طرز تهیه حلوا کفگیری خوشمزه با طعم ایده آل


برای اینکه طرز تهیه حلوا کفگیری را مطالعه کنید، کافی است در این بخش همراه ما باشید. این حلوا فوق العاده خوشمزه بوده و طعم بی نظیری هم دارد.

برای داشتن انواعی از حلواهای سنتی خانگی کافی است در آرگا همراه ما باشید. شما علاقه مندان می توانید در این بخش با طرز تهیه حلوا کفگیری نیز آشنا شوید. این حلوا بسیار خوشمزه بوده و ساده تهیه می شود.

طرز تهیه حلوا کفگیری خوشمزه با طعم ایده آل

تهیه انواعی از حلواهای سنتی و ایرانی کار بسیار ساده ای است. شما می توانید در آرگا با طرز تهیه حلوای عسل و حلوای به آشنا شوید که فوق العاده خوشمزه می باشد. این حلواها برای پذیرایی در مجالس مناسب می باشند.

مواد اولیه:

  • آرد: ۲ لیوان
  • پودر هل: ۱ قاشق سوپ خوری
  • پودر قند: ۱ لیوان
  • روغن جامد: ۱/۲ لیوان
  • زعفران دم شده: ۱ قاشق چای خوری
  • گردو و بادام پوره: ۱/۳ لیوان

طرز تهیه حلوایکفگیری:

برای داشتن این حلوای خوشمزه باید ابتدا آرد را چند مرتبه الک کنید تا حلوا بافتی لطیف داشته باشد. آرد را درون تابه روی حرارت گذاشته و به آرامی تفت دهید. حرارت باید ملایم باشد تا آرد نسوزد. بعد از اینکه بوی آرد کمی بلند شد، مقداری روغن به آن اضافه کنید. بهتر است از روغن مایع برای این حلوا استفاده نمایید.

طرز تهیه حلوا کفگیری خوشمزه با طعم ایده آل

در این حلوا نیازی نیست که آرد به خوب تغییر رنگ دهد. بعد از افزودن آرد باید مواد خوب یکدست شود. آرد را به همراه روغن به مدت ۱۰ دقیقه خوب هم بزنید. حالا باید گردوی پوره شده را به همراه مقداری هل با مواد ترکیب کنید. حالا بعد از مخلوط شدن، مواد را از روی حرارت بردارید.

در این مرحله از طرز تهیه حلوای کفگیری پودر قند را به حلوا اضافه کرده و مجدد خوب ترکیب کنید. حلوا باید بافتی منسجم داشته باشد. در ادامه نیز حلوا را به دو قسمت تقسیم کرده و یک قسمت آن را درون کاسه ای بریزید. زعفران دم شده را درون کاسه ریخته و خوب هم بزنید. بعد از اینکه حلوا تغییر رنگ داد، مقداری پودر کاکائو برای تنوع اضافه کنید.

طرز تهیه حلوا کفگیری خوشمزه با طعم ایده آل

حالا با استفاده از یک کفگیر از مواد حلوا برداشته و درون ظرف سرو نمایید. حلوا را مقداری فشرده کرده و با کمی پودر کاکئو تزئین کنید. به این صورت حلوای کفگیری شما آماده بوده و می توانید، نوش جان کنید.

این حلوا بسیار ساده بوده و در عین حال پر خاصیت می باشد. تهیه این حلوا در خانه کار ساده ای است که شما می توانید با دستور تهیه آرگا انجام دهید. این حلوای خوشمزه را می توانید با ترکیبی از زعفران و پودر کاکئو هم تهیه نمایید.

منبع : آرگا

برچسب : انواع حلوا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع حلوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی