بهترین بازی های ویدیویی سال 2022


بهترین بازی های ویدیویی سال 2022

در این جا نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین بازی های ویدیویی سال 2022 برای هریک از پلتفرم‌ها در ژانرهای مختلف. سال 2022 سال بزرگی برای علاقمندان به بازی‌های ویدیویی، خصوصا گیمرهای پلی استیشن بوده است.با نزدیک شدن به پایان سال 2022 وقت آن رسیده...

در این جا نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین بازی های ویدیویی سال 2022 برای هریک از پلتفرم‌ها در ژانرهای مختلف. سال 2022 سال بزرگی برای علاقمندان به بازی‌های ویدیویی، خصوصا گیمرهای پلی استیشن بوده است.

با نزدیک شدن به پایان سال 2022 وقت آن رسیده که نگاهی به اتفاقات مهم دنیای بازی‌های ویدیویی در این سال داشته باشیم. سال 2022 را باید سالی پربار برای علاقمندان به بازی‌های ویدیویی بنامیم که پر از عناوین جدید و جذاب برای گیمرها بود. با این که عرضه عناوین مطرحی چون Avatar: Frontiers of Pandora، Deliver Us Mars و The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom به سال 2023 موکول شد، اما همچنان می‌توان عناوین مهم و تاثیرگذاری را در سالی که گذشت پیدا کرد.

به همین جهت امروز قصد داریم نگاهی داشته باشیم به تعدادی از بهترین بازی های ویدیویی سال 2022 در ژانرهای مختلف تا برترین عناوینی که در سال گذشته منتشر شدند را بررسی کنیم.

الدن رینگ یکی از عناوین مهم سال 2022 بود که اوایل سال به بازار عرضه شد. همچنین Stray نیز عنوان جالب و جذابی بود که بر روی پلی استیشن و PC عرضه شد و به موفقیتی درخور توجه و غیرقابل انتظار رسید. بعلاوه، گاد اف وار راگناروک و Horizon Forbidden West هم انحصاری‌های فوق‌العاده پلی استیشن در سال 2022 هستند که مثل اکثر انحصاری‌های دیگر این پلتفرم، عملکردی بی نقص و عالی دارند.

بهترین بازی های سال 2022

بهترین بازی واقعیت مجازی: BONELAB

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022

BONELAB اواخر ماه سپتامبر روانه بازار شد و با هدست‌های واقعیت مجازی متا کوئست 2 سازگار است. علاوه بر این، گیمرهای PC هم می‌توانند این بازی را توسط هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Rift یا Valve Index از طریق استیم تجربه کنند. این بازی توسط تیم Stress Level Zero که پیش از این مسئولیت ساخت بازی‌هایی نظیر BONEWORKS یا Hover Junkers را بر عهده داشته، ساخته شده است.

تیم سازنده بازی انصافا تلاش زیادی برای پیشرفت عنوان قبلی خود، BONEWORKS و تبدیل کردن آن به BONELAB داشته؛ به طوری که این بازی فوق‌العاده مورد انتظار به راحتی قادر به کسب عنوان بهترین بازی واقعیت مجازی سال 2022 شده و با استفاده از تجربه VR محیطی باورنکردنی، یک بازی شوتر و پازل تکرارنشدنی را خلق کرده است.

این بازی شما را در نقش یک فرد طردشده از جامعه قرار می‌دهد که باید با حل یک سری معماهای جالب و چالش‌برانگیز از مرگ فرار کند. ماموریت‌های فیزیک محور این بازی بسیار حرفه‌ای طراحی شده‌اند و چه از حیث واقع‌گرایی و چه از نظر درگیرکننده بودن، یک سر و گردن بالاتر از دیگ عناوین واقعیت مجازی کنونی قرار می‌گیرند.

علیرغم برخی نقدهای منفی بازی که به وجود باگ در قسمت‌های مختلف آن اشاره داشتند، این بازی کاملا روان و بدون مشکل اجرا می‌شود. همچنین شخصی‌سازی آواتار و متوازن بودن گیم پلی بازی، در کنار چالش‌های فیزیکی جذاب مانند پریدن از ارتفاعات یا گرفتن لبه‌ها از جمله مواردی هستند که بخش کمپین شگفت انگیزی را برای این بازی رقم زده‌اند.

در کنار این موارد، مبارزات تن به تن و گان پلی جذاب، عناصر سندباکس گیم پلی و جزئیات گرافیکی مثال‌زدنی آن را هم در نظر بگیرید تا متوجه ارزش این بازی در میان سایر بازی‌های واقعیت مجازی شوید.

بهترین ریمستر: Chasm: The Rift

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022

مهم‌ترین رقبا برای تصاحب جایزه بهترین بازی ریمستر سال 2022، دو بازی Chasm: The Rift و The Last of Us: Part I بودند که هر دو عناوینی شگفت‌انگیز و فراموش‌نشدنی به شمار می‌روند.

تجربه پساآخرزمانی The Last of Us اکنون زیباتر و پرچزئیات‌تر از همیشه برگشته و پیشرفته قابل ملاحظه‌ای را در مقایسه با نسخه سال 2014 ارائه داده است. این بازی که دومین ریمستر نسخه اول The Last of Us به شمار می‌رود، پیشرفت‌های جدیدی مثل نرخ رفرش بالاتر و مد جدید Speedrun Mode را ارائه داده که آن را به عنوان بسیار جذاب‌تری تبدیل کرده است.

با این وجود شاید تجربه یک داستان تکراری به بهانه گرافیک بالاتر و مدهای جدیدتری گزینه چندان قابل قبولی برای برخی افراد نباشد. به همین جهت انتخاب ما یک ریمستر بی‌نظیر دیگر به نام Chasm: The Rift است که عنوانی عالی به شمار می‌رود.

این ریمستر یک بازی از بیست و پنج سال پیش را برایمان به ارمغان می‌آورد تا با رزولوشن 4K و بیشترین جزئیات ممکن وارد اقیانوس نوستالژی شویم و تجربه‌ای شوتر و آرکید را در بهترین حالتش تجربه کنیم.

البته Chasm: The Rift از آن دسته بازی‌هایی نیست که سالی یک بار به سراغشان رفته و مجددا به تجربه آن‌ها بپردازید. با این وجود اگر به بازی‌هایی با موضوع قلع و قمع کردن هیولاهای مختلف به سبک بازی‌های آرکید عناوین دهه 90 علاقمند هستید، شاید کمتر عنوانی بتواند مانند این بازسازی برایتان لذت‌بخش باشد.

البته هرگز سعی نکنید این بازی را با سطح گرافیک و سیستم کنترل بازی‌های شوتر مدرن مقایسه کنید. با این حال می‌توانید مطمئن باشید که تجربه شوتر اول شخص Chasm تا سال‌ها در خاطرتان باقی خواهد ماند.

بهترین بازی نقش‌آفرینی: الدن رینگ

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022

الدن رینگ را بیشتر باید یک بازی نقش آفرینی جهان باز دانست. با این وجود از حیث عناصر و گیم پلی نقش آفرینی هیچ بازی دیگری در سال 2022 قادر به رقابت با آن نیست! بنابراین تجربه این عنوان به تمامی دوستداران بازی‌های فانتزی و حماسی که به عناوینی پرجزئیات و با گیم پلی منحصربفرد علاقمند هستند، توصیه می‌شود.

جلوه‌های بصری مسحورکننده بازی و دشمنانی که نفستان را در سینه حبس خواهند کرد، همگی از جمله ویژگی‌هایی هستند که اگر پیش از این بازی‌های From Software را تجربه نکرده باشید، با آن‌ها بیگانه‌اید! بنابراین تجربه Elden Ring می‌تواند لحظاتی فراموش‌نشدنی را برای علاقمندان به بازی‌های ماجراجویی، جهان باز و حماسی رقم بزند.

داستان بازی که با همکاری جرج مارتین کبیر نوشته شده است، به نوعی همان الگوی همیشگی ” شما یک فرد ناچیز هستید که به دنبال تعالی می‌گردید” را دنبال می‌کند و تکه‌های مختلف آن به طوری در هم تنیده شده‌اند که در هر لحظه شما را با خود همراه کنند.

برخی مبارزه‌های بازی در معنای کلمه دیوانه‌وار طراحی شده‌اند و قادرند شما را هیپنوتیزم کنند؛ به طوری که ممکن است ساعت‌ها وقت خود را درگیر مبارزه باشید تا یا بر دشمنتان غلبه کنید و یا با پذیرفتن شکست، دسته را زمین گذاشته و روز دیگری برای موفقیت تلاش کنید.‌

در خلال گیم پلی بازی همچنین رویارویی‌های دشوار متعددی سر راهتان قرار می‌گیرند تا پیشروی شما در بازی چندان سریع انجام نشود و بتوانید با پیشرفت‌های جزیی در بازی، از لحظه لحظه گیم پلی 75 تا 100 ساعته آن لذت بیشتری ببرید. همچنین به دلیل گستردگی باورنکردنی بازی، به خاطر سپردن اسم‌ها، کلمات و داستان شخصیت‌های بازی در تنها یک دور بازی تقریبا غیرممکن است و همین امر، ارزش بازی کردن مجدد آن را به شدت افزایش می‌دهد.

به طور خلاصه می‌توان Elden Ring را عنوانی وفادار به روند بازی‌سازی همیشگی استودیو فرام سافتور دانست که دنیایی پیچیده، درگیرکننده و زیبا دارد و گیم پلی منحصربفرد آن تا مدت‌ها در ذهن باقی خواهد ماند.

بهترین بازی مستقل: Stray

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022

محال است خود را طرفدار بازی های ویدیویی بدانید و در خصوص بازی مستقل و اکشن ماجراجویی Stray که دنیایی جذاب را از دید یک گربه نارنجی رنگ به تصویر می‌کشد، چیزی نشنیده باشید! این بازی توسط یک استودیوی مستقل و کوچک فرانسوی طراحی و ساخته شده و توانسته خیلی سریع به یک بازی محبوب برای همه تبدیل شود!

قهرمان بامزه داستان ما در خلال داستان از دست ربات‌های متخاصم فرار کرده، با برخی کاراکترهای جدید دوست شده و برای فرار از یک باکتری جهش یافته در دنیایی سایبرپانکی تلاش می‌کند. در این بازی هیچ انسانی به عنوان شخصیت قابل بازی یا حتی غیرقابل بازی وجود ندارد و همین امر حس و حال تازگی عجیبی به بازی می‌بخشد.

در طول بازی بارها با دوست پشمالوی خود همذات پنداری می‌کنید و امیدوار می‌شوید که در انتها، گیم پلی بازی او را به یک انسان یا حداقل یک موجود زنده که قصد از بین بردنش را نداشته باشد برساند. سازندگان بازی به خوبی توانسته‌اند با پرورش مناسب جهان بازی و کاراکترهای مختلف آن امکان جستجو در محیط را پیش روی کاراکتر اصلی بازی قرار داده و ماجرایی را روایت کنند که البته بر خلاف اکثر بازی‌های مدرن، تصمیمات گیمر در سرنوشت آن بی‌تاثیر بوده و تمام سبک‌های مختلف گیم پلی در آن منجر به نتیجه‌ای واحد می‌شود.

بهترین انحصاری پلی استیشن: گاد آف وار راگناروک

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022

لیست بهترین بازی های پلی استیشن سال 2022 مطابق هر سال بحثی داغ در میان علاقمندان به شمار می‌رود. با این حال علیرغم این که زمان کمی از انتشار جدیدترین نسخه از God of War می‌گذرد، انتخاب ما در میان انحصاری‌های امسال پلی استیشن، همین عنوان است.

البته ساخته جدید سانتامونیکا برای دستیابی به این مهم رقبای سرسختی مانند گرن توریسمو 7، Horizon Forbidden West، Stray، Ghostwire: Tokyo و Babylon’s Fall را در مقابل دارد که انصافا برخی از آن‌ها عناوین فوق‌العاده‌ای بوده و انتخاب بهترین بازی پلی استیشن را سخت‌تر می‌کنند.

اما چه چیزی راگناروک را به برترین بازی امسال پلی استیشن تبدیل می کند؟ مجموعه God of War حدود بیست سال است که توسط گروهی از متخصصین بازی‌سازی در استودیو سانتامونیکای سونی در حال توسعه است و تمامی ده نسخه آن از سال 2005 تا به امروز توانسته‌اند طرفداران دوآتشه‌ای برای خود دست و پا کرده و به عناوینی محبوب در میان گیمرها تبدیل شوند.

داستان این فرنچایز دارای هسته‌ای قدرتمند بوده و با پروش مناسب کاراکترهای مختلف پر از لحظات تاثیرگذار دراماتیک است.‌ نسخه جدید هم به هیچ وجه از این قاعده مستثنی نیست و با داستان‌سرایی فوق‌العاده، سبک مبارزات آشنا ولی خلاقانه و البته سیستم نقش آفرینی خود توانسته به عنوانی درخور نام این مجموعه تبدیل شود که با ادغام نقاط قوت فرنچایز با گرافیک مدرن و باکیفیت، تجربه‌ای تکرارنشدنی را خلق کرده است.

بهترین انحصاری ایکس باکس: Grounded

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022

با این که Grounded هنوز به طور گسترده در اختیار بسیاری کاربران قرار نگرفته، اما این بازی نقش آفرینی در ژانر بقا مورد توجه بسیاری منتقدین و گیمرهای ایکس باکس قرار گرفته است. این عنوان انحصاری توسط استودیو Obsidian Entertainment مایکروسافت ساخته شده و با رقبایی چون CrossFire X، Warhammer 40K: Darktide، Tunic و Ark 2 طرف است که اگر چه در حد و اندازه انحصاری‌های پلی استیشن نیستند، اما همگی عناوینی جالب توجه به شمار می‌روند.

بازی داستان تعدادی کودک را روایت می‌کند که اندازه‌شان بسیار کوچک شده و به دنبال پیدا کردن راهی برای بازگشت به اندازه معمولی خود هستند. این داستان، ترکیبی خلاقانه از نقش آفرینی و بقا را به کاربران ارائه می‌دهد. دیالوگ‌های بامزه و فکرشده، باس فایت‌های سخت و نفس‌گیر و طراحی جذاب المان‌های مختلف بازی از جمله جذابیت‌های مهم آن به شمار می‌روند.

Grounded به خوبی موفق شده خطرات دراماتیک یک بازی در ژانر بقا را با جذابیت‌های یک بازی ماجراجویی کودکانه ترکیب کند و تلفیقی بدیع را ارائه نماید. در این بازی همچنین یک سیستم دست و پا شکسته Crafting نیز وجود دارد که شما را در پیشروی در بازی یاری می‌کند. با این حال، شاکله بازی بر مبارزه با باس‌هایی با اندازه حداقل دو برابر کاراکتر اصلی بازی استوار است.

طراحی دقیق و پرجزئیات بخش‌های مختلف بازی Grounded آن را به بهترین بازی ایکس باکس سال 2022 تبدیل می‌کند که تجربه آن در روزهایی که گیمرهای این پلتفرم بیش از هر زمان دیگری حسرت کنسول‌های سونی و انحصاری‌های شگفت انگیزشان را می‌خورند غنیمتی به شمار می‌رود!

بهترین انحصاری نینتندو سوییچ: Pokémon Legends: Arceus

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022

سری پوکمون ریشه‌ای عمیق در تاریخ بازی‌های ویدیویی دارد؛ به طوری که طرفداران این بازی از زمان‌های خیلی قدیم، یعنی وقتی که گیم بوی در بازار کنسول‌های دستی یکه‌تازی می‌کرد، هر چند وقت یک بار نسخه‌های جدیدی از آن را بر روی پلتفرم‌های مختلف نینتندو تجربه می‌کردند. بر همین اساس، علاقمندان به این مجموعه دقیقا می‌دانند که با هر نسخه جدید باید انتظار چه چیزی را بکشند: یک بازی استراتژی نوبتی و نقش آفرینی خطی که از تم و گیم پلی آشنایی بهره می‌برد.

با این وجود با Pokémon Legends: Arceus، سازنده این فرنچایز در صدد معرفی فرمولی تازه برای این مجموعه پس از 25 سال است.

بسیاری از صاحب‌نظران پیش از این اشاراتی را به قرار گرفتن مجموعه پوکمون در ورطه تکرار داشتند. بنابراین Arceus در صدد ایجاد تغییراتی در این سبک آشنای مجموعه برآمد. این بازی از همان چینش خطی نسخه‌های قدیمی پوکمون بهره می‌برد و داستان یک معلم جوان پوکمون‌ها را روایت می‌کند که به منظور کسب شهرت از شهری به شهر دیگر سفر کرده و فرمانده باشگاه‌های مختلف را شکست می‌دهد.

با این وجود، تغییراتی که در این نسخه حاصل شده، آن را به عنوانی متفاوت از سایر بازی‌های فرنچایز تبدیل کرده است. به طور خاص، برای نخستین بار در Arceus شاهد تعبیه مکانیزم‌های نقش آفرینی در گیم پلی اصلی بازی و خارج شدن مبارزات معلم-معلم از محوریت توجه گیم پلی هستیم.

همین تغییر در کنار برخی پیشرفت‌های دیگر کافی‌ست تا Arceus به یکی از متفاوت‌ترین نسخه‌های پوکمون و بهترین بازی های سال 2022 نینتندو سوییچ تبدیل شود.

بهترین بازی آرامش‌بخش: Bear and Breakfast

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022

بازی‌های آرامش‌بخش در چند سال اخیر به موفقیت فراوانی رسیده‌اند. این دسته بازی‌ها با هدف ریلکس کردن کاربر و ارائه تجربه‌ای آرامش‌بخش در صدد خلق تجربه‌ای درگیرکننده و به دور از هیجان برای کاربر هستند. ژانرهایی نظیر شبیه‌سازی فعالیت‌ها و مشاغل مختلف مانند کشاورزی و آشپزی در کنار عناصر دیگری چون گیم پلی جهان باز، جادو، داستان سرایی اساطیری یا بخش مبارزات جزیی و خفیف و جستجو در محیطی نسبتا پهناور از جمله مشخصات این بازی به شمار می‌روند.

در حالی که در سال‌های اخیر شاهد عرضه عناوین بزرگی نظیر Stardew Valley یا Animal Crossing در این ژانر بوده‌ایم، بخش بزرگی از پیشرفت در بازی‌های آرامش‌بخش توسط بازی‌سازهای کوچکتر رقم می‌خورد. Bear and Breakfast یکی از این عناوین است که به سادگی توانسته در سال 2022 به موفقیت چشمگیری برسد.

Bear and Breakfast روایت‌کننده داستان یک خرس مهربان است که به دنبال بازگرداندن مجدد انسان‌ها به جنگل محل زندگی خود است و برای این کار به نقاط مختلفی سفر کرده و ماموریت‌های مختلفی را برای دوستانش در جنگل انجام می‌دهد.

این بازی در ظاهر عنوانی ساده به نظر می‌رسد که با المان‌های پیش پا افتاده گیم پلی و تم طراحی بصری شبیه به کارتون‌های قدیمی دیزنی قصد دارد مخاطبان جوان‌تر را به سمت خود جذب کند. با این وجود، در بطن این بازی می‌توان تجربه‌ای گیرا و تاثیرگذار را مشاهده کرد که قطعا یکی از بهترین بازی های ویدیویی سال 2022 به شمار خواهد رفت.

بهترین بازی رانندگی: گرن توریسمو 7

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022

سال 2022 را باید سالی پرشور برای بازی‌های ژانر مسابقه‌ای دانست؛ چرا که در کنار عرضه جدیدترین نسخه از مجموعه گرن توریسمو برای پلی استیشن، علاقمندان می‌توانند به زودی Need for Speed Unbound را هم تجربه کرده و با این فرنچایز هم تجدید خاطره کنند.

با این وجود حتی اگر نید فور اسپید جدید عنوان فوق‌العاده‌ای هم از آب دربیاید، انتخاب ما به عنوان بهترین بازی رانندگی سال 2022 گرن توریسمو 7 است. این بازی در نخستین روزهای پس از انتشار با واکنش‌های ضد و نقیض فراوانی روبرو شد. با این وجود، چندین ماه بعد، GT7 موفق به تغییر این روند شد و توانست رضایت مخاطبان را به خود جلب کند.

Gran Turismo 7 طراحی بصری خیره‌کننده‌ای دارد و با موفقیت مد Career Mode را بار دیگر احیا کرد. همچنین به لطف بهره‌گیری از قابلیت‌های انحصاری کنسول پلی استیشن 5 مانند پاسخ لرزشی دسته دوال سنس به یکی از بهترین شبیه‌سازی‌های رانندگی در سال‌های اخیر تبدیل شده است.

بر این اساس، اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به واسطه بررسی‌های اولیه گرن توریسمو 7 نسبت به تجربه آن مردد هستید، به شما توصیه می‌کنیم حتما آن را بر روی PS5 تجربه کنید. چرا که در غیر این صورت یکی از برترین شبیه‌سازی‌های رانندگی سال 2022 را از دست خواهید داد.

بهترین فرنچایز: NBA 2K23

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022

سری بازی‌های ورزشی NBA 2K از نسخه اول خود در سال 1999 تا به امروز پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند. به طور خاص، گرافیک این سری بازی‌ها از حالت خنده‌دار و مسخره نسخه های اولیه به چنان سطحی رسیده که اکنون عرق روی پیشانی مایکل جوردن به وضوح قابل رویت است!

جدیدترین نسخه از این فرنچایز چند ماهی‌ست که وارد بازار شده و علیرغم امتیازات متوسطی که دریافت کرده، به خاطر تلاشش برای ارتقای این فرنچایز سال‌خورده قابل ستایش است. به نظر می‌رسد سازندگان NBA2K23 در این بازی در صدد رفع مشکلات همیشگی این فرنچایز بوده‌اند؛ چرا که همانند سری پوکمون، مجموعه NBA 2K نیز به تایید بسیاری افراد، مدتی‌ست که در مسیر تکراری شدن قدم برداشته است.

در نسخه 2022 از این فرنچایز شاهد پیشرفت و گسترش واضح شوت‌زنی و دریبل در بازی هستیم. علاوه بر این، گیمرها در این نسخه کنترل بیشتری روی پرتاب‌های پرشی دارند و هوش مصنوعی مدافعین هم پیشرفت چشمگیری داشته است.

علاوه بر این، مد Jordan Challenge که از NBA 2K11 تا به امروز در این فرنچایز غایب بوده هم بار دیگر به بازی برگشته و لحظاتی نوستالژیک را برای گیمرهای قدیمی‌تر رقم خواهد زد.

به طور کلی با وجود تغییرات نه چندان انقلابی NBA 2K23 در مقایسه با نسخه‌های پیشین، چیزی که بسیاری افراد را به این بازی خوشبین می‌کند، رویکرد سازندگان بازی‌ست که نویدبخش تغییرات بزرگ‌تر در آینده فرنچایز است.

بهترین بازی عجیب: Cult of the Lamb

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022

گاهی اوقات نیاز داریم که از بازی‌های ویدیویی معمولی فاصله بگیریم و عنوانی را تجربه کنیم که در هیچ چارچوب متعارفی قرار نمی‌گیرد. برخی اوقات، همه آنچه نیاز داریم دار و دسته‌های از حیوان‌های یک جنگل است که اسیر فرقه‌ای مذهبی شده‌اند! در این صورت، بازی Cult of the Lamb، جدیدترین بازی مستقل ساخته Massive Monster Studios که در ژانر اکشن استراتژی است، می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برایتان باشد!

در این بازی آنچه بیش از همه جلب توجه می‌کند، موجوداتی بامزه در یک جنگل پهناور و چشم‌نواز است که داستان سراییش پر از طعنه‌های مذهبی و سیاسی است. شخصیت اصلی بازی یک گوسفند است که به دنبال جذب نیروهای جدید برای تشکیل دادن فرقه عجیب و غریب خود است!

بازی Cult of the Lamb ساختاری خطی داشته و پر از ماموریت‌های جانبی متنوع و جذاب است. با این حال، شاید ماموریت‌های یادشده هیچ یک آن قدر جذاب نباشند که بتوانند پس از پایان داستان اصلی بازی شما را مجذوب خود کنند. همچنین تم تیره داستان که مبتنی بر شستشوی مغزی حیوانات توسط یک گوسفند به ظاهر معصوم است، قطعا سوژه‌ای جذاب برای گیمرهایی است که به دنبال یک بازی نامتعارف می‌گردند.

بهترین بازی با الهام از عناوین کلاسیک: Jitsu Squad

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022

جوخه جیتسو عنوانی جذاب از Tanuki Studios است که چهره‌هایی کارتونی شبیه به سونیک و دوستانش را در عنوانی در ژانر مبارزه‌ای کنار هم قرار می‌دهد. مد داستانی بازی مثل بسیاری عناوین دیگر در این ژانر پیرامون نجات زمین و بازگرداندن صلح به کهکشان از طریق مقابله با دشمنان مختلف در مکان‌های مختلف است.

همچنین گیم پلی بازی هم همانند سایر عناوین این ژانر، مبارزات مبتنی بر کمبو با استفاده از کاراکترهایی‌ست که هریک قدرت‌هایی منحصربفرد دارند. با این حال، آنچه Jitsu Squad را به عنوانی متفاوت تبدیل می‌کند، طراحی بصری خاص آن است که پرجزئیات و پر از رنگ‌های شاد است؛ به طوری که تداعی‌کننده ریمستر بازی‌های کوآپ آرکید کلاسیک است.

این بازی همچنین از مد کوآپ هم پشتیبانی کرده و می‌توان در آن به صورت محلی از گیم پلی چهار نفره لذت برد.

بخش کمپین بازی محتوای چندان درخور توجهی به شما ارائه نخواهد کرد. با این وجود در اختیار داشتن این بازی برای شرایطی که قصد دارید با دوستانتان مشغول بازی چندنفره شوید و نه حس و حال عنوانی مثل ماریو کارت را دارید و نه مایل به تجربه بازی مبارزه‌ای خشنی مثل مورتال کامبت هستید، ضروری به نظر می‌رسد!

بهترین بازی کوآپ: We Were Here Forever

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022

بازی‌هایی که قادر به ارائه مد کمپین به صورت چندنفره کوآپ هستند، جواهری در دنیای ویدیوگیم به شمار می‌روند. بنابراین عرضه هریک از این بازی‌ها می‌تواند شور و شعف بسیاری در علاقمندان ایجاد کند. در میان بازی‌های کوآپی که سال گذشته روانه بازار شدند، انتخاب ما We Were Here Forever است.

در این بازی شما باید به کمک دوستتان با حل پازل‌های مختلف از ناحیه خطرناک برفی اطراف یک قلعه مخوف گذر کنید. چهارمین نسخه از این فرنچایز جذاب اوایل سال 2022 منتشر شد. با این حال به دلیل عدم موفقیت چشمگیر نسخه قبل، سازندگان آن کار سختی را برای به موفقیت رساندن این عنوان پیش رو داشتند.

با این وجود سازندگان بازی به نحو احسن از پس ساخت کار برآمده و عنوانی جاودانه را روانه بازار کردند. این نسخه پر از ایده‌های جدید و خلاقانه است که هریک می‌توانند برگ برنده‌ای برای بازی به شمار روند. مهم‌ترین نکته پیرامون نسخه چهارم We Were Here Forever این است که کاملا مستقل از سه نسخه پیشین است و برای لذت بردن از آن نیازی به تجربه سه نسخه قبلی نیست. همین امر به یک نکته مثبت برای بازی تبدیل شده و توانسته گیمرهای جدید را به سمت این نسخه جذب کند.

گیم پلی بازی نیز ترکیبی از معماهای جذاب و درگیرکننده و مبارزات بامزه است که می‌تواند لحظاتی به یاد ماندنی را برایتان رقم بزند.

بهترین بازی موبایل: Marvel Snap

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022

بازی‌های موبایل در سال‌های اخیر به اهمیتی هم‌تراز با بازی‌های کنسولی رسیده‌اند. علیرغم چالش‌هایی نظیر صفحه نمایش کوچک‌تر، کمپین ساده‌تر و سیستم کنترل معمولا پیش پا افتاده‌ای که بازی‌سازان موبایل با آن‌ها روبرو هستند، این بازی‌ها اخیرا به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند.

مهم‌ترین دلایل این امر را می‌توان فرآیند راحت‌تر بازی‌سازی برای موبایل در کنار جامعه بسیار گسترده‌تر گیمرهای موبایل دانست که بسیاری افراد را به ساخت این دسته بازی‌ها ترغیب می‌کند؛ تا جایی که امروزه برخی بازی‌ها به طور مشترک بر روی کنسول‌ها و پلتفرم‌های موبایل عرضه می‌شوند.

یکی از این دسته عناوین مارول اسنپ است که به عقیده ما بهترین بازی موبایل سال 2022 به شمار می‌رود و ضمن عرضه برای اندروید و iOS، به صورت دسترسی اولیه برای PC هم منتشر شده است. این عنوان به خوبی توانسته بر موج محبوبیت ابرقهرمان‌های مارول سوار شده و آن را با ترندهای روز بازی‌سازی موبایل، یعنی گیم پلی کارتی ادغام کند.

این عنوان همچنین توانسته تغییرات مهمی را نیز در ژانر بازی‌های کارتی ایجاد کند. در Marvel Snap سیستم تبادل کارت‌ها به صورتی که در اکثر بازی‌های کارتی مرسوم است (خرید و فروش یا دریافت مجموعه‌ای تصادفی از کارت‌ها) حذف شده و در عوض، پیشرفت مجموعه شما با ارتقای رتبه کارت‌هایتان افزایش می‌یابد.

بهترین بازی جهان بازی: Horizon Forbidden West

بهترین بازی های ویدیویی سال 2022

با وجود این که Horizon Forbidden West عمدتا تحت‌الشعاع انتشار شاهکار دیگری به نام گاد آف وار راگناروک در سال 2022 قرار گرفته، اما این عنوان همچنان یکی از بهترین بازی های جهان باز سال 2022 و دنباله‌ای عالی برای نسخه اول هورایزن به شمار می‌رود.

این عنوان اکشن ماجراجویی در هسته گیم پلی خود شباهت‌های بسیاری به نسخه اول داشته و از این حیث برای علاقمندان به این مجموعه بسیار جالب خواهد بود. با این حال، سیستم گشت و گذار و مبارزات دقیق و حساب‌شده‌تر آن را به یک پیشرفت منطقی برای نسخه اول تبدیل می‌کند.

همچنین طراحی بصری این عنوان نیز شگفت‌انگیز بوده و جزئیات گرافیکی آن حقیقتا مسحورکننده خواهند بود.

Forbidden West تقریبا تمامی عناصر دوست‌داشتنی یک بازی جهان باز را گرد هم آورده است. نقشه بازی هم ضمن این که بسیار گسترده و پهناور است، اما به هیچ وجه خسته‌کننده نبوده و طراحی مراحل اصلی و ماموریت‌های جانبی بازی هم به حدی گیرا و جذاب انجام شده که باعث می‌شود گیم پلی در هیچ نقطه‌ای از ریتم نیفتد.

گوریلا گیمز یک بار دیگر در ساخت این بازی انحصاری پلی اسیتشن سنگ تمام گذاشته و برتری نرم افزاری این پلتفرم را در مقایسه با ایکس باکس به رخ کشیده است. اگر یکی از دو کنسول پلی استیشن 4 یا پلی استیشن 5 را در اختیار دارید، انجام بازی Horizon Forbidden West را از دست ندهید!

آیا شما با انتخاب‌های ما در هریک از دسته‌ها موافقید؟ جای کدام بازی بزرگ را در این لیست خالی می‌بینید؟

منبع :slashgear

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد