افزایش 5 میلیون مترمکعبی تولید گاز زاگرس جنوبی در اوج مصرف زمستانی


افزایش 5 میلیون مترمکعبی تولید گاز زاگرس جنوبی در اوج مصرف زمستانی

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری در حاشیه بازدید از منطقه عملیاتی آغار و دالان، ضمن ارائه راهکارهای فنی و عملیاتی به مسئولان منطقه گفت: ظرفیت تولید گاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس در ناحیه آغار ۲۴ میلیون مترمکعب...

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری در حاشیه بازدید از منطقه عملیاتی آغار و دالان، ضمن ارائه راهکارهای فنی و عملیاتی به مسئولان منطقه گفت: ظرفیت تولید گاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس در ناحیه آغار ۲۴ میلیون مترمکعب در روز است که به‌دلیل ممکن نبودن دریافت گاز از سوی شرکت ملی گاز و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مقدار تولید واقعی در سقف ۲۰ میلیون مترمکعب در روز متوقف شده بود.

وی افزود: با توجه به نیاز ضروری کشور به تأمین سوخت زمستانی با اطمینان از وجود ظرفیت خالی، پیگیری‌های لازم را در صدر وزارت نفت برای تولید حداکثری انجام دادیم و با همراهی شرکت ملی گاز و انجام بعضی از اصلاحات، پالایشگاه گاز بید بلند ۲ آماده دریافت این میزان گاز شد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به اینکه گاز تولیدی منطقه عملیاتی آغار و دالان با جمع‌آوری در پالایشگاه گازی فراشبند و پس از عملیات فرآورش و نم‌زدایی به مبادی مصرف ارسال می‌شود، گفت: بخش دیگری از دلایل این افزایش تولید، افزایش ظرفیت فرآورشی پالایشگاه گاز فراشبند از ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب طراحی اولیه پالایشگاه به ۴۵ میلیون مترمکعب در روز است.

حیدری تشریح کرد: انجام پنجمین دوره تعمیرات اساسی پنج ساله در تابستان گذشته و اصلاحیه‌های فرآیندی از جمله عوامل مهم در تحقق این افزایش ظرفیت بوده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مجموع گاز تولیدی منطقه عملیاتی آغار و دالان هم‌اکنون ۴۵ میلیون مترمکعب است، گفت: با راه‌اندازی ۶ حلقه چاه توسعه‌ای در میدان‌های گازی آغار و دی‌، تولید این منطقه در طرح ضربتی تولید، تا یک سال آینده ۷ میلیون مترمکعب دیگر افزایش می‌یابد.

منطقه عملیاتی آغار و دالان‌، یکی از مناطق عملیاتی پنجگانه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در حوزه جغرافیایی شهرستان‌های فراشبند، فیروزآباد و قیر و کارزین در استان فارس قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


60 درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند