بحران سلامت روان در آمریکا


بحران سلامت روان در آمریکا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا با هشدار درباره بحران سلامت روان در این کشور اعلام کرد که افزایش خودکشی به ویژه میان مردان نوجوان و جوان ۱۵ الی ۲۴ ساله به معضل بسیار مهمی در این کشور تبدیل شده است.

نشریه هیل در گزارشی به نقل از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نوشت: نرخ خودکشی رده سنی ۱۵ تا ۲۴ سال با افزایش ۸ درصدی مواجه بوده که دو برابر نرخ ۴ درصد افزایش خودکشی در میان تمامی آمریکایی‌ها است.

در این گزارش آمده است که خودکشی دومین عامل مرگ‌ومیر رده سنی ۱۰ الی ۳۴ سال در سال گذشته میلادی بوده است.

بر اساس این گزارش، مساله خودکشی درمیان زنان آمریکایی نیز افزایش یافته است.

نشریه هیل نوشته است: این معضل اجتماعی، نشان می دهد که آمریکا نه تنها با بحران سلامت روان مواجه است، بلکه با بحران‌های مهم اجتماعی و سیاسی و تغییرات مکرر اجتماعی که سلامت روان افراد جامعه تحت تاثیر قرار می دهد، دست و پنجه نرم می کند.

در این گزارش آمده است وقتی‌ به مشکلات نسل جوان آمریکایی، در مقایسه با نسل‌های گذشته نگاه می‌شود، این نسل بیشتر دچار اضطراب است و این اضطراب هم پاسخ طبیعی انسان به تهدیدات متقارن محیط زندگی است.

در این گزارش تاکید شده که در این مواقع، افزایش حس همبستگی و تعلق اجتماعی که مزایای سلامت روان آن در طول زندگی اثبات شده است، به نوجوانان به شدت توصیه می‌شود.

بحران سلامت روان در آمریکا

محققان موسسه آرشیو خشونت مسلحانه آمریکا اعلام کرده اند: در سال جاری ۳۹ هزار و ۸۱۶ نفر در آمریکا در جریان خشونت‌های مسلحانه جان خود را از دست داده‌اند. بیش از ۱۸ هزار از موارد خشونت مسلحانه در آمریکا در سال جاری قتل و بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ مورد دیگر خودکشی با استفاده از اسلحه بوده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) پیش از این، داده‌های مرتبط با مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در این کشور در سال گذشته را منتشر کرد که بر اساس آن، مرگ‌ و میر مرتبط با سلاح گرم در سال ۲۰۲۱ میلادی در آمریکا بیش از ۴۷ هزار مورد عنوان شده که این رقم، در دستکم ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. این پژوهش می‌افزاید: آمار مرگ و میر (قتل و خودکشی) مرتبط با اسلحه در آمریکا، تنها در سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی