استقبال کم‌نظیر از فورد سوپر دیوتی 2023 با 10 هزار پیش‌فروش روزانه!


استقبال کم‌نظیر از فورد سوپر دیوتی 2023 با 10 هزار پیش‌فروش روزانه!

نسل جدید فورد سوپر دیوتی شروع بسیار خوبی داشت زیرا سازندهٔ آمریکایی روزانه ۱۰ هزار سفارش خرید برای آن دریافت کرده است. پذیرش سفارشات خرید این پیکاپ سنگین در ۲۷ اکتبر آغاز شد و فورد طی پنج روز بیش از ۵۲ هزار سفارش داشته است. این به‌طور میانگین بیش...

نسل جدید فورد سوپر دیوتی شروع بسیار خوبی داشت زیرا سازندهٔ آمریکایی روزانه ۱۰ هزار سفارش خرید برای آن دریافت کرده است. پذیرش سفارشات خرید این پیکاپ سنگین در ۲۷ اکتبر آغاز شد و فورد طی پنج روز بیش از ۵۲ هزار سفارش داشته است. این به‌طور میانگین بیش از ۱۰,۴۰۰ سفارش در روز است که با توجه به قیمت پایهٔ ۴۳,۹۷۰ دلاری سوپر دیوتی، یک دستاورد چشمگیر به‌حساب می‌آید.

استقبال کم‌نظیر از فورد سوپر دیوتی 2023 با 10 هزار پیش‌فروش روزانه!

البته این موضوع خیلی هم عجیب نیست زیرا سوپر دیوتی جدید نسبت به نسل قبلی پیشرفت‌های چشمگیری را تجربه کرده است. تغییرات پیکاپ سنگین جدید فورد بیش از آن است که بتوان همه را در اینجا ذکر کرد اما بدون شک می‌توان گفت که نسل جدید سوپر دیوتی یک سر و گردن فراتر از رقبای سنتی خود قرار دارد. علاوه بر طراحی مدرن‌تر، در این پیکاپ حالا به لطف پله‌های جانبی جدید و زیر پایی‌ها در طرفین سپر عقب، دسترسی به اتاق بار آسان‌تر شده است. همچنین آپشن محبوب و کاربردی Pro Power هم ارائه می‌شود که می‌تواند حداکثر ۲ کیلووات برق را برای تأمین انرژی ابزارآلات مختلف در اختیار کاربران قرار دهد.

استقبال کم‌نظیر از فورد سوپر دیوتی 2023 با 10 هزار پیش‌فروش روزانه!

در بخش یدک کشی هم فورد برای سوپر دیوتی یک سیستم ناوبری کاملاً جدید را طراحی کرده مسیرها را بر اساس اندازه و وزن تریلری که به پیکاپ متصل است انتخاب می‌کند. به لطف این سیستم، راننده در مسیر خود با پیچ‌های تند، پل‌های کم‌ارتفاع و سایر موانع مواجه نخواهد شد. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های برجستهٔ پیکاپ سنگین فورد هم می‌توان به دستیار اتصال تریلر اشاره کرد که با استفاده از یک دوربین برای تشخیص محل اتصال، به‌طور خودکار پیکاپ را به عقب هدایت و به تریلر متصل می‌کند.

استقبال کم‌نظیر از فورد سوپر دیوتی 2023 با 10 هزار پیش‌فروش روزانه!

زیر کاپوت سوپر دیوتی هم پیشرانه‌های جدید و بروز شده‌ای قرار می‌گیرد. موتور بنزینی پایه یک نمونهٔ ۶.۸ لیتری V8 با ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۳ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که خریداران می‌توانند موتور قوی‌تر و ارتقاءیافتهٔ ۷.۳ لیتری V8 را هم انتخاب کنند که حالا ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۷ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌ها تحویل می‌دهد. در بخش دیزلی هم شاهد همان پیشرانهٔ آشنای ۶.۷ لیتری V8 با ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۲ نیوتن متر گشتاور هستیم اما حالا فورد یک نسخهٔ جدید و قوی‌تر از این موتور را هم ارائه کرده که با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۲۵ نیوتن متر گشتاور، بهترین خروجی در این کلاس را دارد.

استقبال کم‌نظیر از فورد سوپر دیوتی 2023 با 10 هزار پیش‌فروش روزانه!

اما از سوپر دیوتی که بگذریم، برای کوچک‌ترین پیکاپ فورد یعنی ماوریک هم همچنان تقاضای بسیار زیادی وجود دارد زیرا تنها شش روز در نمایندگی‌های فروش باقی می‌ماند. فروش این پیکاپ در اکتبر امسال ۱۲۳ افزایش پیدا کرده است و بیش از ۶۰ درصد خریداران آن از برندهای رقیب سراغ فورد آمده‌اند. نکتهٔ جالب اینکه بسیاری از خریداران ماوریک قبلاً هوندا سیویک، هوندا CR-V و تویوتا رافور داشته‌اند. بااین‌حال، همهٔ خبرها برای فورد خوب نیستند زیرا فروش کلی این شرکت در اکتبر با کاهشی ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل به ۱۵۸,۳۲۷ دستگاه رسیده است. دلیل این موضوع بیشتر مدل‌های رنجر، اج و لینکلن ناتیلوس بوده‌اند که همگی کاهش فروشی در حدود ۴۵ درصد را تجربه کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ادامه حملات اسرائیل به نوار غزه/ بمباران منطقه مسکونی در الزیتون