زمستان ارزهای دیجیتال کی به پایان می‌رسد؟


زمستان ارزهای دیجیتال کی به پایان می‌رسد؟

یک سال گذشته برای بازار ارزهای دیجیتال روزهای خوبی نبود و روندی بسیار نزولی داشت. برای درک بهتر این مسئله باید بدانید که از زمان اوج رشد عظیم این بازار در سال 2021، تاکنون چیزی نزدیک به 2 تریلیون دلار از ارزش این بازار کاسته شده است.از سوی دیگر،...

یک سال گذشته برای بازار ارزهای دیجیتال روزهای خوبی نبود و روندی بسیار نزولی داشت. برای درک بهتر این مسئله باید بدانید که از زمان اوج رشد عظیم این بازار در سال 2021، تاکنون چیزی نزدیک به 2 تریلیون دلار از ارزش این بازار کاسته شده است.

از سوی دیگر، 100 ارز دیجیتال برتر نیز در پنجم سپتامبر سال 2022 کمترین میزان ارزش خود را در 9 ماه گذشته تجربه کرده‌اند. همه چیز گواه یک زمستان سخت برای رمز ارزها است و بسیاری می‌پرسند زمستان ارزهای دیجیتال کی به پایان می‌رسد؟

زمستان ارزهای دیجیتال کی به پایان می‌رسد؟

منظور از زمستان ارزهای دیجیتال چیست؟

بر خلاف اصطلاحاتی مانند «اصلاح بازار» یا «بازار نزولی»، «زمستان ارزهای دیجیتال» تعریف دقیق و مشخصی ندارد. بیشتر از این اصطلاح برای توصیف دوره‌ای استفاده می‌شود که قیمت ارزهای دیجیتال پایه و محبوب، کاهش پیدا کرده و برای مدتی به همین شکل باقی می‌ماند. مانند فصول سال، منظور از زمستان ارزهای دیجیتال زمانی است که اتفاق خاصی در آن رخ نداده و احساسات حاکم بر این بازار بیشتر بدبینانه یا نزولی است.

از این رو می‌توان گفت که تفاوت بزرگ بین یک بازار نزولی معمولی و آنچه سرمایه‌گذاران به آن زمستان ارزهای دیجیتال می‌گویند، این است که در زمستان کرپیتو نه تنها قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند، بلکه به دلیل از دست دادن قابل توجه علاقه سرمایه‌گذاران، معاملات نیز کمتر و کمتر خواهد شد. در سقوط فعلی یک تفاوت دیگر نیز وجود دارد، به دلیل افزایش علاقه‌مندان به خرید و فروش ارزهای دیجیتال و بالا رفتن آمار معامله‌گران در دو سال گذشته، افراد بیشتری در چنین بازاری درگیر بوده و از آن تاثیر می‌پذیرند.

آمارهای وحشتناک روندهای نزولی پیشین ارزهای دیجیتال

بازار جهانی کریپتوکارنسی در چند ماهه گذشته وارد دورانی به نام زمستان ارزهای دیجیتال شده است. مانند بسیاری از بازارهای مالی در سراسر جهان، این بازار نیز مقطع زمانی وحشتناکی را سپری می‌کند. اگر می‌خواهید به خوبی به عمق ماجرا پی ببرید، ماشین حساب خود را خارج کرده و میزان افت قیمت ارزهای دیجیتال را محاسبه کنید. بیت کوین شاهد کاهش بیش از 70 درصدی ارزش خود، از 69 هزار دلار در نوامبر 2021 به 16 هزار و پانصد دلار بود.

در ماه ژوئن، اتر نیز سقوطی مشابه قیمت بیت کوین را تجربه کرد و بیش از 80 درصد از ارزش خود را از دست داد. قیمت اتریوم از 4868 دلار به پایین‌ترین حد خود، یعنی 880 دلار سقوط کرد. تمامی معامله‌گران تحت تاثیر زمستان ارزهای دیجیتال قرار گرفتند. جالب است بدانید که حتی یکی از بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، کوین بیس، تعدادی از کارکنان خود را تعدیل کرد.

زمستان ارزهای دیجیتال کی به پایان می‌رسد؟

چگونه در زمستان ارزهای دیجیتال زنده بمانیم؟

اگر شما هم یک معامله‌گر هوشمند باشید، بدون شک باید راهی برای گذر از زمستان ارزهای دیجیتال پیدا کنید. نکات مختلفی برای محافظت از سرمایه در زمان بروز زمستان کریپتوکارنسی وجود دارد. یکی از آنها، ساخت یک پرتفوی متنوع است. سعی کنید تا سبد دارایی‌های خود را تا جای ممکن، متنوع بچینید و آنها را مورد بررسی قرار دهید.

از سوی دیگر، بهتر است یک استراتژی مشخص داشته باشید. به هیچ عنوان نسجنیده و عجولانه تصمیم نگیرید. همواره اخبار و اطلاعات بازار ارزهای دیجیتال را از طریق منابع معتبر مانند وبسایت نوبیتکس دنبال کنید. مهم است که شما در جریان آخرین تحولات در این صنعت باشید. در کنار این موارد، همواره تحقیقات خود را ادامه داده و با دیدی باز دست به خرید و فروش بزنید.

زمستان فعلی ارزهای دیجیتال رسما از سیزدهم ژوئن سال 2022 آغاز شد. برای این که بدانید زمستان ارزهای دیجیتال کی به پایان می رسد، بهتر است نگاهی به زمستان‌های گذشته داشته باشیم. بازار کریپتو کارنسی در سال 2012 و 2019 نیز زمستان‌های دیگری را تجربه کرده است. خواب زمستانی بازار در 2012 نزدیک به چهار سال طول کشید و زمستان 2019 در کمتر از 2 سال به پایان رسید.

با این وجود، برخی از کارشناسان اذعان داشته‌اند که زمستان های کریپتوکارنسی حتی می‌توانند کمتر از یک سال نیز به طول بیانجامند. همه چیز بسته به سرمایه‌گذاران بزرگ و البته وضعیت اقتصادی و شرایط جهانی دارد. در هر دو زمستان قبلی، ورود ارزهای دیجیتال جدید و افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به خرید بیت‌کوین و سایر ارزها، منجر به پایان یافتن این دوره زمانی شد. حال باید منتظر بود و مشاهده کرد که آیا این زمستان چه زمانی به پایان می‌رسد و بهار را می‌بینیم.

زمستان امسال ارزهای دیجتال کی تمام می‌شود؟

برخی از کارشناسان معتقدند که زمستان امسال ارزهای دیجیتال مانند سال 2012 ممکن است زیاد طول بکشد. اما از سوی دیگر احتمال دارد تا در پایان سال 2022 شاهد ظهور بهار ارزهای دیجیتال و به پایان رسیدن این اوقات سخت باشیم. حتی برخی عنوان کرده‌اند که همین حالا ظهور تغییرات مثبت در بازار کریپتو، نشان از شروع پایان این زمستان است.

اما پاسخ قاطع به سوال پایان زمستان ارزهای دیجیتال این است که هیچ‌کس به طور قطع نمی‌تواند آن را مشخص کند.

وجود یک صرافی حرفه‌ای و پیشرفته با بالاترین سطح امنیت، می‌تواند بستری مناسب برای سرمایه گذاری میان‌مدت و بلندمدت برای دوره عبور از زمستان بازار ارزهای دیجیتال باشد. صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس امکان مشاهده لحظه‌ای قیمت ارزهای دیجیتال، خرید و فروش در کمترین زمان ممکن، مشاهده نمودار و چارت‌های مختلف و… را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک