ضرورت ترغیب نسل جوان به حضور در مساجد با تدوین برنامه های متنوع


ضرورت ترغیب نسل جوان به حضور در مساجد با تدوین برنامه های متنوع

حجت الاسلام عسگری، گفت: تمامی مسئولان و متولیان مساجد با تدوین برنامه های متنوع باید در راستای ترغیب نسل جوان به حضور در مساجد تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، در صدر اسلام به دلیل رشد آجوامع ازلحاظ تمدنی و نهادها و مراکز اجتماعی، به تعبیری مساجد تنها رسانه ارتباطی بین شرع اسلام و توده مردم بود و مساجد در جوامع مسلمان پیشرو از اهمیت فوق العادهای برخوردار بوده‌اند.


مسجد نقش بسیار مهمی در هدایت و تربیت صحیح جوانان و به کارگیری نیروها و استعدادهای آنان در پیشرفت آینده ی کشور است و مسجد به‌عنوان پایگاهی دینی است که حضور جوانان در آن، بنیاد دینی جامعه را تقویت می‌ کند.

همچنین علاوه بر کانون هایی برای بندگی خدا، نماز و عبادت، کانون فرهنگی و اطلاع‌رسانی صحیح دینی نیز هستند و چنانچه جاذبه‌های لازم در آنها به آخر گرفته شود، به همان نسبت نیز حضور جوانان در این پایگاه‌ها پررنگ‌تر خواهد شد.

حجت الاسلام مصطفی عسگری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت های جوانان در بقعه احمد بن اسحاق (ره)،گفت: مساجد از دیرباز به عنوان جایگاه عبادت مسلمانان، از مهم ترین نهادهای جامعه ی اسلامی با کارکرد های مختلف است که همواره در طول تاریخ اسلام نقشی بنیادین و اصلی ایفا کرده است.


مدیر مرکز افق حرم احمد بن اسحاق(ره) سرپل ذهاب افزود: جوانان و نوجوان در شهرستان با شور اشتیاق خاصی در فعالیت های مساجد بصورت خودجوش حضور پیدا می کنند و در تمامی برنامه ها شرکت می کنند.

ضرورت ترغیب نسل جوان به حضور در مساجد با تدوین برنامه های متنوع

وی خاطر نشان کرد: حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) که بعنوان مرکز افق در شهرستان معرفی شده برنامه های مختلفی را در راستای جذب جوانان به مساجد و کانون ها تدارک دیده است .


حجت الاسلام عسگری با اشاره به فعالیت های این مرکز برای دانش آموزان ،تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های اعتقادی و آموزش احکام، کلاس تقویتی و رفع اشکال ریاضی و عربی و زبان خارجه ،کلاس تجوید و آموزش قرآن،برگزاری کلاس و مسابقات ورزشی، برپایی نماز جماعت در بقعه و مدارس، برگزاری جشن ولایت و امامت از مهمترین برنامه های مرکز برای دانش آموزان است.

ضرورت ترغیب نسل جوان به حضور در مساجد با تدوین برنامه های متنوع

امام‌جمعه موقت و مدیر مرکز افق حرم احمد بن اسحاق(ره) سرپل ذهاب ،اظهار کرد: برپایی محفل انس با قرآن با حضور خانوارها، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ شرعی هر جمعه در نماز جمعه شهرستان، برگزاری کلاس‌های سبک زندگی اسلامی و احکام شرعی و پرسش و پاسخ شرعی هر هفته یکشنبه‌ها در بقعه مطهر ، فعالیت در فضای مجازی ، پرسش و پاسخ سؤالات از طریق فضای مجازی، جزء خوانی قرآن در فضای مجازی هر هفته یک ختم قرآن، برگزاری جشن ولادت حضرت زینب(س)، برگزاری جشن ها دهه فجر ، شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا انقلاب ،توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان،آذین بندی بقعه مطهر، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری دعای کمیل و توسل از شاخص ترین برنامه های این مرکز است،

ضرورت ترغیب نسل جوان به حضور در مساجد با تدوین برنامه های متنوع

وی گفت: مساجدی که برای نوجوانان و جوانان محلی برای فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی، آموزشی هستند، درجذب جوانان بسیار موفق تر هستند،لذا باید به سلیقه جوانان احترام گذاشت تا دشمنان نتوانند در دل و فکر آنها نفوذ پیداکنند.

ضرورت ترغیب نسل جوان به حضور در مساجد با تدوین برنامه های متنوع

پایان پیام/712

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان