است که در برخی مواقع ما توانستیم حداکثر پتانسیل ماشین را استخراج کنیم، با تایر سافت در روز تعیین خط و شاید هم با سافت و مدیوم در بخش اول مسابقه عملکرد خوبی داشتیم.

ما روی تایر هارد خیلی کار سختی داشتیم. من نمی دانم که آیا این موضوع مرتبط به کاهش دمای پیست است یا مرتبط به تایر. اما از دید من کاملاً واضح است که اوضاع خوبی داشتیم، اما نتیجه کار خوب نبود.

در کسب و کار ما، عملکرد از ستون های مختلف تشکیل می شود. اوضاع هیچوقت در مورد یک چیز خاص نیست. و به این دلیل نیست که چون ما یک قسمت ضعیف با تایر هارد داشتیم باید جلوی پیشرفت و توسعه را در ایرودینامیک، سیستم تعلیق و موتور بگیریم. ما به تلاش خود در هر بخش از کار ادامه دهیم.

ابتدا همیشه باید ماشین را توسعه دهید، حتی ردبول هم ماشین را توسعه خواهد داد، هیچکس متوقف نخواهد شد. ما فقط دو مسابقه از 23 مسابقه را انجام دادیم، هنوز 21 مسابقه باقی مانده است، و تک تک تیم های حاضر در پیست به پیشرفت خود ادامه خواهند داد. با این حال باز هم نمی‌خواهم روی جنبه مثبت کار اصرار کنم، زیرا نتیجه آخر هفته خوب نیست. ما باید روی چیزهایی که اشتباه پیش می روند تمرکز کنیم، نه روی جنبه مثبت کار.

دشوار بود که دقیقاً بدانیم پتانسیل ردبول چقدر است، زیرا مکس مرحله سوم عربستان را انجام نداد، اما حداقل من این احساس را داشتم که در مقایسه با مرسدس و استون مارتین، ما یک گام به جلو برداشتیم و فکر می کنم که از نظر توسعه در مسیر درستی قرار داریم.

مسئله این است که ما باید در تمام آخر هفته با حداکثر پتانسیل خود کار کنیم.

واسر پیشنهاد می کند که تیم لزوماً با اولویت دادن به سرعت مستقیمی، اساساً اشتباه نکرده است:

به مانند هر تیم دیگر، ما گزینه های زیادی را برای تعیین سطح داونفورس و بالها داریم. این موضوع همیشه در آغاز هر آخر هفته مورد بحث قرار می گیرد. ما احتمالاً حداکثر سرعت بهتری نسبت به استون و مرسدس داشتیم و احتمالاً نیروی رو به پایین کمتری نسبت به آنها داشتیم. اما مطمئن نیستم که این دلیل اصلی برای فقدان سرعت باشد. فکر می کنم می توان از ردبول پیشی گرفت. ما باید به تلاش خود ادامه دهیم.

برای من، تصویر کاملاً واضح است که پتانسیل ماشین خوب است. شاید در مقایسه با ردبول کافی نباشد، اما ما قادر به استخراج عملکرد ماشین در تمام مدت نیستیم.

پس آیا فراری می تواند که از ردبول در این فصل پیشی بگیرد؟

عقیده دارم که اینطور است. ما باید به تلاش خود ادامه دهیم. فکر می کنم این نگرش درست نیست که به فاصله نگاه کنیم و بگوییم آیا می توانیم این فاصله را جبران کنیم؟ ما باید روی خودمان متمرکز باشیم که بدانیم در چه زمانی ضعف داریم. ما باید روی این موضوع بهتر کار کنیم، وقتی گام مناسبی برداریم، نتیجه کار را خواهیم دید.

اما فکر می کنم که اگر شروع به فکر کردن در مورد پتانسیل آینده کنید، با توجه به توسعه خودرو و تمام چیزهای دیگری که در جریان است، شما روند کار را از دست می دهید. می دانیم که باید پیشرفت کنیم و این خود دی ان ای این ورزش است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید