اگر قصد خرید خودرو دارید، تعلل نکنید!


اگر قصد خرید خودرو دارید، تعلل نکنید!

کارشناسان و فعالان صنعت و بازار خودرو بر این باورند که اگر قصد خرید خودرو دارید نباید شک و تردید داشته باشید. آیا گرانی در راه است؟طی سال جاری و همزمان با رکود در بازار مسکن، بازار خودرو نیز برای چند ماهی با رکود مواجه شد؛ اما دیری نپایید که...

کارشناسان و فعالان صنعت و بازار خودرو بر این باورند که اگر قصد خرید خودرو دارید نباید شک و تردید داشته باشید. آیا گرانی در راه است؟

طی سال جاری و همزمان با رکود در بازار مسکن، بازار خودرو نیز برای چند ماهی با رکود مواجه شد؛ اما دیری نپایید که قیمت‌ها وارد کانال صعودی شدند. مهم‌ترین علت رکود بازار و سپس گرانی قیمت‌ها، تورم عمومی است که گریبان‌گیر همه مردم شده است. مشکل فزونی قیمت‌ها حل نخواهد شد، مگر این که مشکلات تورمی حل شوند. تا آن روز باید افزایش قیمت‌ها را به جان خرید.

خرید خودرو بدون اندکی تعلل!

طی هفته‌های اخیر و همزمان با افزایش قیمت دلار، قیمت محصولات خودرویی نیز افزایش یافت و باری دیگر نشان داد که این دو مولفه به شدت در هم تنیده و وابسته هستند. عده‌ای از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این باور بودند که با عرضه خودرو در بورس کالا، قیمت گذاری سالم‌تر دنبال می‌شود، اما دیدیم که این قضیه فقط به دولت کمک کرده است.

علاوه بر این با فروش خودرو از طریق تالار شیشه‌ای به این نتیجه رسیدیم که سود حاصل از این عرضه به افرادی غیر از خودروسازان و مصرف کنندگان رسیده است. به طور کلی چون روند کشف قیمتی خودروها در بورس توسط خود مردم انجام می‌شود، کنترل و نظارت بهتری روی آنها اعمال خواهد شد.

اگر قصد خرید خودرو دارید، تعلل نکنید!

وزارت صمت نیز در آیین نامه واردات خودرو تأکید کرده که خودروهای خارجی باید در بورس عرضه شوند؛ ولی می‌دانیم که حتی در عرضه در بورس هم بر قیمت تعادلی آنها تأثیر چندانی نخواهد گذاشت و همچنان خودروهای وارداتی با قیمت گزاف به فروش خواهند رسید.

برداشته شدن ممنوعیت‌های واردات خودرو پس از 5 سال توقف، نشان می‌دهد که بازار تمایل زیادی به پیشرفت دارد و عدم شرکت ایران خودرو در واردات خودرو حاکی از این است که روحیه رقابت پذیری خودروسازان در حال افزایش است. برندهایی نظیر داتسون، هیوندای، چانگان، میتسوبیشی و کیا ورودشان به کشور قطعی شده، ولی خودروهای فرانسوی نه! (به علت بدعهدی شرکت‌های فرانسوی).

همچنین بخوانید:

قیمت خودروهای وارداتی جدید کیا در بازار ایران

مجموع این اقدامات مثبت باید طبیعتاً تأثیری بر صنعت و بازار خودرو داشته باشند. واردات خودرو، عرضه محصول در بورس کالا و ده‌ها اتفاق ریز و درشت دیگر باید بتواند آرامش و ثبات را به بازار برگرداند.

تعلل برای خرید ماشین جایز نیست!

اگر قصد خرید خودرو دارید، تعلل نکنید!

به گفته سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، فعلا تا جزئیات طرح واردت ابلاغ نشود نمی‌توان نظر دقیقی داد. با بررسی قیمت‌ها از آبان سال گذشته تا به امروز مشاهده می‌شود که 30 تا 35 درصد در تمامی خودروها افزایش قیمت را داشته‌ایم. وی همچنین تأکید کرد:

خریداران هر زمانی که تصمیم به خرید گرفتند صبر نکنند و خودروی خود را خریداری کنند. در یک ماه گذشته، افزایش نرخ را در اکثر خودروهای داخلی و خارجی داشتیم، اما بازار در رکود به سر می‌برد و خرید و فروش به سختی انجام می‌شود.

او در پایان خاطرنشان کرد که فعلا بازار با قیمت‌های افزایشی روبه‌رو است و عرضه و تقاضا به یک اندازه نیستند. تقاضا به‌قدری بالاست که هیچ عرضه‌ای نمی‌تواند آن را برطرف کند. عرضه به‌صورت کم انجام می‌شود و به همین علت قیمت‌ها سیر صعودی به خود گرفته است. تزریق قطره‌چکانی خودرو باعث شده است بازار در رکود قرار بگیرد و وضعیت نامناسبی داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو