آیا ورود ماشین خارجی ها به ایران باعث افزایش نرخ دلار خواهد شد؟


آیا ورود ماشین خارجی ها به ایران باعث افزایش نرخ دلار خواهد شد؟

برخی معتقدند که ورود ماشین خارجی ها به ایران باعث افزایش قیمت دلار می شود. آیا چنین ادعایی صحت دارد؟ جزئیات پاسخ این سوال را در ادامه بخوانید.واردات خودرو نیاز به ارز دارد و بانک مرکزی یکی از مخالفان ورود خودروهای خارجی به کشور بود و مقاومت زیادی...

برخی معتقدند که ورود ماشین خارجی ها به ایران باعث افزایش قیمت دلار می شود. آیا چنین ادعایی صحت دارد؟ جزئیات پاسخ این سوال را در ادامه بخوانید.

واردات خودرو نیاز به ارز دارد و بانک مرکزی یکی از مخالفان ورود خودروهای خارجی به کشور بود و مقاومت زیادی در این راستا از خود نشان داد تا بالاخره قرار شد این ارز توسط واردکنندگان تأمین شود. در آیین نامه خودرو مبلغ اختصاص داده شده برای واردات، یک میلیارد دلار تعیین شده است.

ورود ماشین خارجی ها به ایران قیمت دلار را افزایش می‌دهد

آیا ورود ماشین خارجی ها به ایران باعث افزایش نرخ دلار خواهد شد؟

به گفته یکی از کارشناسان صنعت خودرو، واردات خودرو و هزینه یک میلیارد دلاری برای آن با افزایش چند درصدی نرخ ارز همراه خواهد شد چرا که تقاضا برای ارز در بازار زیاد می‌شود. امیرحسین کاکایی معتقد است که واردات خودرو نیازمند هزینه یک میلیارد دلاری است که وضعیت فعلی کشور پاسخگوی چنین درآمدی نخواهد بود. کاکایی می‌گوید:

شاید از منظری واردات خودرو به نفع نهایتا 100 هزار مصرف کننده باشد ولی ضرری که ایجاد می‌کند همگانی است و همه مردم تحت تأثیر افزایش نرخ ارز در بازار قرار خواهند گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ برافراشته شدن پرچم فلسطین در دانشگاه هارواد