درمان دیابت با طب سوزنی ممکن است؟


درمان دیابت با طب سوزنی ممکن است؟

درمان دیابت با طب سوزنی در بیماران مبتلا به دیابت تا ۸۰ درصد تاثیر گذار می باشد. این بیماری به طور قطعی درمانی ندارد ولی با تکنیک ها و روش هایی قابل کنترل کردن می باشد.

طب سوزنی برای دیابتی ها مفیده؟ + حقایق

به گزارش اقتصاد آنلاین، برای انجام دادن و درمان شدن با طب سوزنی باید به فردی که با تمام فنون و تکنیک ها آشنایی داشته باشد مراجعه کنید. به طور معمول برای درمان دیابت با طب سوزنی روی سه مورد تحقیقاتی انجام شده است. طب سوزنی گیاهی ، طب سوزنی الکترو مچ پا تا قوزک که در ادامه این سه تکنیک را بررسی خواهیم نمود.

درمان دیابت با طب سوزنی چگونه انجام می شود ؟

به طور کلی طب سوزنی در تولید هورمون های بدن موثر است که از همین امر در درمان دیابت استفاده می شود. بیماری دیابت به غده های درون ریزی بدن شما مربوط می شود. که با وارد کردن سوزن های نازک و ضدعفونی شده به این نقاط حساس ، غده ها تحریک می شوند. که در نتیجه اندروفین که نوعی هورمون شادی می باشد، در بدن آزاد می شود که باعث می شود درد شما از بین برود. علاوه بر آزادسازی هورمون شادی هورمون هایی که استرس را نیز کنترل می کنند، در طی پروسه درمان مورد هدف قرار می گیرند، در نتیجه آزادسازی این واکنش های هورمونی، سطح قند خون تنظیم و کنترل می شود. طب سوزنی کاملا طبیعی و بدون درد است و از هیچ ماده و داروی شیمیایی در آن استفاده نمی شود و عوارضی ندارد.

بررسی تکنیک های درمان دیابت با طب سوزنی

درمان دیابت با طب سوزنی ممکن است؟

این تکنیک ها با توجه به اینکه قند خون شما از نوع دیابت یک و یا 2 است انجام میگیرند.

طب سوزنی الکترو

از رایج ترین تکنیک های درمان دیابت با طب سوزنی توسط پزشکان می باشد. در این تکنیک سوزن را به نقاط حساس مورد نظر وارد می کنند و سپس ضربه الکتریکی را از سوزنی به سوزن دیگر انتقال می دهند و امواج با فرکانس کم از سوزن ها عبور می کند، که در نتیجه می تواند به مبارزه با حساسیت انسولین بپردازد. این روش در درمان نوروپاتی دیابتی و تنظیم سطح گلوکز خون موثر می باشد.

طب سوزنی گیاهی یا هربال

یک تکنیک مدرن می باشد که از گیاهان خاصی برای درمان دیابت استفاده می کنند و با تزریق این گیاهان در نقاط خاص موجب تنظیم هورمون ها شده و آن ها را در سطح خاصی نگه می دارند، که در نتیجه سطح قند خون ثابت می ماند. هم چنین به حفظ سطح گلوکز خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می نماید.

طب سوزنی برای مچ تا قوزک پا

در این تکنیک درمان دیابت با طب سوزنی ، بهترین متخصص طب سوزنی تهران با سوزن به تحریک عمیق عصب های روی نقاط حساس قوزک پا که تنظیم کننده هورمون های بدن می باشد مورد هدف قرار می گیرند. در نتیجه سطح قند خون کاهش پیدا می کند و سلامت زندگی بیمار را بهبود می بخشد. این روشی ایمن و بدون خطر برای درمان دیابت می باشد.

اثرات مثبت درمان دیابت با طب سوزنی

در افراد مبتلا به دیابت سطح گلوکز خون را بهبود می بخشد.

متوقف کردن افزایش تولید سطح انسولین و مراقبت از پانکراس

تولید هورمون های مهم در بدن نظیر اپی نفرین ،ملاتونین ، گلوکوکورتیکوئید و انسولین

افزایش مقاومت و حساسیت در برابر انسولین

بهبود تحمل گلوکز

عوارض و خطرات ناشی از طب سوزنی

برای درمان دیابت با طب سوزنی بهتر است از خطرات و عوارض ناشی از آن آگاه باشید هرچند احتمال این عوارض درصورتیکه این عمل زیر نظر افراد مجرب صورت بگیرد بسیار کم و نادر می باشد. از عوارض جانبی این پروسه می توان به درد، خون ریزی و کبودی اشاره کرد. لازم است قبل از انجام موارد زیر را بررسی بفرمایید :

از سوزن های یکبار مصرف و استریل شده استفاده شود.

مجوز فعالیت بهترین طب سوزنی تهران را چک کنید.

در صورتی که دارای بیماری خاصی هستید و یا از داروی خاصی استفاده می کنید، باید متخصص طب سوزنی را در جریان قرار دهید ؛ زیرا ممکن است پزشک افرادی که دارای سابقه لخته شدن خون هستند و یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند را از انجام دادن این کار منصرف نماید.

سطح انسولین و گلوکز

دانشمندان با مطالعاتی که انجام دادند ، دریافتند انجام طب سوزنی روی نقطه های خاص و حساس بدن می تواند علائم دیابت را بهبود دهد. این تحقیقات نشان می دهد کاهش سطح گلوکز ،افزایش انسولین خون و در نهایت متعادل شدن دامنه تغییرات گلوکز های خون از اثرات قابل مشاهده پروسه درمانی مذکور می باشد.

مقاومت و حساسیت به انسولین

از دیگر مزایای درمان دیابت با طب سوزنی تاثیر بر مشخصه مقاومت و حساسیت به انسولین این بیماران است. تحقیق و بررسی مطالعات بر روی انسان ها و حیوانات نشان می دهد که طب سوزنی برای مقاومت سلول های بدن در برابر انسولین درمانی موثر می باشد. الکترواکوپانکچر با فشار و فرکانس پایین می تواند به افزایش حساسیت به انسولین و کاهش مقاومت در برابر انسولین کمک شایانی داشته باشد. محققان توصیه می کنند افراد مبتلا به دیابت می توانند به تنهایی یا در کنار سایر روش درمانی شامل رژیم غذایی یا حتی استفاده از گیاهان دارویی برای درمان خود بهره ببرند.

طب سوزنی و متفورمین

در طی مقاله منتشر شده در سال 2015 نشان می دهد که دانشمندان متفورمین داروی ضد دیابت را با الکترواکوپانکچر ترکیب و روی موش ها آزمایش کردند. هدف آن ها کاهش سطح گلوکز و افزایش حساسیت به انسولین بود، که نتایج نشان می دهد در مقایسه ی داروی متفورمین به تنهایی ، این روش تا حد زیادی قند خون را کاهش می دهد و موجب افزایش حساسیت به انسولین می شود.

کاهش نوروپاتی دیابتی با طب سوزنی

در بیماران دیابتی به سبب بالا بودن قند خون ، ممکن است اعصاب آسیب ببینند. از این بابت جهت جلوگیری از این امر بیماران داروهای خاصی را باید مصرف کنند. پژوهش و تحقیقات اخیر در این زمینه حاکی از این هستند که طب سوزنی می تواند اثرگذاری داروهای درمان نوروپاتی دیابتی را به طور قابل توجهی بالا ببرد. از جمله نشانه های نوروپاتی دیابتی می توان به بی حسی ، سوزش یا گزگز در برخی از نقاط بدن اشاره کرد. داروهای مصرفی برای کاهش این نشانه ها هستند که امروزه به کمک تکنیک های درمان دیابت با طب سوزنی ، تاثیرگذاری بیشتری داشته و کیفیت زندگی بیماران دیابتی را بهبود بخشیده اند.

درمان گزگز پا ناشی از دیابت با استفاده از طب سوزنی

نتیجه تحقیقات و بررسی اخیر پژوهشگران نشان می دهد طب سوزنی در مقایسه با مصرف ویتامین گروه ب می تواند عوارض نوروپاتی دیابتی را بهبود ببخشد. هرچند این تحقیقات همچنان ادامه دارد اما افرادی که از این مشکل رنج میبرند و هنوز راه های درمانی دیگر را امتحان نکرده اند می توانند از این روش درمانی برای کنترل علائم نوروپاتی استفاده کنند.

کلام آخر :

برای رسیدن به نتیجه مطلوب از درمان دیابت با طب سوزنی بهتر است همراه با این پروسه از روش های درمانی دیگر مثل دارو رعایت رژیم غذایی و ورزش کمک بگیرید. همچنین توجه داشته باشید طب سوزنی تنها برای درمان دیابت نیست و برای درمان بیماری های دیگر نیز می تواند موثر و مفید واقع شود. همچنین یکی دیگر از لازمه های کسب نتیجه مطلوب مراجعه به بهترین دکتر طب سوزنی تهران است.

منبع: dr-ommanian.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه طب سنتی و گیاهان دارویی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل دختر بدنام در ویلای زیبا / اعتراف در سالن کالبدشکافی مشهد + عکس