در کتاب «سلاح طنز» می‌آموزیم که چرا طنز قدرتمند است؟


در کتاب «سلاح طنز» می‌آموزیم که چرا طنز قدرتمند است؟

کتاب سلاح طنز نوشتۀ جنیفر اکر و ناومی بگدوناس و ترجمۀ محمد قصاع و سینا قصاع است. نشر البرز این کتاب را روانۀ بازار کرده است. کتاب، دربارۀ طنز و جدیت است. «چرا طنزپردازی سلاحی سرّی در کار و زندگی است؟ و چگونه می‌توان در...

کتاب سلاح طنز نوشتۀ جنیفر اکر و ناومی بگدوناس و ترجمۀ محمد قصاع و سینا قصاع است. نشر البرز این کتاب را روانۀ بازار کرده است. کتاب، دربارۀ طنز و جدیت است. «چرا طنزپردازی سلاحی سرّی در کار و زندگی است؟ و چگونه می‌توان در آن موفق بود؟»

درباره کتاب سلاح طنز

به گزارش شیرین طنز، به نقل از طاقچه، کتاب سلاح طنز دربارۀ جنبه‌های روانشناسی شوخی‌ها و بذله‌گویی‌های روزمره است. این کتاب، با طرح یک مسأله آغاز می‌کند: فقدان شـوخ‌طبعی و خنده، غیر از آنکه ما را از منافع زیادی محروم می‌کند، تأثیـرات منفـی عمیقـی نیز بـر سلامت جسـمانی و روانی مـا می‌گذرد. این کتاب، با هدف داشتن نگاهی متفاوت بـه شوخی و طنز در شغل، کسب‌وکار و زندگی‌مان نوشته شده است؛ آن هم با استفاده از زیباترین مفهـوم نـزد دانشـمندان و دانشـگاهیان: علـم رفتارشناسـی.

در ایـن کتـاب می‌آموزیم کـه چرا طنز این‌چنیـن قدرتمند است، چرا به کار گرفته می‌شـود و چگونـه می‌توان بیشتر و بهتر از آن استفاده کرد.

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزۀ طنز و روانشناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

در کتاب «سلاح طنز» می‌آموزیم که چرا طنز قدرتمند است؟

بخشی از کتاب سلاح طنز

«دربارۀ چگونگی رهبری‌کردن در سـازمان‌ها منابـع خیلی بهتـری از ایـن کتـاب وجـود دارد. ایـن فصـل دربارۀ رهبری‌کردن با ابزار طنز اسـت: یعنـی بنا کردن روابط بـر اسـاس مطالبـی کـه در فصل‌هـای گذشـته بیـان کردیـم. مـا نشـان می‌دهیـم آن مطالب چگونه برای گروه کوچکی از رهبران مهم و موفق به واقعیت پیوسته‌اند.»

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم

یافته‌های ما در همه‌جا این باور غلط را به چالش کشید که طنز و شوخی با زندگی جدی در تضاد است. همچنین مزایای زندگی سرشار از سَبُک‌سَری و خنده را کشف و ثابت کرد.

پژوهش‌های ما اگر فقط یک چیز را ثابت کرده باشد، این است که لازم نیست هنگام رویارویی با مسائل جدی و مهم، خودمان هم خیلی جدی باشیم یا خودمان را جدی بگیریم. تعادل میان جدیت و سَبُک‌سَری و شوخ‌طبعی به هر دو بخش قدرت می‌دهد.

شناسنامه کتاب

کتاب سلاح طنز نوشته ی جنیفر اکر و ناومی بگدوناس و ترجمه ی محمد قصاع و سینا قصاع توسط نشر البرز در سال ۱۴۰۰ در ۲۵۶ صفحه به قیمت ۸۵ هزار تومان منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی دستور داده تا 3 میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود