بلگراد می‌تواند سکوی پرتابم باشد/ امامی: مقابل قهرمان المپیک فهمیدم کجای کار هستم


بلگراد می‌تواند سکوی پرتابم باشد/ امامی: مقابل قهرمان المپیک فهمیدم کجای کار هستم

دارنده مدال برنز کشتی جهان گفت که حضور در لیگ پادوبنی با وجود شکستی که برای او به همراه داشت، منجر شد متوجه شود فاصله‌اش با قهرمان المپیک چقدر است.

به گزارش "ورزش سه" یونس امامی در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص مبارزه اخیرش با سیداکوف روس در لیگ پادوبنی عنوان کرد: خوبی حضور در این رقابت این بود که فهمیدم فاصله‌ام با نفر اول المپیک چقدر است و توانایی این را دارم که او را ببرم. فهمیدم کجای کارم. به آن صورت آماده نبودم ولی باز خوب بود.

وی در مورد این کشتی که با نتیجه 6-4 به سود سیداکوف خاتمه پیدا کرد، گفت: او ابتدا یک اخطار گرفت و با زیرگیری به امتیاز خاک رسید. من خاک نشدم، چون او هم مسلط نبود و دو امتیاز دادند. به این امتیاز اعتراض کردیم که قبول نشد و یک امتیاز دیگر به سیداکوف دادند. چهار -صفر پیش افتاد که خاکش کردم. او در یک دقیقه پایانی بریده بود، می‌خواستم در بی‌جانی 30 ثانیه آخرش، امتیاز بگیرد که دوباره خاکم کرد و 6-2 شدیم. دو امتیاز دیگر از خاک گرفتم و هرچه در 15 ثانیه پایانی دنبالش کردم، دیگر نشد.

امامی که در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جهانی 2022 هم با کایل دیک کشتی گرفته بود، در مقایسه دو کشتی‌گیر روس و آمریکایی گفت: سیداکوف فنی‌تر و باهوش‌تر است.

دارنده مدال برنز وزن غیرالمپیکی 70 کیلوگرم در سال 2019 در پاسخ به این پرسش که فاصله‌اش را با مدال طلای وزن 74 کیلوگرم چقدر می‌داند، تأکید کرد: کشتی واقعاً قابل پیش‌بینی نیست و شرایط هر مسابقه با هم فرق می‌کند. من واقعاً نمی‌توانم اینطور بگویم که فاصله‌ام چقدر است ولی تلاشم را بیشتر می‌کنم تا فاصله‌ای که تا طلا دارم را کم کنم و حتی خودم با حریفان فاصله بگیرم.

وی با تأکید بر اینکه مسابقات جهانی 2023 بلگراد مسابقه سختی است، خاطرنشان کرد: همیشه سال قبل از المپیک یکی از سنگین‌ترین مسابقات جهانی است. ان‌شا‌ءالله اول بتوانم دوبنده تیم ملی را بپوشم و بعد هم تلاشم را چند برابر خواهم کرد که بهتر از سال 2022 نتیجه بگیرم.

امامی درباره اینکه مقابل حریفان درجه یک و عنوان‌دارش باید بتواند هر بار رسیدن به پای حریف را تبدیل به امتیاز کند، تصریح کرد: یک کم بحث فنی هم وجود دارد که دارم روی نقطه ضعف‌های خودم کار می‌کنم. باید بتوانم وقتی به پا رسیدم، امتیاز خاک را بگیرم.

نفر سوم وزن 74 کیلوگرم جهان در سال 2022 گفت: به نظر من مسابقات جهانی خیلی اهمیت دارد چون مسابقات گزینشی المپیک است و معمولاً کسانی که در جهانیِ پیش از المپیک موفق می‌شوند، در المپیک هم شانس‌های اصلی هستند. اینجا می‌تواند سکوی پرتاب من باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


8 نفر اراذل و اوباش مسلح در آبادان دستگیر شدند