اجرای طرح شمیم خدمت در 500 امامزاده و بقعه کشور/ فراهم سازی فرصت عرضه صنایع دستی روستاییان در امامزادگان


اجرای طرح شمیم خدمت در 500 امامزاده و بقعه کشور/ فراهم سازی فرصت عرضه صنایع دستی روستاییان در امامزادگان

حجت الاسلام نوروزپور از اجرای طرح «شمیم خدمت» در بیش از ۵۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه کشور خبر داد و گفت: با همکاری با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مقرر شده که فرصت عرضه محصولات و صنایع دستی روستاییان در جوار امامزادگان فراهم شود.

حجت الاسلام «محمد نوروزپور»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از اجرای طرح «شمیم خدمت» در بیش از 500 امامزاده و بقعه کشور خبر داد و گفت: در قالب این طرح کارگاههایی به منظور ارایه آموزش در رشته های خیاطی، گوهرتراشی، تعمیرات موبایل و دیگر رشته ها برای بانوان بویژه زنان بی سرپرست و بد سرپرست خانوار با همکاری سازمان فنی و حرفه ای برگزار می شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: پس از ارایه آموزش های لازم، امکاناتی همچون چرخ خیاطی در اختیار آنها قرار می گیرد،تا بتوانند در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه صاحب شغل شوند و از این طریق بتوانند کسب درآمد برای خود داشته باشند.

حجت الاسلام نوروزپور همچنین از امضای تفاهم نامه همکاری با وزات میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه همکاری مقرر شده است که امکان برپایی نمایشگاه و عرضه محصولات صنایع دستی روستاییان در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه فراهم شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه استمرار اجرای طرح «قرار دوازدهم» را یکی دیگر از برنامه های نام برد که در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می شود و گفت: در قالب این طرح که از آغاز دوران کرونا تاکنون در حال اجرا است، بسته های معیشتی میان اقشار کم برخوردار توزیع می شود به طوری که هشتمین دوره این طرح در 12 آبان ماه اجرا شد.

وی ادامه داد: از ابتدای بیماری کرونا تاکنون بیش از دو میلیون بسته معیشتی میان اقشار بی بضاعت توزیع شده است که 70 درصد این بسته های میعشتی توسط خیرین و 30 درصد از طریق عواید امامزادگان و بقاع متبرکه تامین گردیده است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه به برپایی مراسم گرامیداشت شهدای شاهچراغ(ع)،پنج شنبه هر هفته در این اماکن مقدس خبر داد و گفت: این مراسم در 500 امامزاده و بقعه با حضور سخنرانان مطرح کشوری برگزار می شود و در این جلسات دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز به مردم تبیین می شود.

حجت الاسلام نوروزپور از برگزاری کنگره «امامزاده سید موسی مبرقع»، خبر داد و گفت: در قالب این برنامه محفل شعری تحت عنوان« پلاک و برقع» با حضور شاعران آیینی برگزار شد و قرار است کنگره ای نیز با همکاری هیئت فاطمیون قم در روز 25آبان برگزار شود.

پایان پیام/40

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی