پاک کردن لکه بنزین و گازوئیل از کفش و لباس


وجود لکه بنزین و گازوئیل ضمن ایجاد کثیفی و بوی نامطبوع بر روی سطوح مختلف به دلیل قابلیت اشتعال در صورت قرار گرفتن در معرض گرما و یا حرکت امکان دارد خطراتی را به همراه داشته باشد به همین خاطر در صورت ایجاد لکه بر اثر این ماده بهتر است با کمک ترفندها و راهکارهای پاک کردن لکه بنزین خیلی سریع و کاملا حرفه ای آن را از بین ببرید تا دچار مشکل نشوید.

یکی از انواع لکه های ایجاد شده بر روی سطوح مختلف که به سختی تمیز و پاکسازی می گردد لکه بنزین و گازوئیل بوده که از بدترین و سخت ترین نوع لکه ها به حساب آمده و برای تمیزکاری آن از روی لباس، فرش، کفش و … باید کاملا اصولی و آگاهانه عمل نمایید تا دچار مشکل نشوید. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان روش های کاربردی پاک کردن لکه بنزین را مورد بررسی قرار دهیم.

ترفندهای موثر پاک کردن لکه بنزین

با وجود این که بنزین نوعی حلال برای پاکسازی چیزهای مختلفی همچون آدامس، چسب و … به شمار آمده، اما امکان دارد گاهی اوقات در موارد مختلفی باعث ایجاد لکه و مشکل شود که در این صورت نیاز است با روش های اصولی پاک کردن لکه بنزین آشنا باشید تا در صورت قرار گرفتن در چنین موقعیتی مشکل به وجود آمده را برطرف نمایید.

پاک کردن لکه بنزین و گازوئیل از کفش و لباس

لباس ها همواره در معرض لکه ها قرار دارند در نتیجه توجه و محافظت از تمیزی لباس موضوعی پراهمیت برای افراد شیک پوش می باشد. لکه بنزین و گازوئیل از بدترین لکه ها بوده که نیاز به ترفندهای خاصی برای تمیزکاری دارد و باید با استفاده از روش های اصولی و درست و حلال مخصوص پاک گردد.

همچنین باید بدانید لباس های دارای لکه بنزین را به همراه دیگر لباس ها شستشو ندهید. در صورتی که بعد از شستن هنوز بوی بنزین را حس کردید به هیچ وجه لباس ها را داخل دستگاه خشک کن نگذارید. حرارت ایجاد شده درون این دستگاه امکان دارد موجب آتش گرفتن لباس گردد. ممکن است مجبور شوید که اعمال لکه بری از روی لباس را بیشتر از یک مرتبه تکرار نمایید ولی در هر صورت بایستی بدانید که پاکسازی لکه بنزین از روی لباس و کفش و … با کمک وسایل و ترکیبات معمولی امکان پذیر است.

پاک کردن لکه بنزین و گازوئیل از کفش و لباس

راهکارهای مناسب برای پاکسازی لکه

برای این منظور در ابتدا بایستی با استفاده از یک تکه پارچه یا حوله ای روی بخش لکه شده را پاک کنید. تا حدی که ممکن است سعی کنید تا رطوبت و نم بنزین را از پارچه پاک نمایید. در ادامه کار آن پارچه یا حوله ای که بدین منظور استفاده کرده اید را سریع دور بیندازید زیرا در غیر این صورت و به دلیل آغشته بودن آن به بنزین در صورت استفاده مشکل ساز می شود. در ادامه چند راه حل ساده و کاربردی برای تمیز کردن این نوع لکه ها را شرح داده ایم.

پاک کردن لکه بنزین و گازوئیل از کفش و لباس

استفاده از مایع ظرفشویی

مایع های ظرفشویی در از بین بردن لکه های چربی و شستن ظروف اثربخشی بالایی دارند. بدین منظور نیز می توانید از این ترکیبات کمک گرفته ولی باید توجه کنید که از مایعاتی که دارای آنزیم و غلظت زیادی می باشند بهره مند شوید. بدین منظور در ابتدا با استفاده از مایع لباس را تقریبا ۳۰ دقیقه درون آب گرم بخیسانید. بعد متناسب با جنس لباس و با استفاده از آب داغ یا ولرم شروع به شستن آن نمایید.

پاک کردن لکه بنزین و گازوئیل از کفش و لباس

بکار بردن آب داغ و لکه بر

یکی دیگر از روش های پاکسازی لکه بنزین استفاده از ترکیب لکه بر و آب داغ می باشد. این راهکار بسیار کاربردی و مناسب بوده و در رفع این نوع لکه ها بسیار تاثیرگذار می باشد. برای این کار می توانید از اسپری لکه بر یا ترکیبات آن استفاده نمایید. صبر کنید تا حدود ۱۵ دقیقه داخل این ترکیب باقی بماند بعد با استفاده از آب داغ به شستن لباس بپردازید تا بخش مدنظر کاملا تمیز شده و هر نوع ترکیب اضافه از روی آن تمیز گردد. این عمل همچنین بوی ناخوشایندی که بر روی لباس باقی مانده را از بین می برد.

پاک کردن لکه بنزین و گازوئیل از کفش و لباس

بهره مندی از جوش شیرین

این ترکیب از دیگر موادی بوده که نقش زیادی در از بین بردن لکه ها دارد. به منظور بکار بردن این ترکیب در ابتدا دو قاشق از پودر آن را درون نصف میزان آن از آب ریخته و ترکیب کنید. بعد ترکیب حاصل شده را بر روی بخش مدنظر بریزید. پس از این کار لباس را در محیط آزاد قرار دهید تا به طور کامل خشک گردد. بکار بردن این شیوه اغلب مختص آن گروه از لباس های مجلسی بوده که غیرقابل شستشو هستند. در صورتی که لباس شما قابلیت شستن داشت می توانید آن را تقریبا یک شبانه روز درون محلول جوش شیرین همراه با آب بگذارید. بعد در رابطه با شستن آن عمل کرده تا لکه ها حذف شوند.

پاک کردن لکه بنزین و گازوئیل از کفش و لباس

نحوه از بین بردن بوی بنزین توسط سرکه و آمونیاک

در صورتی که روش های گفته شده در بالا را امتحان کردید و هنوز بو و لک بنزین را بر روی لباس خود مشاهده کردید بهتر است از سرکه نیز استفاده نمایید. بدین گونه که لباس را حدود ۳۰ دقیقه درون آب و سرکه بگذارید و بعد آبکشی نمایید. همینطور پاک کننده هایی با عطر پرتقال نیز می توانند در این رابطه موثر باشند و با تخریب پیوندهای بنزین باعث حذف بوی نامطبوع بنزین شوند.

پاک کردن لکه بنزین و گازوئیل از کفش و لباس

راهکار دیگری که برای این منظور می توانید از آن بهره مند شوید این است که لباس را درون لگنی از آب گرم و یک فنجان آمونیاک خانگی غیرقابل اشتعال بخیسانید و صبر کنید حدود چند ساعت باقی بماند. بعد آن را به روش ساده و معمولی آبکشی کرده و در مقابل آفتاب پهن کنید. نیاز است که بدانید که در این وضعیت از هیچ گونه سفید کننده کلردار استفاده نکنید زیرا مخلوط پاک کننده های دارای کلر با آمونیاک سبب به وجود آمدن مخلوطی خطرناک می گردد.

قرار دادن لباس در هوای آزاد

تا جای امکان بهتر است سعی کنید که لباس هایی که لکه های آن را از بین بردید در محیط بیرون و هوای آزاد خشک کنید. از خشک کن لباس با دور تند درون ماشین لباسشویی پرهیز کنید و سعی نمایید که لباس را زیر نور آفتاب پهن کرده، نور آفتاب خود سبب خشک کردن سریعتر و رفع بوی لکه بنزین بر روی لباس می گردد. در این وضعیت خواهید دید که بوی ناخوشایند لکه کاملا از روی لباس از بین رفته است.

پاک کردن لکه بنزین و گازوئیل از کفش و لباس

در مطلب ارائه شده با انواع راهکارهای خانگی و موثر پاک کردن لکه بنزین آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت بهره و استفاده را از آن برده باشید. همچنین برای آشنایی با نحوه از بین بردن بوی نفت و بنزین کلیک کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها