اسرار زندگی مشترک؛ بهترین رفتار با همسری که سیگاری است


اسرار زندگی مشترک؛ بهترین رفتار با همسری که سیگاری است

برخی از زنان که از سیگار کشیدن شوهرشان خوش‌شان نمی‌آید، از این موضوع به شدت گله‌مند هستند و حتی دوست دارند به همسر خود کمک کنند تا سیگار را ترک کند، اما این کار ممکن است با بحث و دعوا و دلخوری همراه باشد، چرا که ترک کردن سیگار نیز مثل ترک کردن هر عادت بد دیگری بسیار دشوار است و تا زمانی که خودِ فرد نخواهد آن را ترک کند، امکان‌پذیر نخواهد بود.

بهترین نحوه برخورد با همسر سیگاری + راه حل

به گزارش اقتصاد آنلاین، اولین مرحله از آغاز فعالیت شما این است که ابتدا باید این واقعیت را بپذیرید که همسرتان به نیکوتین وابسته شده چرا که دلایلی یا بهتر است بگویم بهانه هایی از قبیل سیگار کشیدن تفننی یا گاه به گاه یا تفریحی و یا در بعضی مکان ها و برخی مجالس و یا تکرار سیگار کشیدن به دلیل لجبازی و یا هر دلیل دیگری، همه همه فقط توجیهی برای فرار از پذیرش اعتیاد به سیگار است. پس در صورت مشاهده و یا آگاهی از سیگار کشیدن همسرتان این حقیقت را بپذیرید که همسر شما به نیکوتین اعتیاد پیدا کرده است.

دومین مرحله اینست که باید صبورانه آماده باشید تا به همسرتان کمک کنید و در این راه دشواریهایی را تحمل کنید و بدانید که ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا به نتیجه برسید. پس صبور باشید و نکات زیر را با دقت و آرامش عملی سازید.

اسرار زندگی مشترک؛ بهترین رفتار با همسری که سیگاری است

  1. هرگز همسرتان را بخاطر سیگار کشیدنش سرزنش نکنید چرا که جز اینکه به مرور از شما متنفر میشود، هیچ نتیجه دیگری در بر ندارد
  2. از شرایطی که باعث ایجاد استرس و نگرانی در همسرتان می‌شود جلوگیری کرده و محیطی آرام را برایش به وجود بیاورید.
  3. برای همسرتان یک گوش شنوا باشید و نشان دهید که او و نگرانیهایش را درک میکنید. به حرفهایش فعالانه گوش دهید و کمتر صحبت کنبد
  4. هرگز و هرگز او را نصیحت نکنید، حتی زمانی که او انتظار دارد نصیحتش کنید!
  5. از همسرتان بخواهید تا اراده کند که فقط امروز را سیگار نکشد (تاکید میکنم فقط برای امروز) و اگر متوجه شدید که قصد سیگار کشیدن دارد به او بگویید که امروز نه، ولی از فردا می تواند دوباره سیگار کشیدن را شروع کند، به یاد داشته باشید که باید در پایان روز او را هر طور که مناسب می دانید تشویق کنید. مثلا از او صمیمانه قددرانی کنید و یا آشکارا به او افتخار کنید و یا اراده اش را تحسین کنید، یا مثلا غذای مورد علاقه اش را درست کنید یا به او هدیه ای بدهید و یا ...
  6. خیلی مهم است که به همسرتان بفهمانید که او را درک می کنید و میدانید که ترک کردن سیگار- هرچند برای یک روز- کار آسانی نیست و از عهده هر کسی بر نمی آید، مثلا می توانید بگویید که شما افراد زیادی را می شناسید که از عهده این کار بر نیامده اند و افراد زیادی هم هستند که این کار را هر چند به سختی ولی انجام داده اند.
  7. هرگز و هرگز او را با هیچ فرد دیگری مقایسه نکنید و نام افرادی را که قبلا سیگار را ترک کرده اند، بر زبان نیاورید و برای او مثال نزنید.
  8. زیرکانه و به ندرت به همسرتان یادآوری کنید که شما هرگز اراده و توانش را در ترک سیگار نادیده نمی‌گیرید و او در واقع کار مهم و مشکلی را انجام داده است و شما به او افتخار می کنید.
  9. اوقاتی که در کنار یکدیگر نیستید، از همسرتان بخواهید که هر زمان وسوسه کشیدن سیگار به سراغش آمد با شما تماس بگیرد تا در این مورد با هم صحبت کنید، البته به او اطمینان دهید که اگر واقعا در آن لحظه قصد کشیدن سیگار را داشت او را در تصمیمش آزاد خواهی گذاشت و در آخر تصمیم نهایی را خود او خواهد گرفت و البته حقیقتا به قول خود عمل کنید تا به مرور زمان به شما و کمکتان اعتماد کند.
  10. در تنهایی ها و هنگام درد دل کردن ها به همسرتان بگویید که واقعا سلامتی او و همچنین جایگاهش در اجتماع، برایتان بسیار مهم است و نمی‌خواهید که او به خاطر عوارض کشیدن سیگار، سلامتش به خطر بیفتد
  11. اگر درآمد همسرتان زیاد نیست و یا از طبقه خانواده های ثرتمند نمی باشد، ممکن است صحبت در مورد هزینه مصرف سیگار و برآورد کردن این هزینه ها با کمک یکدیگر، او را متوجه خسارت مالی که به خود میزند کرده و در تصمیم گیری جهت ترک سیگار موثر واقع افتد.
  12. مراقب باشید که هرگز مچ گیری نکنید و با سوال پرسیدن های بیجا همسرتان را مجبور نکنید که به شما دروغ بگوید. اگر در مورد اینکه آیا امروز سیگار کشیده است یا نه از او بپرسید در صورتیکه کشیده باشد ممکن است برای جلوگیری از عواقبی همچون ایجاد دعوا و مشاجره، ناراحت و عصبانی شدن شما، جلوگیری از ایجاد بی اعتماد شدن شما نسبت به ایشان و ... به شما دروغ بگوید و در مواردی حتی به قسم خوردن دروغ نیز متوسل شود. پس با پرسش های خود بستر دروغگویی را برای همسرتان هموار نکنید.
  13. در نهایت باید آگاه باشید که یک دوست صمیمی و مورد اطمینان بسیار بهتر از یک فرد تحکم کننده و مزاحم می تواند به فرد سیگاری برای ترک سیگار کمک کند، پس صمیمانه در کنار او باشید تا به نتیجه برسید
  14. به این نکته نیز توجه داشته باشید که در مورد بسیاری از زنان این واقعیت وجود دارد که، آن چیزی که بیشتر از سیگاری بودن همسر، او را آزرده خاطر می‌کند، بی توجهی شریکش نسبت به خواسته او برای ترک سیگار است. اگر شما هم از آن دسته از زنانی هستید که فقط به دنبال تأیید همسر و اطاعت بی چون و چرای او در مقابل خواسته‌هایتان هستید، بهتر است دست از این انتظار بیهوده بردارید و در عوض راه حلی بیابید که بتواند به همسرتان کمک کند.
  15. بهتر است یک جایگزین خوب برای سیگار کشیدن همسرتان فراهم کنید، همسر شما به کشیدن سیگار عادت کرده و برای همین شما باید به او کمک کنید تا چیز دیگری جایگزین این عادت شود، مثل پیاده روی و ورزش، یا تنقلات و یا ...
  16. شرایطی را فراهم کنید تا همسرتان از مکانها، افراد و یا شرایط و پیشامدهایی که او را به سمت سیگار کشیدن سوق می دهد دوری کند (فراموش نکنید که در تمامی این موارد باید مانند یک دوست عمل کنید و از تحکم بپرهیزید و به او اطمینان دهید که تصمیم آخر را خود ایشان خواهد گرفت و شما فقط قصد کمک دارید).
  17. این نکته را فراموش نکنید که، کسانی که در حال ترک سیگار هستند ممکن است گاهی لغزش کرده و دوباره سیگار بکشند و یا از ترک آن ناامید شوند. همانطور که گفته شد هرگز همسرتان را به خاطر این کار سرزنش نکنید، چون این موضوع در ترک سیگار بسیار طبیعی است. از او بخواهید که دوباره تلاش کند و او را نسبت به نتیجه کار امیدوار کنید.
  18. هرگز از اینکه همسرتان سیگار می کشد، نزد پدر و مادر، برادر و خواهر و یا هر کس دیگری شکایت نکنید چرا که با این کار فقط شخصیت و اراده او را زیر سوال برده و باعث رنجش ایشان از شما می شوید و چه بسا قضیه را بزرگتر و پررنگ تر می کنید که ممکن است کار به جاهای بدتری کشیده شود.
  19. صفات پسندیده و ویژگی های مثبت همسرتان را مدّ نظر قرار داده و همواره ایشان را به خاطر آن ویژگی ها مورد احترام وافتخار خود قرار دهید تا روابط شایسته ای بین شما برقرار گردد.
  20. و در آخر اینکه، توجه داشته باشید که سیگار کشیدن به خودی خود به زندگی لطمه زیادی نمی زند مگر اینکه شما نخواهید با یک فرد سیگاری زندگی کنید. پس اگر شما بتوانید او رو با چنین وضعی قبولش کنید مشکلی ایجاد نمی شود مگر اینکه به حدی برای شما غیر قابل تحمل باشد که جدایی را به زندگی با او ترجیح دهید. اگر راه قابل اطمینانی برای ترک کردن همسرتان ندارید شاید بهتر است به جای اینکه تصمیم به اصلاح او بگیرید خود را تغییر داده و همسرتان را به همین صورت که هست بپذیرید
منبع: ویرگول

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زناشویی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا