طرز تهیه سس صدف با طعم عالی


طرز تهیه سس صدف در این بخش بسیار ساده است. شما می توانید در این بخش دستور تهیه ساده ای از این سس فوق العاده را مطالعه کنید. این سس در کنار انواع استیک ها و مرغ های گریلی سرو می شود.

اگر می خواهید یک سس بی نظیر و چاشنی فوق العاده را در کنار غذا و سالادهای خود داشته باشید، می توانید در این بخش با طرز تهیه سس صدف آشنا شوید. این سس طعم بی نظیری داشته و ترکیب فوق العاده ای با انواع استیک ها است.

برای داشتن انواعی از سس ها و طعم دهنده های خانگی کافی است در آرگا همراه ما باشید. شما می توانید در آرگا طرز تهیه سس سوپریم و سس تاباسکو را مطالعه کنید.

طرز تهیه سس صدف با طعم عالی

مواد اولیه:

  • قارچ خشک: ۵۰ گرم
  • روغن گیاهی: ۱ قاشق سوپ خوری
  • دانه بزرک: ۱ قاشق سوپ خوری
  • زنجبیل: به میزان لازم
  • روغن کنجد: ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن سویا: ۱ قاشق چای خوری
  • آب: ۲ لیوان
  • نمک: به میزان لازم
  • شکر: ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه سس صدف با طعم عالی

طرز تهیه سس صدف:

برای داشتن یک سس فوق العاده و خوشمزه باید ابتدا قارچ های خشک شده را به همراه دانه های بزرگ به طور جداگانه در ظرفی ریخته و روی آن مقداری آب بریزید. حالا زمان دهید تا قارچ ها و دانه ها به مدت ۴ ساعت خیس بخورند. حالا سراغ تهیه بقیه مواد سس بروید.

در این مرحله باید بعد از چهار ساعت که مواد در آب خیس خورد، روغن گیاهی را درون یک تابه ریخته و روی حرارت بگذارید. بعد از اینکه روغن مقداری داغ شد، دانه های خیس خرورده و قارچ ها را آبکش کنید و درون روغن گیاهی کمی تفت دهید. مقداری زنجبیل تازه را ورقه ای کرده و درون مواد به خوبی تفت دهید.

بعد از اینکه مواد کمی در حرارت تفت خورد، مقداری روغن سویا و نمک نیز به آن اضافه کنید. در این مرحله از طرز تهیه سس صدف نوبت به اضافه کردن آب و شکر می رسد. قبل از اینکه مواد را اضافه کنید ابتدا باید شکر و آب را کمی با یکدیگر حل کرده بعد به مواد اضافه نمایید.

طرز تهیه سس صدف با طعم عالی

بعد از اینکه چاشنی را اضافه کردید، زمان دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت باقی بماند و خوب شکرها باز شود. بعد از اینکه شکرها به خوبی حل شد، تابه را از روی حرارت بردارید و زمان دهید تا در دمای محیط قرار بگیرد و خنک شود. حالا سس تهیه شده را در ظرف مورد نظر ریخته و در یخچال نگهداری کنید. این سس را می توانید در کنار استیک ها و مرغ های گریل شده سرو نمایید.

این سس ویژه در کشورهای اروپایی طرفداران زیادی دارد. این سس در کنار سالادهای متنوعی نیز سرو می شود. شما می توانید به طور دلخواه مقداری کنجد تفت داده شده هم در این سس بریید. افزودن چاشنی های دلخواه و طعم دهنده مانند پودر سیر نیز در این سس فوق العاده خوشمزه می شود.

منبع : آرگا

برچسب : انواع سس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع سس، رب و چاشنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثمره شکر و صبر انسان مؤمن