وزیر نفت: به سمت تولید بنزین و گازوئیل یورو 5 می‌رویم


وزیر نفت: به سمت تولید بنزین و گازوئیل یورو 5 می‌رویم

وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: به سمت تولید بنزین و گازوئیل یورو 5 می‌رویم.

وزیر نفت: به سمت تولید بنزین و گازوئیل یورو 5 می‌رویم

به گزارش راهبرد معاصر، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: به سمت تولید بنزین و گازوئیل یورو 5 می‌رویم.

وی با اشاره به احداث مجتمع‌های ال ان جی در کشور بیان کرد: با داشتن ذخایر نزدیک به ۳۴ هزار میلیارد مترمکعب یا تریلیون مترمکعب، درست نبود که ال ان جی نداشته باشیم. خوشبختانه با تفاهم‌نامه و توافقاتی که با شرکت «گاز پروم» منعقد شده، همه اینها را در دستور کار داریم و با جدیت در دست پیگیری است.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: سواپ فرآورده‌ها را آغاز کرده‌ایم و بحث سواپ گازی را هم دنبال می‌کنیم و امیدواریم در زمستان امسال عملیاتی شود.

اوجی با اشاره به اقدامات وزارت نفت برای توسعه سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: امروز شرکت‌های بزرگ روسی اعم از شرکت zn وستوک و از همه مهم‌تر شرکت گاز پروم در کشور ما سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وزیر نفت درباره اقدامات برای مدیریت مصرف انرژی گفت: روزانه ۱۵ میلیون متر مکعب گاز بیشتر به صنایع داده‌ایم که این صنایع اعم از صنایع فولادی، سیمان‌، پتروشیمی‌ها هستند و حتی در بحث صنایع فولادی نزدیک به ۳۰ درصد رشد مصرف گاز را داشتند که خبر خوبی برای صنعت است. خبر خوب اینکه به تدریج بهره‌برداری و افتتاح از پروژه های کیفی‌سازی پالایشگاه‌هایمان در جهت مصرف سوخت را آغاز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه انتظار از وزارت نفت این بود که تا جایی که بتوانیم تولید بنزین و گازوییل یورو ۵ را داشته باشیم، گفت: این رو به مردم قول می‌دهیم در همین هفته‌ها اولین کیفی‌سازی مصرف سوخت را در یکی از پالایشگاه‌های مهم کشور به میزان روزانه ۱۶ میلیون لیتر گازوییل یورو 5 افتتاح کنیم.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: در این پروژه نزدیک ۷۰۰ میلیون دلار و در راستای هوای پاک و جلوگیری از آلودگی سرمایه‌گذاری شده است. مصرف گاز را در نیروگاه‌ها افزایش دادیم و سوخت نفت کوره را در نیروگاهها ۲۸ درصد کاهش داده ایم./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022