نگاهی به پیکاپ زاگرس زامیاد در نمایشگاه خودرو اصفهان


پس از نمایشگاه تحول صنعت خودرو، این بار پیکاپ زاگرس زامیاد در نمایشگاه خودروی اصفهان دیده شده است. در ادامه نگاهی به پیکاپ زامیاد می‌اندازیم.شانزدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان چند روز پیش برگزار شد و آخرین دوره برگزاری آن به سه سال پیش باز می‌گردد....

پس از نمایشگاه تحول صنعت خودرو، این بار پیکاپ زاگرس زامیاد در نمایشگاه خودروی اصفهان دیده شده است. در ادامه نگاهی به پیکاپ زامیاد می‌اندازیم.

شانزدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان چند روز پیش برگزار شد و آخرین دوره برگزاری آن به سه سال پیش باز می‌گردد. تنها خودروساز دولتی که در این نمایشگاه حضور داشت، شرکت زامیاد بود. البته تاریخ برپایی این رویداد از سوم تا ششم آذر ماه بوده و هم اکنون به پایان رسیده ولی قصد داریم در این مطلب به بررسی پیکاپ زاگرس زامیاد بپردازیم.

معرفی اجمالی پیکاپ زاگرس زامیاد

نگاهی به پیکاپ زاگرس زامیاد در نمایشگاه خودرو اصفهان

شرکت زامیاد به عنوان تنها خودروساز دولتی حاضر در نمایشگاه خودروی اصفهان از چندین محصول جدید رونمایی کرد که یکی از آنها پیکاپ تازه وارد این شرکت، زاگرس زامیاد بود. می‌دانیم که زامیاد یکی از زیرمجموعه‌های بزرگ گروه صنعتی سایپا است و تا به امروز فعالیت‌های مفیدی انجام داده است.

از جمله محصولات جذاب این شرکت خودروساز در این رویداد می‌توان به کارون، پادرا پلاس لانگ و نیسان کمپرسی اشاره کرد. جالب است بدانید که این وانت‌ها کاربردهای خاصی برای مشتریان خواهند داشت. برای مثال می‌توانید روی آنها کابین یخچالدار نصب کنید یا آتش نشانی می‌تواند از آنها بهره برداری کند.

نگاهی به پیکاپ زاگرس زامیاد در نمایشگاه خودرو اصفهان

یکی از قدیمی ترین محصولات زامیاد در این نمایشگاه، نیسان کمپرسی بود که البته واقعا جذاب است و می‌درخشید. جدای از تمامی محصولاتی که زامیاد در این رویداد معرفی و رونمایی کرد، شاسی بلند زاگرس زامیاد همچون مرواریدی بود که نظر مشتریان را به خود جلب کرد. البته زاگرس پیش تر در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شده بود و حتی برخی از نسخه‌های دیگر آن توسط خودروسازان خصوصی نظیر مکث موتور و خودروسازی ایلیا عرضه شده است.

برای اینکه بیشتر با محصول جدید زامیاد آشنا شوید کافی است بدانید که زاگرس، شاسی بلندی است که پیش تر مکث موتور با نام مکث کلوت راهی بازار کرده بود. ایلیا موتور نیز این پیکاپ را مدتی پیش با نام دایون Y5 راهی بازار کرده بود و زاگرس تنها تفاوت این دو خودرو دارد با محصول زامیاد در پیشرانه و لوگو است.

نگاهی به پیکاپ زاگرس زامیاد در نمایشگاه خودرو اصفهان

زاگرس زامیاد نمونه مونتاژی فودای اف 22 خواهد بود که خودرویی چینی است و این تنها ماشینی نیست که از برند فودای راهی بازار کشورمان خواهد شد. برای مثال می‌توان به کارون و پادرا اشاره کرد که بر اساس نمونه‌های چینی تک و دو کابین فودای اف 16 طراحی شده بودند. در حال حاضر مهندسان شرکت زامیاد بدون اعمال تغییرات زیادی در فودای F22، آن را در داخل مونتاژ کرده‌اند و دیگر خبری از عرضه وانت نیسان نخواهد بود.

زیر کاپوت پیکاپ زاگرس پیشرانه 4G69 میتسوبیشی قرار گرفته که چهار سیلندر است و حجم موتور آن 2.4 لیتری خواهد بود. این موتور تنفس طبیعی قادر است حداکثر 136 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه در این خودرو از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

نگاهی به پیکاپ زاگرس زامیاد در نمایشگاه خودرو اصفهان

گر چه این پیکاپ برای دومین مرتبه در یک نمایشگاه داخلی به نمایش درآمده اما متاسفانه اطلاعات زیادی در مورد قیمت و زمان عرضه آن به بازار اعلام نشده است. اگر شرایط اقتصادی و بازار ارز یکه تازی نکنند و ثابت بمانند، 900 میلیون تومان قیمتی معقول برای زاگرس خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!