قیمت دلار در بازار سکه نیز کاهش یافت/ بیشترین افت در کدام سکه بود؟


قیمت دلار در بازار سکه نیز کاهش یافت/ بیشترین افت در کدام سکه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سکه و دلار امروز با سرعت بالایی دچار افت قیمت شد، به نحوی که به چند کانال پایین‌تر سقوط کرد. براساس داده‌های شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز، بازار سکه امروز بین 17 تا 5 درصد...

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سکه و دلار امروز با سرعت بالایی دچار افت قیمت شد، به نحوی که به چند کانال پایین‌تر سقوط کرد. براساس داده‌های شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز، بازار سکه امروز بین 17 تا 5 درصد کاهش قیمت را ثبت کرد.

بیشترین افت قیمت متوجه سکه امامی شد. دارندگان این سکه امروز 3 میلیون و 200 هزار تومان ضرر کردند. سکه طرح جدید حدود 16.5 درصد افت ارزش را متحمل شد. آخرین نرخ‌های ثبت شده از این سکه 19 میلیون و 500 هزار تومان است.

پس از سکه امامی، بیشترین افت قیمت به نیم سکه رسید. این فلز ارزشمند در بازار 11 میلیون و 430 هزار تومان است که یک میلیون و 600 هزار تومان از دیروز کمتر است که معادل 14 درصد است.

ربع سکه با افت 12.3 درصد در رتبه سوم بیشترین کاهش قیمت قرار دارد. معامله گران بازار طلا در آخرین ساعات ربع سکه را یک میلیون و 100 هزار تومان ارزانتر از دیروز، روی نرخ 8 میلیون و 900 هزار تومان خرید و فروش کردند.

رتبه چهارم در اختیار سکه بهار آزادی است که امروز حدود 9 درصد افت قیمت داشت و یک میلیون و 700 هزار تومان ارزانتر از دیروز معامله شد. خریداران این سکه را با قیمت 19 میلیون تومان معامله کردند.

کمترین افت قیمت نیز روی سکه گرمی رخ داد. این سکه با قیمت 4 میلیون و 360 هزار تومان معامله شده است که 250 هزار تومان ارزانتر از دیروز است. میزان افت قیمت سکه گرمی 5.7 درصد برآورد می‌شود.

سکه امروز با چه دلاری فروخته شد؟

سکه امامی امروز با دلار 45 هزار تومانی خرید و فروش شد. خریداران سکه بهار آزادی را نیز با دلار 44 هزار تومان در بازار معامله کردند.

بین دلار سکه امامی و نیم سکه اختلاف قیمت قابل توجهی وجود دارد. نیم سکه با دلار 53 هزار تومانی محاسبه می‌شود.

ربع سکه نیز گران‌ترین دلار را در دل خود دارد و با دلار 83 هزار تومان در بازار حضور دارد. دلار در بازار سکه گرمی نیز با نرخ دلار ربع سکه خرید و فروش می‌شود.

گزارش یک هفته قبل با عنوان «قیمت دلار در بازار سکه چند است؟» منتشر شد. دلار بازار سکه امامی و بهار آزادی امروز نسبت به هفته قبل تغییری نداشته است. اما دلار نیم سکه 4 هزار تومان ارزانتر شده است.

ربع سکه یک هفته قبل با دلار 86 هزار تومانی معامله شد که 3 هزار تومان از امروز بیشتر است. دلار سکه گرمی امروز اما فقط هزار تومان ارزانتر از هفته قبل است.

هر چند قیمت در بازار فلز زرد به طرز چشم‌گیری در حال کاهش است، اما این سیگنال ناشی از جو انتظامی بازار ارز و تغییر در ریاست بانک مرکزی شکل گرفت.

افت حباب هم‌پای قیمت سکه

قیمت طلا و سکه به دنبال بازار انتظامی ارز و تغییر در رأس نهاد پولی کشور، مسیر کاهشی را در پیش گرفت. امروز این روند کاهشی قیمت در بازار فلز زرد، میلیونی بود و روند حباب سکه نیز به همین نسبت در مسیر نزول قرار گرفت.

حباب سکه امروز کاهش داشت. بیشترین سهم کاهش حباب برای سکه امامی با بیش از یک میلیون و 500 هزار تومان بود. حباب این سکه امروز به 13 درصد رسید. حباب سکه بهار آزادی نیز حدود 11 درصد بود که 320 هزار تومان نسبت به دیروز افت داشت.

حباب نیم سکه امروز با 906 هزار تومان کاهش به 33 درصد رسید. حباب ربع سکه امروز بیش از 754 هزار تومان کاهش داشت و حباب 107 درصدی را ثبت کرد.

سکه گرمی با افت 80 هزار تومانی در حباب، معادل 106 درصد از ارزش واقعی آن حباب دارد.

برای پیش بینی بازار فردا گزارش «پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 دی 1401/ کاهش میلیونی قیمت سکه» را بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی