5 سؤال ساده که همیشه دنبال جواب‌شان بودیم!


5 سؤال ساده که همیشه دنبال جواب‌شان بودیم!

حس کنجکاوی محرکی برای یادگیری انسان است. به علاوه، پرسشگری، خلاقیت و نوآوری را برمی انگیزد. به همین دلیل باید همیشه سعی کنیم درباره ی هر موضوعی که امکانش باشد پرسشگر باشیم.

5 سؤال ساده که همیشه دنبال جواب‌شان بودیم!

به نقل از فرارو: حس کنجکاوی محرکی برای یادگیری انسان است. به علاوه، پرسشگری، خلاقیت و نوآوری را برمی انگیزد. به همین دلیل باید همیشه سعی کنیم درباره ی هر موضوعی که امکانش باشد پرسشگر باشیم.

5 سؤال ساده که همیشه دنبال جواب‌شان بودیم!

دسته های صندلی وسط هواپیما به کدام مسافر تعلق دارد؟

ما هیچ قانون رسمی ای که تعیین کند دسته های صندلی وسط هواپیما به کدام مسافر تعلق دارد، نداریم. با این حال، بسیاری از کارشناسان آداب معاشرت به یک نتیجه ی واحد رسیده اند: اینکه مسافری که در صندلی وسط گیر افتاده شایستگی استفاده از هر دو دسته را دارد. اما چرا؟

مسافری که سمت راهرو نشسته فضای بیشتری برای دراز کردن پاهایش در اختیار دارد. مسافری هم که سمت پنجره نشسته، هم دیواری برای تکیه کردن دارد و هم می تواند از منظره ی بیرون پنجره لذت ببرد.

اما مسافر وسط نه فضایی برای دراز کردن پاهایش دارد و نه جایی برای تکیه دادن، پس دست کم اجازه دهیم آرنج هایش را روی دسته های دو طرف خود بگذارد تا اندکی احساس راحتی کند.

5 سؤال ساده که همیشه دنبال جواب‌شان بودیم!

چرا کف بطری های نوشابه برآمدگی دارد ولی بطری های آب معدنی نه؟

کار این برآمدگی ها افزایش استحکام بطری است. این امر ضروری است چون بطری پلاستیکی باید بتواند فشار گاز درون بطری را تحمل کند. به علاوه، نوشابه معمولاً سرد سرو می شود و یک مایع وقتی سردتر می شود، حجم آن تغییر می کند و بطری نباید بر اثر این موضوع خم شود.

5 سؤال ساده که همیشه دنبال جواب‌شان بودیم!

چرا مگس ها هیچوقت نمی توانند پنجره ی باز را پیدا کنند؟

مگس ها چشمانی مرکب دارند که به آن ها این امکان را می دهد که روشنایی و تاریکی را به شکلی بسیار دقیق از یکدیگر تشخیص دهند. وقتی در اتاق می چرخند، تنها چیزی که به دنبالش هستند یک منبع نور است.

گرچه پنجره ی باز هم یک منبع نور محسوب می شود اما یک جریان هوا هم از بیرون به داخل می آورد. این باد جوی ایجاد می کند که مگس خیلی مایل به پرواز در آن نیست، امری که باعث دوری آن از پنجره و گشتن به دنبال یک منبع نور دیگر می شود.

5 سؤال ساده که همیشه دنبال جواب‌شان بودیم!

چرا یخ لیز است؟

یخ تنها زمانی لیز است که به نقطه ی ذوب نزدیک باشد. لیز خوردن بر اثر غلتیدن بر روی مولکول های آبی که نمی توانند به دیگر مولکول های آب موجود در سطح بچسبند، رخ می دهد. می توان آن را به یک زمین رقص پوشیده از تیله یا توپ تشبیه کرد.

5 سؤال ساده که همیشه دنبال جواب‌شان بودیم!

چرا گربه ها خُرخُر می کنند؟

بیشتر افراد تصور می کنند گربه ها از سر لذت خرُخُر می کنند چون اینطور به نظر می آید که این حیوانات وقت هایی این صدا را درمی آورند که از نوازش برخوردار می شوند.

با این حال، معلوم شده خُرخُر کردن گربه ها کاربرد ارتباطی و التیام بخش دارد. محققان همچنین پی برده اند که خُرخُر گربه ها فرکانس هایی دارد که برای درمان درد، ورم، زخم و نفس تنگی، مورد استفاده قرار می گیرد. شاید به همین خاطر هم باشد که بسیاری از گربه دارها بغل کردن دوست پشمالوی خود را آرامش بخش می دانند.

بیشتر بخوانید:چگونه به بچه خود جواب دهم که خدا را چه کسی آفریده است؟



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!