پوشاک غیر ایرانی؛ خط قرمز نمایشگاه ملی شهر خانواده


لطفی گفت: خط قرمز ما، عرضه پوشاک غیر بومی و غیر ایرانی در نمایشگاه است و به همین دلیل، حتماً باید محصولات، تولید ایران باشند.

پوشاک غیر ایرانی؛ خط قرمز نمایشگاه ملی شهر خانواده

سجاد لطفی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، درمورد نمایشگاه ملی شهر خانواده بیان کرد: شروع رسمی نمایشگاه از ۲۸ دی و اختتامیه آن، ۱۹ اسفندماه است و هدف ما از برگزاری این نمایشگاه، با توجه به جامعه تولیدکنندگان و نیازی که مردم دارند و بار‌ها این مطالبه آن‌ها از سمت مجامع مردمی اعلام شده، این بوده است که دسترسی به لباس‌هایی که مردم می‌خواهند، وجود داشته باشد.

لطفی گفت: ما تا الان تلاش کردیم سکو‌های فروش دائم یا موقت را داشته باشیم که اگرچه آن ها، سکو‌های موقت دو ماهه هستند، ولی فرصت خیلی خوبی برای تولیدکنندگان و به ویژه مردم هستند. چون وقتی خانواده در این نمایشگاه حضور داشته باشد، می‌تواند برای تمامی اعضای خانواده خرید کند و با دست پُر برگردد.

به گفته دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، عمده محصولاتی که در این نمایشگاه ارائه می‌شود پوشاک و لباس است و سعی کردیم لباس اسلامی ایرانی با ضوابط موردنظر و برای همه افراد خانواده باشد. یعنی لباس‌ها خاص بانوان نیستند.

لطفی ادامه داد: افرادی که قصد دارند لباس‌های طراحی شده خود را در این نمایشگاه به فروش برسانند تا ۲۲ دی ماه می‌توانند برای این منظور اقدام کرده و افراد باید هرچه زودتر ثبت نام کنند و نیازی نیست این افراد حتماً عضو کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور باشند و در فراخوانی هم که اعلام شد جواز صنفی یا جواز تولید و یا اگر طراح هستند، عضو سامانه طراحان کارگروه مد و لباس کشور بودن، کفایت می‌کند.

او افزود: در این نمایشگاه، کمیته فنی متشکل از اتحادیه‌هایی وجود دارد که خصوصاً خودشان مشارکت دارند و بازرسان خود را اعزام می‌کنند و آن‌ها نظارت دارند و علاوه بر نظارتی که از طرف کارگروه ساماندهی مد و لباس وجود دارد که برای همه نمایشگاه‌های دارای مجوز انجام می‌شود، بسیج اصناف هم برای این منظور نظارت می‌کند و این سه نهاد، مسئول این کار هستند. زیرا خط قرمز ما، عرضه پوشاک غیر بومی و غیر ایرانی در نمایشگاه است و به همین دلیل، حتماً باید محصولات، تولید ایران باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید