چند خوراکی سیرکننده مناسب رژیم لاغری


چند خوراکی سیرکننده مناسب رژیم لاغری

غذاهای مغذی زیادی وجود دارد که هم سیر کننده هستند و هم کالری کمی دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، در این غذاها از انواع مواد غذایی مفید استفاده شده است تا هم تامین کننده انرژی بدن باشند و هم موجب احساس سیری شوند.

جو دوسر
جو دوسر نه تنها کالری کمی دارد، بلکه سرشار از پروتئین و فیبر است که می تواند احساس سیری را حفظ کند. نصف فنجان (40 گرم) جودوسر 154 کالری دارد اما حاوی 5 گرم پروتئین و 4 گرم فیبر است که هر دو می توانند تاثیر قابل توجهی بر احساس سیری داشته باشند. یک مطالعه نشان داد که خوردن بلغور جو دوسر باعث افزایش احساس سیری و کاهش کالری دریافتی در وعده غذایی بعدی می شود.

ماست یونانی
ماست یونانی منبع عالی پروتئین است که می تواند غذای رژیمی سیرکننده باشد. یک فنجان (245 گرم) ماست یونانی بدون چربی حدود 150 کالری و 25 گرم پروتئین فراهم می‌کند. نتایج یک مطالعه که در آن تاثیر مصرف میان وعده های ماست یونانی و شکلات یا کراکر بر اشتها بررسی شده بود، نشان می دهد افرادی که از ماست یونانی مصرف کرده بودند، نه تنها کمتر گرسنه می شدند، بلکه در مقایسه با افرادی که از شکلات یا کراکر به عنوان میان وعده مصرف کرده بودند، در وعده شام به طور میانگین ۱۰۰ کالری کمتر دریافت می‌کردند.

سوپ
اگرچه سوپ اغلب به عنوان یک غذای جانبی سبک شناخته می شود، نصف فنجان سوپ رشته فرنگی غلیظ شده حاوی حدود 60 کالری و 3 گرم پروتئین است. تحقیقات نشان می‌دهند که سوپ‌ ها ممکن است سیرکننده ‌تر از غذاهای جامد باشند. نتایج یک مطالعه نشان می دهد که سوپ های پوره ای تخلیه معده را کند می کنند و در ایجاد احساس سیری موثرتر از یک وعده غذایی جامد عمل می کنند.

.توت ها
انواع توت ها از جمله توت فرنگی، زغال اخته، تمشک و شاه توت سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند سلامت بدن را تضمین کنند. به عنوان مثال 1 فنجان (150 گرم) زغال اخته آبی (بلوبری) 86 کالری و 3.6 گرم فیبر دارد. توت ها همچنین منبع عالی پکتین هستند که نوعی فیبر رژیمی است که باعث کند شدن تخلیه معده و افزایش احساس سیری می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تناسب اندام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک